Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 14 af 14

Emner: Hvad er dette ???? Et julemysterie ??

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fandt du noget strikke Marie ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #12
    Rysse Gæst
    Jeg har fundet et billede af en trissevæv. Jeg kan se søllerne (i midten af billedet) og de to buede pinde (for oven til højre). Men kan ikke se hvor pindene med hjulene sidder.

    http://www.fynsvaevekreds.dk/images/...r/image028.jpg

  3. #13
    ElisabethW Gæst
    Nej, det kan man nemlig ikke se på billedet, Rysse, for der væves kun med fire skafter. Man bruger "hjulene", når man skal væve med flere skafter end fire. Skafterne hænger i de "bøjler", som man ser på billedet. Lidt svært at forklare. Jeg tjekker mine bøger og ser om jeg kan finde et billede.
    Vender tilbage senere!

    Rysse, hvis de ikke er alt for medtagne, vil jeg meget gerne aftage dem, for jeg har en trissevæv med flere skafter til, men mangler disse "hjul".

    Mange hilsner ElisabethW

  4. #14
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af ElisabethW Se meddelelser
    Nej, det kan man nemlig ikke se på billedet, Rysse, for der væves kun med fire skafter. Man bruger "hjulene", når man skal væve med flere skafter end fire. Skafterne hænger i de "bøjler", som man ser på billedet. Lidt svært at forklare. Jeg tjekker mine bøger og ser om jeg kan finde et billede.
    Vender tilbage senere!

    Rysse, hvis de ikke er alt for medtagne, vil jeg meget gerne aftage dem, for jeg har en trissevæv med flere skafter til, men mangler disse "hjul".

    Mange hilsner ElisabethW

    Beklager, men de er afsat til anden side. Hvis jeg finder flere skal jeg nok tænke på dig.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •