Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Bestemte nåle til palietter og flamingo?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304

    Spørgsmål Bestemte nåle til palietter og flamingo?

    Jeg har lige fundet flamingo-æg i mine hobbygemmer, og så kom jeg til at tænke på, at jeg herinde havde læst, at man kunne pynte flamingofigurer med palietter - men er det helt almindelige knappenåle, i bruger til at holde palietterne fast med?
    Mange hilsener

    Kastanje

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg bruger nogle, der er noget kortere end alm. knappenåle. Købte faktisk lige en portion hos Hobbydillen (Tut) i sidste uge. Jeg har også æg til at ligge og tænkte, at der måske skulle laves lidt til påske...
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der ikke også nogen der limer dem på, siger en der ikke ved en dyt om det...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tina Gæst
    Her i huset bruger vi også korte knapnåle.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Apr 2008
    Geografisk sted
    Boeslunde
    Indlæg
    24
    I mange hobbyforretninger kan man købe knappernåle på ca 1½-2 cm beregnet til formålet og også som "metal" eller "guld" (messing)!

    Det viger en flot effekt med perler på også! (evt. fra Stenboden)

    Diana

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Man kunne jo begynde at samle de knappenåle der sidder og er skide irriteren i de nye skjorter man køber
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tina Gæst
    Hundeuld - hvis man skal vente med at lave disse flamingoting til man har samlet nåle nok fra skjorter, kommer man altså ikke igang i de første mange år
    Der skal rigtig mange nåle til

  8. #8
    Birgitma Gæst
    Jeg har købt nogle nåle ved hobbyisten til det.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja der skal vist en del skjorter til Jeg gik lige tilbage i billedarkiverne til mit første forsøg i 2005. Jeg har også brugt perler sammen med pailletter..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #10
    symadammen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Kastanje Se meddelelser
    Jeg har lige fundet flamingo-æg i mine hobbygemmer, og så kom jeg til at tænke på, at jeg herinde havde læst, at man kunne pynte flamingofigurer med palietter - men er det helt almindelige knappenåle, i bruger til at holde palietterne fast med?
    Jeg har brugt små meget korte nåle, som er købt i en hobbyforretning. Jeg tror du vil få problemer med alm. knappenåle - dels vil det være mere besværligt at presse dem ind p.g.af længden og dels vil de jo fylde på kryds og tværs inde i dit flamingoæg og måske drille ved at komme på tværs af hinanden.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •