Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18

Emner: Bånd på lys

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388

    Bånd på lys

    Jeg skal have sat nogle bånd fast omkring nogle bloklys til Esters navnefest men vil ikke bare binde en sløjfe. Jeg havde midt i min træthed og ammehjerne overvejet at bruge min limpistol men det slog mig at det jo ville varme stearinet uhensigtsmæssigt op. Spørgsmålet er så hvordan jeg får sat båndet fast? Det skal gerne sidde helt tæt som om det er malet på. Kan jeg bruge "skolelim" eller er der andre kloge forslag?
    Zuzzan

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Dobbelt klæbende tape, måske - jeg er ikke helt sikker på om det klæber på stearinen, men du kan jo prøve på et tilfældigt stearinlys.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    ellers er der universallimen fra panduro hobby, den skulle klæbe på næsten alt og tørrer hurtigt..

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Jeg er helt klart enig med Inge K. En god, dobbeltklæbende tape er guld værd i den sammenhæng (spar ikke på kvaliteten!). Lim vil sandsynligvis få båndet til at se plettet/vådt ud, selvom der kun kommes lim på "bagsiden".

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2009
    Geografisk sted
    8920 Randers NV
    Indlæg
    26
    Der kan også bruges nåle hvor der er sat perler på og derefter stikkes igennem båndet

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det ville sikkert se flot ud med nogle farvede perler på båndet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Tak for tippet. Båndet er et af de her fine et med hagesmækker, fødder, sutter og alt muligt på så syntes ikke jeg vil pynte mere på dem. Vil se om ikke jeg kan få taget billeder af alt pynt og kjolen så i kan se den.
    Zuzzan

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    hvis nu man sænker det nederste af stearinlyset i varmt vand vil det så ikke blive lidt blødt og måske vil bådet kunne sættes fast husk at tørre før båndet puttes på du kan jo prøve med et gl lys og bånd først.
    held og lykke

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Jeg har før sat servietter fast ved at varme en ske og "stryge" det på stearien.. men jeg ville nok først for at se om det bliver skjoldet og "fedtet" at se på..
    Marianne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Har forsøgt med limstift og det sidder faktisk fast men er i tvivl om hvorvidt det også sidder fast på lørdag.
    Har nu bestilt noget dobbeltklæbende tape. Tror det er det største jeg kan svinge mig op til nu. De andre tiltag lyder smarte men så træt jeg er i øjeblikket skal det nok gå galt og tape kan jeg da finde ud af endnu :)
    Zuzzan

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •