Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 33

Emner: Strikkeringe, strømper: Hvordan gør man

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    He He strikkelene..det er jeg oxo..

    det går hurtigere med at strikke

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Citat Oprindeligt indsendt af Heddimor Se meddelelser
    Jeg har stadig 3 bøger til salg her
    http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=20288

    mener helt bestemt at bøgerne ikke findes på biblioteker,..eller???
    Hej Heddi.
    Nu har jeg installeret Picassa, gemt de vedhæftede filer på computeren, men kan ikke finde billederne på Picassa. Jeg kan ikke finde ud af at få vist billederne.

    Men til bogen med strømperne. Er der vist billeder ligesådan som de vedhæftede filer? Jeg mener, er der vejledninger? Og til de 2 andre bøger du har. Er det der også vejledninger i dem?
    V.h. Betteklaus 9210

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    ja til begge spørgsmål

    Du skal åbne picasa ..ligger det ikke på dit skrivebord nu ???hvis ja dobbeltklik på det?..
    ellers gå ind i start tryk find alle programmer
    når du ser picasa. tryk på picasa 3..der kommer så 3 valgmuligheder under hinanden tryk atter på picasa3..så starter programmet automatisk og begynder at samle dine billeder.


    Det kan oxo være du blot har hentet det ned men glemt at aktivere/instalere det
    i så fald find picasa hvortil du downloadede picasa..nogle gange ligger det i downloadede filer..eller måske dokumenter eller skrivebord...ved ikke hvordan din pc gør det
    tryk på picasa når du finder det..
    (et lille vindue popper op)så tryk på kør, hvis den mulighed byder sig eller gem

    Skriver lige til din mail

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg kommer nok til at vænne mig til at strikke med uret rundt (venstre om). Det føles bare nemmere at strikke mod uret (højre om). Jeg holder jo strikkeringen på højkant med venstre hånd mens jeg kommer garn rundt om pindene og strikker med højre hånd.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Hej strikkelene
    Tror nok du skal vænne dig til det da de fleste opskrifter er sådan..ikke alle men de fleste..jeg bruger både højre og venstre hånd.. når den ene hånd bliver #træt# bruger jeg den anden

    Her er et lille fif ..til at føre tråden om pindene..( går faktisk hurtigt og aflaster fingrene) skru en kuglepen fra hinanden el stift blyant el andet alternativt.. brug nederste del.
    Før garnet igennem før du påbegynder dit arbejde.. det er især en kæmpe fordel når man strikker på str.ekstra fine ringe som betteclaus har, da mellemrummene er så korte der.
    Dyk denne video med en garnfører og en anden slags strikkering.. denne hedder Kissloom..

    Eller denne med garnfører på en aflang strikkering med bla Ustitch og vrangmaske.. det går hurtigt med at slå masker op.
    http://www.youtube.com/watch?v=bx_oG...1&feature=fvwp

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er bare ikke så nemt, hvis man strikker med flere tråde på samme tid. Så er hullet i kuglepennen nok for lille. Jeg tror bare, at jeg fortsætter som jeg plejer (bare den anden vej rundt). Men først når jeg skal starte på de næste ting, jeg skal lave.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Nej, hvor smart, den med kuglepennen. Og hvor findes der dog mange typer strikkeringe. Den hun viste arbejdet¨på er nemmere når man strikker vrangmasker. Det glider lettere.
    V.h. Betteklaus 9210

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg øver mig nu. Men det er nemmest at strikke e-retmasker med uret rundt. De andre retmasker bliver for stramme, så jeg næsten ikke kan strikke dem.

    Nu har jeg strikket et par omgange med e-retmasker og nu prøver jeg at strikke de andre. Måske bliver de lidt løsere dennegang. Jeg strikker dobbeltstrik nu. Nej! Det bliver stadig for stramt. Jeg er næsten ved at brække både fingre og strikkekrog.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Har du erfaring med str. på en hæklenål?
    Det sker for mig, at jeg taber en maske. Selvfølgelig kunne jeg prøve mig frem, men har ikke alle de små størrelser, og en 2,5mm. er for grov.
    V.h. Betteklaus 9210

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg øver mig nu. Men det er nemmest at strikke e-retmasker med uret rundt. De andre retmasker bliver for stramme, så jeg næsten ikke kan strikke dem.
    Lene du strammer de alm. glatmaker alt for meget. Garnet skal ligge løst over masken du vil strikke. Så lænker du den nederste over den øverste. Husk, bagefter må du heller ikke stramme garnet. Der skal være lidt flex i retmaskerne også. Men jeg knokler også med det. Vi skal vist bare strikke og strikke, så kommer det nok. Jeg vil ikke længere øve mig på e-masker. Nu går disse af sig selv.
    V.h. Betteklaus 9210

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •