Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 33

Emner: Borter på strikke ringe.NY blomsterbort 26.jan.11

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Tak for opskrifterne. De er gemt til senere brug. Men jeg har ikke en 'lige'. Det skulle jeg have tænkt over, inden du sendte. Indtil da bruger jeg en buet ring. Flot billedserie.
    V.h. Betteklaus 9210

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    tak tak ..he he men jeg tror ikke du behøver den Betteclaus. Den kan sættes i et nøglebundt, den er 8 cm lang og pindestørrelsen er Fine! 1 nr større end ekstra fine

    Du kan sagtens bruge de runde til dette oxo, ligeledes dine ekstra fine sokkeringe ( her kan du bruge ultra tyndt garn..så at det bliver helt filigran-agtigt..øhh kniplinge agtigt, da det ikke kun er rundt man strikker på de runde ringe.. et fladt stykke får du blot du ikke strikker rundt, stop en pind (Lad den være tom)før den sidste pind og smut tilbage samme vej du kom..altså frem og tilbage. Dit 8 tal bliver ikke rundt men lige strik og meget bredt hvis du bruger alle pindene, hvad du heller ikke behøver.

    Fordelen ved dit 8 tal er at du kan vælge om du vil lave enkeltstrik eller dobbeltstrik..der findes et andet 8 tal som kun er til enkeltstrik,og ligner din fuldstændigt næsten,pindene er placeret anderledes,på den kan man ikke lave dobbelt strik. men din kan begge dele

    hvis du går ind på www.dalooms.com under infinity board kan du se dem begge.. din er den største 60# inch betyder det vist.
    Jeg har tegnet og skrevet et måleskema, når du skal måle fødder.. ( til sokker) så du ved hvilken sokkering du skal bruge..pindenr er brændt i bunden af sokkeringene


    Citat Oprindeligt indsendt af betteklaus Se meddelelser
    Tak for opskrifterne. De er gemt til senere brug. Men jeg har ikke en 'lige'. Det skulle jeg have tænkt over, inden du sendte. Indtil da bruger jeg en buet ring. Flot billedserie.

  3. #13
    lis ai Gæst
    Flot og interessant billedserie du har lavet Heddimor.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det er nogle søde borter, du har lavet, Heddimor.

    Så langt er jeg slet ikke nået endnu på mine strikkeringe. Borter har jeg ikke lært at lave endnu.

    Man skal huske at holde garnet under masken, når man strikker vrang, da man jo skal oppefra og ned gennem masken og hente garnet igennem masken. Så tager man den gamle maske af og sætter den nye maske på pinden istedet for.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det er nogle søde borter, du har lavet, Heddimor.

    Så langt er jeg slet ikke nået endnu på mine strikkeringe. Borter har jeg ikke lært at lave endnu.

    Man skal huske at holde garnet under masken, når man strikker vrang, da man jo skal oppefra og ned gennem masken og hente garnet igennem masken. Så tager man den gamle maske af og sætter den nye maske på pinden istedet for.
    Det er så sandt som du har skrevet Strikkelene..du forklarer det rigtigt godt

    Rom blev heller ikke bygget på en dag..der er oxo en masse jeg ikke har lært endnu..meeenn tiden du..der er for få timer i døgnet. er sørme nødt til at begrænse mig snart med alt det jeg gerne vil lære mere af.
    Og du har en masse andre spændende opskrifter i dine bøger som jeg glæder mig til at se..

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Citat Oprindeligt indsendt af Heddimor Se meddelelser

    Fordelen ved dit 8 tal er at du kan vælge om du vil lave enkeltstrik eller dobbeltstrik..der findes et andet 8 tal som kun er til enkeltstrik,og ligner din fuldstændigt næsten,pindene er placeret anderledes,på den kan man ikke lave dobbelt strik. men din kan begge dele

    Jeg har tegnet og skrevet et måleskema, når du skal måle fødder.. ( til sokker) så du ved hvilken sokkering du skal bruge..pindenr er brændt i bunden af sokkeringene
    Nej hvor sødt af dig, sådan at give mig håndskrevet matreriale. På den måde lærer du fra dig, og jeg undgår de værste brølere/fejl - vil jeg tro.

    Kan godt se forskellen. Den uden dobbeltstrikning er pindene vist tættere i indercirklen.
    V.h. Betteklaus 9210

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Blomster bort inspiration. til strikkeringe/ramme. Samme mønster med forskellig udseende pga garn tykkelse

    Sidder med en ubrugelig av av venstrearm (er venstrehåndet) på 2 md. Ka ik lave det håndarbejde jeg vil. og noget må jeg jo lave, så frem med strikkeringene.

    På dem kan man jo bruge både højre og venstre hånd.

    De første 2 billeder skal være benvarmere. Strikket med Ravenna garn fra kvickly, dejligt tykt garn. Ret maskerne på skaftet er den hvor løkken hives nedaf og sættes på pinden igen..tager lidt længere tid end E-maskerne

    De 2 sidste billeder er påbegyndt strømpe med tyndt garn til borten. her er retmaskerne 3x rundt om 1 pind og nederst løftes over de 2 øverste..
    Sidst redigeret af Heddimor : 26-01-2011 kl. 05:49 Årsag: Hmm ka ik uploade billederne

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Nu skulle billederne være her
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (22,6 Kb, 32 visninger)
    • Filtype: jpg 2.jpg (22,8 Kb, 31 visninger)
    • Filtype: jpg 3.jpg (25,7 Kb, 33 visninger)
    • Filtype: jpg 4.jpg (15,5 Kb, 34 visninger)

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Heddi du er bare så cool med den strikkering
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det ser spændende ud, Heddi!
    Når du tager masken helt af pinden og sætter den på igen, så strikker du da vrang. Når du strikker den anden ret, så holder du jo bare garnet over masken og strikker den.

    Og til Samu vil jeg sige, at jeg endnu ikke har strikket noget kedeligt på mine strikkeringe.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •