Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 33

Emner: Borter på strikke ringe.NY blomsterbort 26.jan.11

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085

    Borter på strikke ringe.NY blomsterbort 26.jan.11

    Borterne kan laves på alle størrelser strikkeringe

    Der arbejdes kun på 4 pinde

    RK1.Strik E-wrap over fire pinde fra højre mod venstre
    RK2. Strik E-wrap på pind 4 ....6 gange (venstre side) (dvs man strikker 6x på samme pind)
    RK3. Arbejd mod højre og strik vrang på pinde 3, 2, og 1
    RK4. Arbejd mod venstre og strik med E-wrap på pinde 2 og 3
    RK5. Arbejd mod højre og strik vrang på pinde 3, 2 og 1
    RK6. Arbejd mod venstre og strik E-wrap pinde 2 og 3 samt E-wrap pind 4 ..6 gange

    Gentag række 1-6 til din ønskede længde
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Ønsker man buede borter

    Strikker man fra række 1-4 og pind 4 strikkes 7 gange i stedet for 6 gange
    Den lyserøde er lavet på panduros strikke ring
    Den lilla er lavet på dalooms regular strikke ring
    Den hvide er lavet på nøgleringen størrelse fine.

    Jeg har så lavet en blomst som kan pynte på meget tøj el hårbøjler, brocher m.m. synes selv det ligner lidt henad hækling. man kan jo lave rigtig mange i forskellige farver og så sy dem sammen til #hæklet vest#
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    30 Sep 2008
    Geografisk sted
    St.Heddinge
    Indlæg
    45
    Hvor er de søde. Troede at man kun kunne lave "kedelige" ting på srikkeringe!
    Hilsen Samu.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Hej Samu

    he he .. tak skal du have .. man kan skam lave rigtig mange ting på både de runde og de aflange strikkevæve ( ja kært barn har mange navne)og ikke mindst på 8tallet

  5. #5
    Rysse Gæst
    Næh... hvor fint. Men er det muligt at oversætte for sådan en som mig. Jeg har en strikkering, men det der er sort snak - selv med billeder beskrivelse.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    øhh hvor skal jeg starte.. er det E-wrap pinden.. det betyde vikle rundt om pinden....
    har du strikket vrang masker på din strikkering..? jeg vil meget gerne hjælpe..

    er desværre startet op med engelske bøger for 2 år siden og skal åbentbart lige finde de betegnelser man bruger i det danske en anelse hjernevasket kanske

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Tak for opskrifterne. De er gemt til senere brug. Men jeg har ikke en 'lige'. Det skulle jeg have tænkt over, inden du sendte. Indtil da bruger jeg en buet ring. Flot billedserie.
    V.h. Betteklaus 9210

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    tak tak ..he he men jeg tror ikke du behøver den Betteclaus. Den kan sættes i et nøglebundt, den er 8 cm lang og pindestørrelsen er Fine! 1 nr større end ekstra fine

    Du kan sagtens bruge de runde til dette oxo, ligeledes dine ekstra fine sokkeringe ( her kan du bruge ultra tyndt garn..så at det bliver helt filigran-agtigt..øhh kniplinge agtigt, da det ikke kun er rundt man strikker på de runde ringe.. et fladt stykke får du blot du ikke strikker rundt, stop en pind (Lad den være tom)før den sidste pind og smut tilbage samme vej du kom..altså frem og tilbage. Dit 8 tal bliver ikke rundt men lige strik og meget bredt hvis du bruger alle pindene, hvad du heller ikke behøver.

    Fordelen ved dit 8 tal er at du kan vælge om du vil lave enkeltstrik eller dobbeltstrik..der findes et andet 8 tal som kun er til enkeltstrik,og ligner din fuldstændigt næsten,pindene er placeret anderledes,på den kan man ikke lave dobbelt strik. men din kan begge dele

    hvis du går ind på www.dalooms.com under infinity board kan du se dem begge.. din er den største 60# inch betyder det vist.
    Jeg har tegnet og skrevet et måleskema, når du skal måle fødder.. ( til sokker) så du ved hvilken sokkering du skal bruge..pindenr er brændt i bunden af sokkeringene


    Citat Oprindeligt indsendt af betteklaus Se meddelelser
    Tak for opskrifterne. De er gemt til senere brug. Men jeg har ikke en 'lige'. Det skulle jeg have tænkt over, inden du sendte. Indtil da bruger jeg en buet ring. Flot billedserie.

  9. #9
    lis ai Gæst
    Flot og interessant billedserie du har lavet Heddimor.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er nogle søde borter, du har lavet, Heddimor.

    Så langt er jeg slet ikke nået endnu på mine strikkeringe. Borter har jeg ikke lært at lave endnu.

    Man skal huske at holde garnet under masken, når man strikker vrang, da man jo skal oppefra og ned gennem masken og hente garnet igennem masken. Så tager man den gamle maske af og sætter den nye maske på pinden istedet for.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •