Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hæklede perle...

  1. #1
    Phax Gæst

    Hæklede perle...

    Hæklede perler

    Jeg har fundet denne opskrift unde en anden tråd her ind... og jeg har lige prøvet at lave den som der står... men når jeg hiver i tråden til sidst trækker den sig altså ikke sammen... hvad har jeg mon gjort forkert???


    Materialer:
    Rester af tyndt bomuldsgarn – gerne med guld- eller sølvtråd indvævet.
    Hæklenål nr. 2

    1. omgang: Lav en lille dobbeltring af garn og hækl omkring den. Begynd med 3 luftmasker, og hækl derefter 13 stangmasker i ringen. Slut omgangen med 1 kædemaske i den øverste af de 3 første luftmasker.

    2. omgang: Begynd med 1 luftmaske, hækl fastmasker omgangen ud.

    3. omgang: Begynd med 3 luftmasker, hækl stangmasker omgangen ud. Bryd garnet med en ende på ca. 15 cm. Vend evt. vrangsiden udad. Du kan bruge både ret- og vrangside. Stop en træperle, sølvpapir eller en garnrest i perlen, så den holder faconen. Træk garnenden gennem den sidste maske og træk til, så ringen strammes sammen. Hæft godt.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Lyder spændende.

    Kan du ikke vise os et BILLEDE?
    supersine669

    carpe diem

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110
    Hej Phax du skal sy tråden igennem alle 13 masker øverst og så trække sammen, så tror jeg det virker håber du forstår hvad jeg mener. Mange hilsner vibeke.

  4. #4
    Phax Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af vibeke skau Se meddelelser
    Hej Phax du skal sy tråden igennem alle 13 masker øverst og så trække sammen, så tror jeg det virker håber du forstår hvad jeg mener. Mange hilsner vibeke.
    Det har jeg prøvet... jeg synes bare at det ikke bliver særlig pænt og det ligner da slet ikke da anden ende...

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110
    Hej Phax jeg har prøvet at lave den og hvis du syr i yderste tråd altså ikke i hele masken med kastesting og trækker sammen bliver den rigtig flot, håber du kan finde ud af hvad jeg mener. Den vil være rigtig flot med kvast i den ene ende. mange hilsner vibeke.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •