Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Hjælp til 48 mm æg

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2010
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    13

    Spørgsmål Hjælp til 48 mm æg

    Jeg er efter 15 års pause begyndt at sy perler igen. Jeg købte en begynderpakke fra stenboden (H4).
    Det gik rigtig godt indtil jeg nåede 20'ende omgang. Opskriften lyder 3t/ 3b spr 5 over. Men når jeg springer de 5 over ser det ret meget forkert ud. prøvede at lave et par stk men der er slet ikk symetri over det. Håber der er en der kan fortælle mig hvad jeg gør galt.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    For at kunne prøve at løse det, skal jeg vide hvordan den forrige omgang ser ud. Men mange gange er det toppe med 3 perler i spidsen og når man så skal spring 5 perler over, svarer det til, hvis du har tråden i spidsen af 3 perler, at du skal sy i spidsen af næste bue med 3 perler. Det er fordi, når du har tråden i spidsen af en bue med 3 perler, er der 2 perler til bunden, 1 perle i bunden, og igen 2 perler op til den midterste af en lille bue med 3 perler = 5 perler.

    Håber det var til at forstå, ellers vender du bare tilbage.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2010
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    13
    Det er skam til at forstå men havner i midterperlen på forige bue. Runden før lyder : 2x1b+1t+1b/, 1b/.
    Hvis jeg tar næste bue springer jeg kun 3 over.?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Uhmm, det lyder mærkeligt. Den første afdeling giver jo kun 4 perler, normalt er buer 3 eller 5 perler. Medmindre der står du skal sy gennem 2 perler, så kan en bue med 4 perler godt passe ind. Det har jeg været ude for, med nogle af de mindre æg jeg har syet.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2010
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    13
    Der står intet om at sy gennem 2 perler :-(
    Og kan ikk tro det er meningen jeg skal sy i forrige bue. Er lidt på herrens mark for aner ikk hvad pokker jeg kan/skal gøre.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    08 Nov 2007
    Geografisk sted
    Grenå
    Indlæg
    90
    passer det ikke, hvis du syer i midterperlerne i treer-buerne? (springer de enlige perler over - så bliver det til indtagninger)

    Det er 100 år siden jeg har syet perler

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2010
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    13
    Det har jeg prøvet men så kommer det ikk til at passe med farverne. Det kommer bare til at se rodet ud.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Hmmm... jeg synes godt, jeg kan få det til at passe. Se vedlagte diagram, som forhåbentlig giver mening.
    Nu er jeg spændt på, om jeg har misforstået noget og det er derfor, jeg kan få det til at passe.

    Rettelse: Ups, der skulle vist have stået 1t i de øverste gule felter.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Jeg vil også mene du skal gøre som L.H.L skriver.
    I omgang 19. har du 3 buer, 2 med 3 perler i hver, og 1 med 1 perle i. Du skal kun sy i midterperlerne på 3-buerne. Så du starter i den første 3-bue, syr 3t/, derefter syr du de 3b i den næste 3-bue, og så fortsætter du sådan til runden er slut.
    Prøv at gøre det - og tæl så bagefter hvor mange du er sprunget over, for det skulle meget gerne give 5 perler (1 perle i 3-buen, 1 perle mellem 3-buen og 1-buen, 1 perle i 1-buen, 1 perle mellem 1-buen og den næste 3-bue og endelig 1 perle i den næste 3-bue = 5 perler i alt)
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Hmmm... jeg synes godt, jeg kan få det til at passe. Se vedlagte diagram, som forhåbentlig giver mening.
    Nu er jeg spændt på, om jeg har misforstået noget og det er derfor, jeg kan få det til at passe.

    Rettelse: Ups, der skulle vist have stået 1t i de øverste gule felter.
    God illustration :-)
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •