Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 51

Emner: Sneen daler ned over det nordlige

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Indlæg
    92
    Ja så er "misundelsen" stor her fra Svenstrup for vi har slet ikke de mængder sne som I skriver om, nu juleferien starter for ungerne i dag ville det ellers være skønt at boldre sig i.
    Haven en rigtig god dag og pas godt på jer selv der ude .... også ryggen når I skal ud og grave jer frem.

    Med venlig hilsen
    Husmor

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    -25 i nat og en af hundene var så dygtig at den slukkede for varmen i entréen. Nuforstår jeg meningen af hundekoldt.

  3. #43
    Tina Gæst
    Nå Missemor ....... er du sneet inde ?
    Har hørt at i på disse kanter har fået masser af sne

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Nå Missemor ....... er du sneet inde ?
    Har hørt at i på disse kanter har fået masser af sne
    Nænej, så slemt er det slet slet ikke. Der ligger selvfølgelig lidt på vejene, og meget mere i haver m.m., og der kommer lidt foroven af, men den der snestorm de havde truet med skulle være kommet i nat, har vi ikke set noget til. Men jeg må nok tilstå, at snerydningen ikke er noget at råbe hurra for. Og man skal da selvfølgelig kører meget forsigtigt, når man er ude i bil, og IKKE på sommerdæk, som knægten havde gjort i går. Han kørte til Nykøbing F her igen i morges, og nu stod hans bil godt fast, men sigtbarheden over Farø-broerne ved 8-tiden i morges var lig 0, men det blev bedre, da han var kommet over på den anden side.

    Jeg har lige hørt i radioen, at det skulle blive plusgrader i slutningen af weekenden og starten af næste uge, så jeg er da noget spændt på at se, om vi har lidt hvidt udenfor til jul.

  5. #45
    Tina Gæst
    Nåh ....
    Så er det måske ikke 'værre' end hos os andre !!

    Jeg håber som dig også, at vi kan beholde noget af sneen til juleaften.
    Det høre lige som sammen - sne og juleaften

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Her ligger stadig den sne, der kom forleden aften/nat (natten til onsdag). Det fyger stadig fra tagene og der er snart ikke mere sne tilbage på træerne.

    Husk at tage en stor børneskovl (en af dem med træskaft og af metal) med i jeres biler. De fylder mindre end en stor voksen skovl og er fin at skovle sne med, hvis bilen skulle sidde fast. Om vinteren har min mor altid en børneskovl liggende omme ved bagsædet når hun skal ud at køre i sin bil.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så skal jeg da ellers lige love for, at snestormen kom til Ørslev !
    Vi kan dårligt se over til naboen, og vi bor altså i et almindeligt villa område.

    Der er 5 km. til Vordingborg herfra, og da manden hentede mig og knægten fra job, tog det godt 35 min. at komme hjem. Vel hjemme, gik vi tre ud med tre sneskovle for at bane vej hen til vores hoveddør. Sneen er løs og let at flytte, men ak, efter 20 min. arbejde, lå der igen 4-5 cm. der hvor vi startede......

    Nu venter vi bare på, at ældste søn ringer og siger han er kommet vel hjem, så kan vi slappe lidt af, for så skulle alle - os bekendt - være hjemme i deres trygge hjem.

    Billeder kan jeg ikke tilbyde, vinduerne er føget til med sne, og det er vist ikke godt for elektronikken, at tage billeder udendørs nu.

  8. #48
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Så skal jeg da ellers lige love for, at snestormen kom til Ørslev !
    Vi kan dårligt se over til naboen, og vi bor altså i et almindeligt villa område.

    Der er 5 km. til Vordingborg herfra, og da manden hentede mig og knægten fra job, tog det godt 35 min. at komme hjem. Vel hjemme, gik vi tre ud med tre sneskovle for at bane vej hen til vores hoveddør. Sneen er løs og let at flytte, men ak, efter 20 min. arbejde, lå der igen 4-5 cm. der hvor vi startede......

    Nu venter vi bare på, at ældste søn ringer og siger han er kommet vel hjem, så kan vi slappe lidt af, for så skulle alle - os bekendt - være hjemme i deres trygge hjem.

    Billeder kan jeg ikke tilbyde, vinduerne er føget til med sne, og det er vist ikke godt for elektronikken, at tage billeder udendørs nu.
    Nåh.... så kom det også til dig i store mængder

    Jeg kunne godt tænke mig, at vi fik lidt mere sne her i Nordsjælland.

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af jettefb. Se meddelelser
    Her på Nordfyn har vi fået 52 cm. Jeg har selv været ude og måle det. Og det var før det begyndte at fyge.
    Vi har været lukket inde her i vænget hvor jeg bor. Men her i eftermiddag kom der en velsignet traktor og gjorde så vi måske kan komme ud. Jeg vil gøre et forsøg i morgen.
    Jeg tror, at der er en sød, lille snehund nede på Nordfyn, der nyder sneen i øjeblikket. Vores Bernere elskede sne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er der lidt billeder fra Sydsjælland.

    Vores misser er ikke glade for at komme ud, når der kommer noget fra oven, men i dag hvor det ikke sner lige nu, springer de rundt som små gazeller. Men ikke længe af gangen, så vil de gerne ind og tø op foran ovnen, for de har jo store snebolde hængende i den lange pels. På det ene af billederne kan I se de små huse som vi har udenfor de kan gå i læ i. Om vinteren er de beskyttet af vore haveborde, og så er der ca. 20 cm. frirum ind mod husmuren, så de kan komme ind i husene, og sådan at der ikke kan fyge sne ind i dem. De har desuden små svingdøre af silikone der også beskytter. De går så langs husmuren, hvor der er en lille rande der er snefri, så de kan komme hen til dem. Men så vidt vi kan holder vi dem inde i øjeblikket, vi synes det er lidt synd at de skal være ude. Så der har været kamp om pladserne i vore senge i nat.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •