Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Nederdel med takker til Bølle

  1. #1
    susja Gæst

    Nederdel med takker til Bølle

    Hjælp, min 5-årige datter har designet en nederdel til sin pige-Bølle. Den skal være grøn og have takker forneden. Det grønne kan jeg klare - men hvordan i alverden finder jeg ud af at lave takker på nederdelen?
    Hun har tegnet den på et stykke papir - der er tegnet 4 takker, når man ser nederdelen forfra, så det er jo ikke bare små musetakker, hæklet på. Forslag?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Hvad med en takket blondebort i en nuance der passer til nederdelen, som sys på?

  3. #3
    Clausen Gæst
    Kunne man ikke strikke den i zig-zag mønster ?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    Skjern
    Indlæg
    220
    Eller hvad med dominostrik?

  5. #5
    susja Gæst
    Glemte at skrive det er en strik-nederdel.
    Åh jo, en blondekant - det kunne være sødt. Troe lige jeg skal høre mormor om hun har sådan noget i gemmerne
    Zig-zag mønsteret tør jeg ikke at kaste mig ud i uden et nederdel-mønster, for jeg kan ikke lige gennemskue hvordan man så får en lige kant foroven

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Taler vi om Bølleaben eller hvad er størrelsen på den der nederdel.
    Hvis det er til en dukke/bamse ville jeg nok tegne nederdelen på papir og så strikke den i felter i freeknitting.

  7. #7
    susja Gæst
    Øh.. hvad er freeknitting?
    Ja det er Bølleaben, tror den er ca 18 cm

  8. #8
    lis ai Gæst
    Du kan strikke takkerne først hver for sig og så sætte dem på rundpind og strikke nederdelen færdig. Eller nederdelen oppefra og og når den har længden deler du maskerne i fire og strikker hver tak færdig for sig.

  9. #9
    susja Gæst
    Mange tak for forslagene til jer alle sammen

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •