Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 15 af 15

Emner: Er "Baby-born-dukken" krympet ?

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Tak til alle for "tips, tricks og links". Der findes da godt nok rigtig mange flotte ting man kan lave til disse dukker. Det bliver nok lidt lettere nu hvor jeg har modellen og kan måle på, for i disse små størrelser skal der ikke meget unøjagtighed til, før det færdige resultat ikke bliver helt så godt.

    Vores barnebarn der blev 2 år i januar er slet ikke på det stadie endnu, hvor hun synes det er sjovt at give dukker tøj på, tværtimod, alle de mindre dukker hun har hjemme og her hos os, de skal have tøjet af alle sammen. Når hun så er taget hjem og jeg rydder lidt op, ja så giver jeg dukkerne tøj på igen, og næste gang hun så kommer og finder dukkerne - med tøj på - siger hun: "Ihhh altså farmor, tøj af".

    Så jeg har tænkt at jeg løbende gennem året vil strikke lidt dukketøj ind i mellem varmestuestrikkeriet, så der er nogle gode gaver til julekalenderen, når det igen bliver den tid. Så har hun også lidt mere forstand på og motorik til at lege rigtigt med dukkerne.

  2. #12
    Titia Gæst
    Jeg iler som mor til en teenage datter og en datter mere på snart 10 med info om babyborn dukkerne.

    Den originale er ganske rigtigt ca 42 cm lang og og New born dukkerne fra BR er noget mindre.

    Baby born dukkerne findes ganske rigtigt i flere størrelser.

    I 90-erne og start 00-erne var der også rigtig mange opskrifter til Chou Chou dukkerne og ofte sammen med opskrifter til babyborn dukkerne!

    Det kan jo altså ved et uheld være du har fået lavet et sæt tøj til en Chou Chou dukke som er fra samme firma som Baby born dukkerne?

    Chou Chou dukkerne fåes fra små størrelser på ca 10 cm. og helt op til 46 cm lange!

    Min yngste datter har nemlig både babyborn i de 42 cm og en mini version men også Chou Chou dukker i den helt store på 46 cm samt en mini version.

    Hilsen en mor til 2 drenge og 2 piger

  3. #13
    Titia Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Tak til alle for "tips, tricks og links". Der findes da godt nok rigtig mange flotte ting man kan lave til disse dukker. Det bliver nok lidt lettere nu hvor jeg har modellen og kan måle på, for i disse små størrelser skal der ikke meget unøjagtighed til, før det færdige resultat ikke bliver helt så godt.

    Vores barnebarn der blev 2 år i januar er slet ikke på det stadie endnu, hvor hun synes det er sjovt at give dukker tøj på, tværtimod, alle de mindre dukker hun har hjemme og her hos os, de skal have tøjet af alle sammen. Når hun så er taget hjem og jeg rydder lidt op, ja så giver jeg dukkerne tøj på igen, og næste gang hun så kommer og finder dukkerne - med tøj på - siger hun: "Ihhh altså farmor, tøj af".

    Så jeg har tænkt at jeg løbende gennem året vil strikke lidt dukketøj ind i mellem varmestuestrikkeriet, så der er nogle gode gaver til julekalenderen, når det igen bliver den tid. Så har hun også lidt mere forstand på og motorik til at lege rigtigt med dukkerne.
    Køb en af de der dukkekuffertere til hende i en ikke alt for lille størrelse, fåes bl.a søstre grene til en fornuftig penge og fyld den med det strikkede tøj til hende efterhånden som det bliver færdigt.

    Gjorde min yngste datter meget lykkelig for et par år siden, da hun fik en kuffert fyldt til randen med dukketøj i julegave.

    Er jo også sjovt at kunne pakke ned og op og lege man er på tur med dukken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    De opskrifter jeg har brugt er fra nogle små hæfter fra ugeblade, og det er til babyborn-dukker, det står i hvert fald på hæfterne, og dukkerne ligner nu godt nok.

    Men nu hvor jeg har fået lavet de første sæt, bruger jeg faktisk kun opskrifterne til at "lure fiduser af", og så strikker jeg ellers efter det antal masker der passer til garnet.

    Det kunne være jeg skulle tænke på lidt kuffert, det er jo en god ide, hvis der da vel at mærke bliver noget tilbage, når jeg har fået fyldt kalendergaverne op til december

  5. #15
    lillebi Gæst
    Hvis bladet er fra dengang, hvor BR også havde dukke Lars og dukke Lise så er der forskel på dukkestørrelserne.
    Baby born dukkeren som BR havde dengang var en anelse større end de er nu.
    Jeg arbejde i BR på daværende tidspunkt og købte en til min datter, de var "skåret over same læst" som Lars og Lise dukkerne, men dem som man køber nu er en anelse mindre. Jeg har oplevet det samme med tøj til min nieces dukke og da vi sammenlignede dukkerne var det tydeligt at se forskellen.
    Jeg valgte at gå ½ pind størrelse ned i opskriften så blev pasformen bedre

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •