Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Er "Baby-born-dukken" krympet ?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Er "Baby-born-dukken" krympet ?

    Her sidder jeg med alle mine talenter - eller manglen på samme

    Jeg har fire sønner, og har jo som mange nok ved, efter at have plaget i mange år, endelig fået et barnebarn, en dejlig pige der nu er 2 år gammel. Hun har fået en baby-born dukke i julegave, og nu ville jeg så til at strikke lidt dukketøj til den, for jeg har nemlig nogle små hæfter fra nogle ugeblade, med opskrifter. Så jeg gik i gang og mangler nu bare een lille sok, så er der det fineste lille sæt færdigt.

    Så var jeg tilfældigvis i Bilka, og kunne jo ikke nære mig for liiiige at kigge lidt på dukker, og tror I ikke, at de havde tilbud på en babyborn dukke med potte, sut, flaske, tallerken, ske og en lille ble, og den kan både det ene og det andet, og der er lyd på! til 199 kr. Den plejer at koste 399 kr. Så den måtte jeg jo eje, for at have en model at strikke efter, og så har Sille lidt at lege med, når hun er på besøg.

    Men tøjet jeg har strikket er for stort! D.v.s. trøjen kan godt passe med et lille opslag på ærmerne, og nederdelen kan få en lidt strammere elastik, men kysen, ihh du godeste, den er stor. Den må jeg simpelthen lave om. Strømperne når op til knæene, men det synes jeg nu ikke gør noget, foden passer i hvert fald.

    Er der forskellige størrelser på disse babyborn-dukker? Den jeg har købt er 43 cm., står der på kassen.

    Hilsen fra hende der ikke er vant til at købe dukker

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Du kiggede tilfældigvis ikke på tøj der hører til dukken, mens du nu var i dukkeafd.?
    Da jeg fik min datter i '97, født for tidligt, var dukken 42cm. Hun kunne nemlig passe tøj med den.
    Jeg tror de har lavet den om siden, efter at have søgt på den på nettet. Nu hedder den nemlig baby-born potty.

    Smider lige dette: http://picasaweb.google.dk/mariann.b...ornSandnes0909#
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af heidi73 Se meddelelser
    Du kiggede tilfældigvis ikke på tøj der hører til dukken, mens du nu var i dukkeafd.?
    Da jeg fik min datter i '97, født for tidligt, var dukken 42cm. Hun kunne nemlig passe tøj med den.
    Jeg tror de har lavet den om siden, efter at have søgt på den på nettet. Nu hedder den nemlig baby-born potty.

    Smider lige dette: http://picasaweb.google.dk/mariann.b...ornSandnes0909#

    Hvor er du en ond ond kvinde at lægge sådan et link ind. Der røg det meste af min næste nattesøvn! Hold da op nogle søde ting, og dukken ligner fuldstændig. Det er da vist godt, at der går en uges tid, før jeg igen får varmestuestrikkegarn, så der er lidt tid til at strikke og hækle dukketøj.

    Og jeg må tilstå, at jeg ikke kiggede på dukketøj, det var mere modellen jeg var ude efter - endte det jo med.

    Jeg kan huske at min svigerdatter til jul nævnte, at et sæt tøj vist kostede ca. 50 kr.

    Det har da været en bette babypige du fik dengang, har hun indhentet det forsømte?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg strikkede tøj til datterens Baby Born i 98/99 (var det vist) efter opskrifter og med garn fra Ingelise. Jeg er for doven til at grave dukken frem fra gemmerne Men selv uden, kan jeg huske, at noget af tøjet var lige lovlig stort, selvom jeg fulgte opskrifterne..
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Den dukke som hedder Babyborn er ca. 42-43 cm lang. Jeg kan ikke huske hvor tyk den er.

    Den dukke, som ligner babyborn, der hedder new born baby (fra BR) måler kun 40 cm.

    Jeg synes ofte man skal strikke stramt eller på lidt mindre pinde for at tøjet passer.
    Hilsen Musse


  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Missemor - så har du måske slet ikke set dette link http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=16316 Jeg er ked af men der røg vist resten af næstesøvnen og noget af næste nat også
    Knus Rita

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Rita Se meddelelser
    Missemor - så har du måske slet ikke set dette link http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=16316 Jeg er ked af men der røg vist resten af næstesøvnen og noget af næste nat også

    uuuuhhh jo, har godt set der er en masse links her på siden vedr. Baby Born, men jeg har ikke turde kigge på dem endnu.

    Jeg bliver vist nødt til at sætte printeren på overarbejde og så lave en lille bog.

    Den kyse jeg havde lavet efter opskriften skulle have 191 m i opslagskanten. Det er noget mønster, og så skal der tages ind til det halve, men det var stadig alt for meget. Jeg er begyndt på en ny, og der skal jeg kun have 131 m, så I kan nok se, at opskriften ikke passer helt. Men nu har jeg jo modellen, så kan jeg måle efterhånden.

    Kysen der blev for stor, kommer i kassen med varmestuestrik, der er nok en lille pige der kan bruge den til sommer.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så blev det første sæt dukketøj jeg har strikket i laaaang tid, doneret til kassen med varmestuestrik.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Sep 2007
    Geografisk sted
    2700 Brønshøj
    Indlæg
    178
    Hej,også jeg har strikket oceaner af tøj til Baby-born,også efter Ingelise-strik,det har altid passet i str.og det gode ved blebuks og buksedragterne var,at der var plads til bleen.Det kniber det med i opskrifter fra Mayflower og de ugeblade der har disse opskrifter.

    Merete

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Jeg er da (næsten) ked af at have ødelagt din nattesøvn
    Jo hun har hentet det forsømte, 1610gr. og 41cm, delte hun tøj med baby-born. Kan huske jeg ikke var så meget tilhænger af den dukke fordi den var så tung. Min datter startede med new babyborn som er nemmere at håndtere når de er små.

    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Hvor er du en ond ond kvinde at lægge sådan et link ind. Der røg det meste af min næste nattesøvn! Hold da op nogle søde ting, og dukken ligner fuldstændig. Det er da vist godt, at der går en uges tid, før jeg igen får varmestuestrikkegarn, så der er lidt tid til at strikke og hækle dukketøj.

    Og jeg må tilstå, at jeg ikke kiggede på dukketøj, det var mere modellen jeg var ude efter - endte det jo med.

    Jeg kan huske at min svigerdatter til jul nævnte, at et sæt tøj vist kostede ca. 50 kr.

    Det har da været en bette babypige du fik dengang, har hun indhentet det forsømte?
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •