Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: marion 2010

  1. #11
    marion Gæst

    er kommet lidt bagefter med at få lagt billeder ind

    dette her er lavet for et stykke tid siden og noget af babytøjet glemte jeg at fotografere inden det blev afleveret
    men her er der da lidt
    har ikke haft tid til at strikke så meget men satser på at få det indhentet i min ferie har ihvertfald pakket en masse der skal med på ferie :-)

    forår2010 032.jpg

    forår2010 033.jpg

    forår2010 037.jpg lille skønne flora i noget jeg har lavet til hende :-)

    forår2010 055.jpg

    forår2010 056.jpg

  2. #12
    marion Gæst
    nå prøver igen havde lavet et helt fint indlæg og trykker så send og vupti var det sørme da væk

    nå men her er det som jeg har lavet mens vi var på ferie

    først en babytæppe til farmors prinsesse

    sejltur og bakken 015.jpg sejltur og bakken 016.jpg


    også en kjole med hue til :-) modellen er min mands dukke og ja det kræver nok en forklaring jo ser i en af vores venners mor laver de her meget naturtro dukker som koster en bondegård og min mand havde jo så forelsket sig i sådanne en så da han blev 40 år for nogle år siden så fik han så denne dukke og den er jo rigtig god som model.. til. f.eks når jeg skal lave sådanne en hue.. selvom han er ret utilfreds med at jeg har givet ham pigetøj på for han mener bestemt det er en dreng :-)

    sejltur og bakken 017.jpg sejltur og bakken 018.jpg

    også bare for hyggens skyld et billede af farmor og den lille prinsesse...
    havde forresten også lavet en suttesnor der passede til kjolen og en lille rangle men den nåede jeg ikke lige at få taget billede af for det blev færdigt lige inden vi kørte

    sejltur og bakken 021.jpg

    har også lavet nogle tasker der skulle valkes men min vaskemaskine driller igen igen har haft reperatør til den nu 3 gange og den er kun et år købte ellers en vølund da den jeg havde før bare var så god...
    overvejer at prøve at kogevaske taskerne... så må da der ske noget for der sker ikke en dyt med taskerne når jeg vaskerne dem på 60 grader med et par cowboybukser... altså hvor irreterende

    har også hæklet en pellefant men kan ikke lige finde ud af hvordan jeg vil have øjnene skal se ud så den må vente med at blive vist frem til den har fået øjne og mund... :-)

    håber i nyder weekenden

    marion

  3. #13
    marion Gæst

    så blev taskerne lige kogevasket....

    og det hjalp....

    den lille lilla er en der er bestilt men skal lige lave 2 mere nu må vi se hvornår det bliver gjort..

    den store er en jeg sådanne strikkede og fandt på undervejs... hanken skulle have været flettet men det blev ikke så godt så vi snoede den istedet ja det var så mest min mand godt med en god hjælper engang imellem


    strikkeoghæklesager 003.jpg

    den røde her er et stykke tid siden jeg har lavet lavede en opskrift om også blev det til denne lille søde sag

    strikkeoghæklesager 004.jpg

    har en ting for tasker som i jo nok kan se :-)

    og her er så pellefanten dog uden øjne nogen gode forslag til hvordan de skal laves så de bliver pæne
    det er en opskrift her fra rokken af men har bare lavet benene lidt længere..

    strikkeoghæklesager 006.jpg

  4. #14
    marion Gæst

    så skal der lige prales lidt

    så blev jeg færdig med prinsesvøbet... da jeg gik igang havde jeg absolut ingen anelse om hvilket kæmpeprojekt dette her var ;-)

    men er meget stolt af resultatet... men det er faktisk blevet ret stort

    jeg har strikket det i en ny garntype fra mayflower, som både kan tåle at blive vasket og tørretumblet det står der ihvertfald på etiketten....

    babytæppe m.m, 009.jpg


    babytæppe m.m, 008.jpg

    blev også færdig med den poncho jeg skulle lave til min veninde til hendes fødselsdag hvis man trænger til et hurtigt projekt at lave er denne god at gå igang med 2 aftener så var jeg færdig...
    det er dog lidt hårdt for hænderne at strikke på pind 20 må man sige
    jeg har valgt at hækle et stykke rundt i bunden istedet for at sætte frynser på det synes jeg passede bedre til min veninde...

    babytæppe m.m, 002.jpg babytæppe m.m, 005.jpg

    hun blev meget glad for den.. havde først startet med at lave den i medium, men den er altså ret lille i medium vil jeg lige sige altså i længden så valgte at lave den i xl og den passede hende fint selvom hun ikke er så stor

    nå men skal ud og spise iaften så må vist hellere i bad....

    ha en god lørdag

    marion

  5. #15
    marion Gæst

    så er der kommet lidt nyt af pindene igen

    har ikke været så god til at få lagt ind hvad jeg har fået lavet nogle gange er det også snuppet af diverse venner og familie inden jeg får taget et foto....

    men lovede jo tina et billede af min mary hue i kauni så her er det
    selvom min mand synes at det ligner jeg har taget et kondom på hovedet...
    strik og andet 024.jpg

    også har jeg lavet mine første fingervanter dog på 2 pinde men er ret glade for dem de er strikket i noro garn første gang jeg har strikket i den slags garn men de er ret gode at have på

    strik og andet 025.jpg strik og andet 026.jpg

    håber i alle har haft en dejlig søndag

    her vælter det ned med sne så spændende om jeg kan komme ud og køre med elever imorgen

    marion

  6. #16
    marion Gæst

    så blev der lidt nyt færdigt...

    så blev der lidt færdigt igen nåede ikke at få taget billeder af alle tingene inden de blev pakket ind og givet væk i gaver men lidt fik jeg taget

    de første billeder her er håndstrikket
    mobilbillederhtc 220.jpg

    mobilbillederhtc 580.jpg

    mobilbillederhtc 731.jpg

    mobilbillederhtc 732.jpg

    mobilbillederhtc 762.jpg
    dette er så mit første forsøg på at strikke futter


    og de sidste her er noget jeg har strikket på min maskine på nær den lille blå hue der er ved siden af smækbukserne...

    mobilbillederhtc 499.jpg

    mobilbillederhtc 590.jpg

    mobilbillederhtc 730.jpg

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •