Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: marion 2010

  1. #1
    marion Gæst

    marion 2010

    strikkehæklesager 015.jpg

    ja nøjes bare med et billede idag af en taske jeg har lavet til min niece til hun skal konfirmeres
    den er lavet efter inspiration efter en taske på drops som jeg har lavet lidt mindre og så har jeg sat sådanne en muslingekant på
    min kære mand viste mig trikset med at lave den snor der er sat i ;-) godt man har en fingernem mand ;-)

    men synes selv den er blevet meget sødt.
    må se om der ikke kommer lidt flere billeder senere af det jeg har lavet ;-) nu når jeg endelig kan finde ud af det ;-)

    god søndag til jer alle..

    marion

  2. #2
    marion Gæst

    så er der kommet lidt mere af pinden ;-)

    bla mine forsøg på at finde den helt rigtige metode til de her fine kurve jeg har set nogle lave, tror den er ved at være der, men ved ikke helt om jeg er tilfreds

    strikkehæklesager 004.jpg


    vesten mangler lige en knap men havde ikke lige den helt rigtige på lager. forsøgte at hækle en, men den blev ikke god, så hvis nogen har et godt triks til det så er jeg klar. den tager sig bedre ud på, måske jeg får lokket en til at tage et foto senere af mig ;-)

    strikkehæklesager 007.jpg

    tasken lavede jeg lige af resterne af vesten, den var godt nok mini da den kom ud af vaskemaskinen og men fik trukket godt i den så hjalp det, har ikke besluttet endnu om det skal være med eller uden den hæklede blomst på, og der skal jeg også lige have fundet en eller anden knap til at lukke den med.
    og vaskemaskinen blev da godt nok lidt dårlig efter jeg havde valket den her taske der var rigtig meget overskuds halløj der viklede sig skøønt om pumpen så var ikke yderst populær hos manden tidligere idag.. :-)

    strikkehæklesager 005.jpg

    strikkehæklesager 006.jpg


    god solskinssøndag til jer alle

    marion

  3. #3
    marion Gæst

    og lige en taske mere

    strikkehæklesager 012.jpg

    denne taske er en jeg har lavet til en anden min egen er rød den har jeg sådan set næsten selv fundet på

    havde en opskrift til en bomuldstaske og har så lavet den om efterhånden som jeg hæklede den så den kom til at passe til uldgarn og den størrelse jeg ville have den i og facon :-)

  4. #4
    marion Gæst

    første babysæt klar til mit barnebarn

    ja så blev jeg endelig færdig med noget til mit lille barnebarn der dog først kommer i slutningen af juni

    er inde i periode hvor jeg ikke rigtig synes jeg bliver færdig med noget

    men det her er da kommet på og af pindene her i påsken

    er det ikke bare nuttet tænk at de er så små overvejer om de små fede babylår kan være i bukserne er jo længe siden jeg selv har haft nogen i den størrelse ;-)

    der mangler dog lige et par knapper i trøjen men havde ikke nogen hjemme så det må jeg lige ud og finde

    strikkehæklesager 022.jpg strikkehæklesager 024.jpg

    håber i nyder påsken

    marion

  5. #5
    marion Gæst

    så er der kommet lidt nyt af pindende igen

    hejsa igen allesammen

    har haft lidt travlt så har ikke været så aktiv herinde, men har da fået strikket og hæklet lidt både til mig selv og mit kommende barnebarn

    den lidt lange taske var ment som computertaske til min nye mini pc jeg blev nødt til at købe pga mit job men fik da til 1 kr så det går nok
    har lavet den i muskat og det gir sig godt nok meget når jeg propper minipcen i den ligesom vokser altså tasken
    diverseapril10 008.jpg


    den anden taske er til imorgen da skal jeg til konfirmation og kjolen er grå og rosa og det gik op for mig forleden at jeg faktisk ikke ejede en eneste taske der kunne passe til så den blev lavet til kjolen
    diverseapril10 009.jpg

    diverseapril10 010.jpg
    så er kysen til babysættet også blevet færdig og en lille sutteholder til, nogen der engentlig har opskrifter på sådanne nogle?
    diverseapril10 011.jpg

    strik 003.jpg


    også en lille cardigan mere til lille flora der nu vejer 2 kg i mors mave "kun" 500 g mere en normalen ... hun bliver en stor baby tror jeg. den er lavet i farver efter min svigerdatters ønske men er da blevet meget sød ;-)

  6. #6
    marion Gæst

    puha nåede det lige

    ja fandt jo først ud af onsdag at jeg ville lave en bolero til min dejlige mor, der bare gør alt for os... så efter lidt begynder vanskeligheder med forkert strikkefasthed så jeg måtte starte forfra igen, kom jeg først rigtig gang sent torsdag aften og har netop lige lukket den af hæftet ender og så lige strøget den forsigtigt... så når at få den med til i aften hvor min far har inviteret os alle ud og spise
    har dog ikke nået at vaske den men den må hun så selv lige klare...

    men første helt færdige arbejde efter diagram er lidt stolt af mig selv :-)

    mm 004.jpg

    mm 005.jpg

    god søndag til jer alle

    marion

  7. #7
    marion Gæst

    endelig og med jeres hjælp blev den færdig...

    så blev min tunika færdig mange af jer har været søde at hjælpe mig undervejs og mange tak for det... ellers var jeg da aldrig blevet færdig.. men er egentlig meget godt tilfreds med resultatet, så det bare modellen der vist lige trænger til at få tabt et par kg eller 10 men det er næste projekt.... var ellers næsten ved målet for ½ år siden, men så skete der så meget omkring mig at jeg ikke fik tabt det sidste og nu er der vist da lige røget lidt ekstra på igen kan jeg se...
    skræmmende at se et billede af sig selv... eller det kan det godt være :-)

    mmm 003.jpg

    forresten så rullede kanten forneden så brugte hundeulds råd med at lave en kant af krebsemasker i bunden.

    ha en dejlig fredag nu vil jeg suse til stege og shoppe lidt garn ;-)

    marion

  8. #8
    marion Gæst

    så kom der lidt nyt af pindene igen

    hej igen

    så kom der lidt tasker af pindene de er lavet i kauni hvor jeg bare har taget en tråd fra hver ende af nøglen også ellers strikket dem på en pind 7

    den første her har jeg lavet til min niece til hendes 18 års fødselsdag som var igår som sædvanlig i sidste sekund sad på vej i bilen og syede hankene på.
    det var bare en lille ting da hun også har fået et tilskud til hendes kørekort nu hvor jeg er hendes kørelærer

    tasker 010.jpg

    de andre er bare af nogle rester af kauni jeg havde og sådanne lidt forsøg

    tasker 011.jpg

    ha en god pinsedag

    marion

  9. #9
    marion Gæst
    skal lige spørge hende jeg har fået opskriften af på de små tasker har så lavet opskriften om så der ikke var håndtag på og sat hanke på så har jeg jo lavet om på opskriften så mon ikke det er ok at give den videre så kan altså ikke helt finde ud af de regler der er herinde med de rettigheder der
    det er en opskrift jeg har købt i en strikkebutik også ændret på og lavet om til min egen

  10. #10
    marion Gæst
    tænker der sker ikke noget ved den øverste taske for den har jeg jo lavet meget om til min egen :-) så her kommer den


    det er den størrelse den lilla og lyserøde er i, hvis du ønsker den et nr. størrere lægger du bare 10 masker mere op

    men sådanne her har jeg gjort

    slå 41 m op med dobbelttråd kauni på pind 7

    strik ret frem og tilbage til der er 41 retriller på retsiden

    samle 41 masker op på hver side, = 164 masker. jeg sætter maskemakører ved hvert hjørne så det jeg kan se hvor hver side begynder men det er vel en smags sag.

    strikker 1 pind glatstrik = ret

    den første pind bliver den pind du havde maskerne på til at starte med

    for nu sætter du mærke på første pind og 3 pind eller side
    mærket sætter du på hver side af den miderste maske på første side og 3 side. og på hver anden omgang strikker du masker sammen på hver side af dine mærker
    det gør du indtil der er 96 masker tilbage ialt det svarer til at der er 7 masker tilbage på side 1 og side 3
    så strikker du 19 omgange eller til den højde du ønsker

    remmene var noget jeg lavet lidt så på geføling eller hva man kalder det. startede med at slå to masker op også strikkede jeg et par pinde og tog så ud så der var 3 masker og strikkede et par pinde
    tog så masker ud så der var 5 masker på pinden og strikkede et par pinde og endte til sidst med 7 masker også strikkede jeg bare derud af strikkede det i glatstrik for så folder det sådanne lidt sammen når man valker det strikkede til jeg synes de var lange nok tænk på at det kryber en del når du valker det. og sluttede så af med at tage ind på samme måde som jeg tog ud ;-) dem lavede jeg 4 af

    så smed jeg det hele i vaskemaskine med et par gamle cowboybukser (helst nogen der ikke smitter af) på 60 grader

    ved ikke om du er vant til at filte noget, men det skal trækkes i facon og hives godt i når det er vådt og så fyldes denne taske med aviser mens den tørre så holder den bedst formen

    bruger selv en vaskepose når jeg filter ellers kan vaskemaskinen godt tage skade af det uld der kommer fra tasken

    god fornøjelse du er velkommen til at skrive hvis det lyder helt uforståeligt :-)

    marion

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •