Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 19

Emner: Windows 7, Pfaff creative 2170

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77

    Windows 7, Pfaff creative 2170

    Hejsa

    Med min nye computer, som har Windows 7, kan jeg ikke længere kommunikere med min Pfaff Creative 2170.

    Jeg bruger 3D File Assistent Version 7.2.5.1, der så vidt jeg kan se på producentens hjemmeside, er den seneste version.

    Jeg får ingen svar fra Pfaffs brugerservice eller fra forhandlerens ditto, og har efterhånden nået et stadium, der blandes af desperation og total opgivelse. Uden forbindelse til computeren er det jo udelukket at skaffe nye projekter over på maskinen.

    Er der nogen her på forum, som har forslag til næste skridt?

    Mange hilsner
    Myre

  2. #2
    klasus Gæst
    Nu ved jeg jo ikke om det er programmet der ikke vil køre eller om det er en driver der ikke fungerer, men her er et par muligheder:

    1. Højreklik på genvejen og vælg egenskaber, Gå til fanen Kompabilitet og vælg at programmet fx skal køre som XP SP2.

    2. Fra startikonet vælges Kontrolpanel - Alle elementer i kontrolpanel - løsningcenter - nederste til venstre: Fejlfindingsværktøjet - programkompabilitet i Windows - klik på næste og følg vejledningen.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sandved
    Indlæg
    49
    Jeg er og bliver imponeret over dig Klasus - du kender løsningen til næsten alt.

    Men hvis det i mod forventning ikke skulle virke Myre - kan du gå ind på den engelske side og spørge. Der var jeg heldig at få hurtigt svar på mine problemer med Vista og 4D.

    Hilsen

    Marianne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77

    Hmm

    Hej igen og tusind tak for svar

    Jeg fulgte dine anvisninger, men nej - teknikken strejker! Ikke om skidtet vil medvirke, så jeg må til at hanke op de modvilligere service instanser igen. Jeg har dog lært noget under alle omstændigheder :-)

    Hvis ingenting vil lykkes og jeg må søge helt andre muligheder, ville Embird så være løsningen? Jeg er ikke klar over, om Embird kun er til at bearbejde mønstre med, eller om det også medvirker til at overføre dem til maskinen?

    Det er ellers dejligt, at have lidelsesfæller her. Min ellers så teknisk begavede husbond er omtrent lige så hjælpeløs som jeg i dette her.

    Hilsner
    Myre

  5. #5
    klasus Gæst
    Før jeg svarer vedr. Embird er jeg nødt til at vide hvor problemet ligger - dvs. er det dit broderiprogram eller er det overførslen af filerne fra din computer til din symaskine?

    Altså jeg kender ikke en dyt til pfaff, så fortæl mig hvad du normalt ville gøre, hvis alting virkede - jeg tænker på udlæser du mønstrene til et eller andet - en diskette, dongle, USB eller?? Eller sætter du blot et kabel mellem PC og symaskine??

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Hej Klasus

    Maskinen er forbundet via PCMCIA (lignende) kort i maskinen og USB i PC-en.

    Programmen åbner som det skal og viser broderifilerne. Meningen er så at man vælger en folder på kortet eller i maskinhukommelse som destination, vælger en fil og overfører den til destinationen med et tryk på et pil-icon. Der er her kæder springer af, da destinationerne ikke aktiveres. Man kan trykke på ikonet for både kort og maskinhukommelse, men der vises alligevel "no device selected".

    Det er som om PC-en og maskinen ikke kommunikerer.

    Hilsner
    Myre

  7. #7
    klasus Gæst
    hmm jeg er 99% sikker på at det er driveren til dit kort/USB den er gal med - Der foreligger en lille mulighed for at du kan bruge VistaDriveren og den finder du her http://www.emnetsoftware.com/downloa...ngleUpdate.exe

    Jeg har desværre ikke lige kunne finde nogen Win7 driver - men du kunne jo prøve....

  8. #8
    klasus Gæst
    Hov så lige at du også skal have denne med http://www.aladdin.com/support/hasp/hasp4/enduser.aspx det er USB'en!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Tak KlaSus - det var pænt af dig.

    Jeg har downloaded driveren, problemet er stadig tilstede. Meget irriterende, for jeg frygter, at programmet ikke kan opdateres til at køre under Windows 7. Hvis jeg vil bruge min broderienhed, er jeg nødvendigvis nødt til kunne overføre filer.

    Jeg forsøger at ringe til leverandøren i morgen. De er måske nemmere at råbe op i telefonen end per email. Kryds fingre for mig.

    Godnat for idag
    Hilsner
    Eva

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Himmel! Jeg har lige set dit andet svar. Du er lidt af en multikunstner. Er det dit fag, eller er du naturtalent/nørd eller bare helt almindelig genial?

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •