Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: 198 yds of heaven - hjælp søges

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238

    198 yds of heaven - hjælp søges

    Jeg er faldet pladask for dette smukke smukke sjal, men....


    Det er på engelsk, og jeg er ikke super god til at læse engelske opskrifter..

    Skulle der mon være en, som havde en oversat version liggen, så vil jeg blive .



    Der er et link til opskriften på Ravelry her..

    http://www.ravelry.com/patterns/libr...-yds-of-heaven#

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af cristina Se meddelelser
    Jeg er faldet pladask for dette smukke smukke sjal, men....


    Det er på engelsk, og jeg er ikke super god til at læse engelske opskrifter..

    Skulle der mon være en, som havde en oversat version liggen, så vil jeg blive .



    Der er et link til opskriften på Ravelry her..

    http://www.ravelry.com/patterns/libr...yds-of-heaven#
    Øvelse gør mester...

    Jeg har desværre ikke en oversat version, men er efterhånden snart bedre til engelske opskrifter end danske, fordi der er SÅ mange fede opskrifter derude på INDERNETTET...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hvordan åbner man en opskrift i Ravelry. Jeg prøvede for sjov at gemme en opskrift på et nemt halstørklæde i biblioteket på Ravelry. Men jeg fik kun en mindre side, som ikke kan åbnes, så jeg kan læse, hvad der står i den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Citat Oprindeligt indsendt af "Brumby" Se meddelelser
    Øvelse gør mester...

    Jeg har desværre ikke en oversat version, men er efterhånden snart bedre til engelske opskrifter end danske, fordi der er SÅ mange fede opskrifter derude på INDERNETTET...
    Det har du ret i, jeg ærgrer mig dagligt....der er nemlig mange, det ender med at man må prøve og så se hvad der kommer ud af det, når man strikker sådan som man tror det skal være....udfra eng.opskrift.......det kan blive en helt ny ting....

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2009
    Geografisk sted
    Farum
    Indlæg
    84
    Citat Oprindeligt indsendt af cristina Se meddelelser
    Jeg er faldet pladask for dette smukke smukke sjal, men....


    Det er på engelsk, og jeg er ikke super god til at læse engelske opskrifter..

    Skulle der mon være en, som havde en oversat version liggen, så vil jeg blive .



    Der er et link til opskriften på Ravelry her..

    http://www.ravelry.com/patterns/libr...-yds-of-heaven#

    Jeg er meget glad for denne hjemmeside, når det drejer sig om at oversætte engelske opskrifter http://www.paapinden.dk/ord-og-enhed...rkortelser.php

    Super flot sjal..
    Go fornøjelse
    Hilsen
    Katharina

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Nu er jeg en dem der til tider synes at danske opskrifter kan være ret svære at tyde og det på trods af jeg selv synes jeg er ok til dansk. Jeg har kastet mig hovedkulds ud i de engelske og nogen gange kan det næsten være nemmere at forstå dem i forhold til danske, fordi de ofte er skrevet række for række. Der er heller ikke helt så mange ting som ikke er beskrevet, modsat mange danske opskrifter indebære at man har temmelig meget basis viden. Nu skal jeg ikke sidde og få det til at lyde som om at de ikke også har voldt mig problemer, for det har de, på lige fod med de danske. Kast jer ud i det, der åbner sig bare så mange nye muligheder. Der er jo også altid hjælp at hente herinde

    Vh. Jeanet

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Jeg kan kun melde mig helt enig, Jonet!!
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238
    Tusind tak for alle jeres svar..

    Der er vist ikke andet for, end at jeg må i gang med ordbogen...

    Og så ned og finde noget lækkert garn..

    Gad vide, om jeg kan finde noget i tykkelsen som passer, men som ikke er for "fnulret" .. Jeg kan godt lide, at man kan se mønstret tydeligt, som fx hvis det er strikket i alm bomuldsgarn, som er glat i spindingen.

    Men samtidig skal det jo også passe i tykkelse og ikke være for tungt..


    Nogle som har nogle forslag...??

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    Skjern
    Indlæg
    220
    Nu har jeg ikke lige tjekket,hvilket garn der er foreslået i opskriften, men jeg har strikket et par sjaler i Arwetta strømpegarn og det giver efter min mening et godt resultat.

  10. #10
    lis ai Gæst
    Lær dig de mest brugte engelske udtryk på strik og hækl, så kan du strikke næsten alt på engelsk fremover. De fleste opskrifter er meget udførlige.
    Og i dette sjal er der yderligere et fint diagram.
    Jeg har lært at strikke/hækle på flere sprog ved at bruge garnstudio`s ordbog og supplere med "på pinden" og Vivian Høxbroe.
    Og de fleste udtryk går jo igen og igen. Skriv dem ned du skal bruge mest - du vil ikke fortryde det.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •