Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Hvordan strikkes dette?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Nov 2009
    Geografisk sted
    Ribe
    Indlæg
    30

    Hvordan strikkes dette?

    Er gået igang med dette sja http://www.kvickly.dk/upload/modul/k...1550408368.pdfl men er i tvivl om diagram 1... Forstår godt at strikke diagrammet 1. gang, men hvad så?? Hvodan strikkes 1. p efter diagrammet er strikket 1. gang? Altså hvordan/hvor sætter jeg mønsterrapporten ind?

    Er dette forståeligt

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144

    Mønsterrapport

    Der er 20 p. i diagram 1.

    Når de er strikket begynder du ved markeringen, altså 13.p., og de sidste 8p. gentages.

    Mønsterraporten er den firkant i diagrammet, som gentages, efterhånden som der kommer flere masker.

    Håber det hjælper.
    Kh bstorm.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Nov 2009
    Geografisk sted
    Ribe
    Indlæg
    30
    Citat Oprindeligt indsendt af bstorm Se meddelelser
    Der er 20 p. i diagram 1.

    Når de er strikket begynder du ved markeringen, altså 13.p., og de sidste 8p. gentages.

    Mønsterraporten er den firkant i diagrammet, som gentages, efterhånden som der kommer flere masker.

    Håber det hjælper.
    Hvornår gentages mønsterrapporten? Forstår godt at jeg skal gå tilbage og strikke fra p.8 og op. men den fremhævede mønsterrapport hvornår skal den gentages? lige efter der hvor den er fremhævet eller?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    som bstorm skriver, skal du bare gentage de 8 pinde som er indrammet øverst i diagrammet. Hvis du tænker på den lille firkant som er indrammet midt i diagrammet. Så er den bare indrammet for at vise hvordan et helt mønster ser ud efterhånden som der kommer nok masker. De kommer helt automatisk til at gentages efterhånden som du strikker.
    Håber jeg forstod dit spørgsmål rigtigt. ellers må du spørge igen.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Når du har strikket mønsteret 1 gang, skal du strikke pind 13, 14, 15, 16, 17, 18 , 19 og 20 (det er de pinde, der er markeret), og så forstsætter du med pind 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 og 20 igen og igen til sjalet er færdigt.
    Det er et flot sjal - strikker du det i den farve, der er i opskriften? Jeg tror også, at det ville være flot i lysegråt.
    hilsen Pjevs

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    08 Nov 2009
    Geografisk sted
    Ribe
    Indlæg
    30
    Citat Oprindeligt indsendt af Pjevs Se meddelelser
    Når du har strikket mønsteret 1 gang, skal du strikke pind 13, 14, 15, 16, 17, 18 , 19 og 20 (det er de pinde, der er markeret), og så forstsætter du med pind 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 og 20 igen og igen til sjalet er færdigt.
    Det er et flot sjal - strikker du det i den farve, der er i opskriften? Jeg tror også, at det ville være flot i lysegråt.
    hilsen Pjevs
    Forstår godt det med at gentage de pinde, men det er selve maskerne der skal strikkes jeg ikke forstår. Altså de masker på pind 13 og er i den fremhævede mønsterrapport på pind ex. 13 hvornår skal de gentages lige efter det fremhævede eller i slutningen af diagrammet? Arrrrgh hvor er det svært at forklare med skrivende ord. He he he...

    Ja den er flot, men strikker den i hvid eller lyserød. Har pt. 1 i grå og 1 i grå/sort. Og har meget tøj i sort og lilla.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261


    glæd dig, det bliver et læææækkert sjal.
    jeg har strikket det for et par år siden.

    det er et sjal, synes jeg, stort
    flot og lækkert, at gå med.
    og hyggeligt, at strikke.

    håber du har knækket koden til diagrammet.

    rigtig go´fornøjelse
    kinoll

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144

    Mønsterrapport

    Når du skal strikke p.13 til 20 anden gang, strikker du den 2 gange lige efter hinanden.
    Næste gang er det 3 gange lige efter hinanden.

    Håber det knækker koden.
    Kh bstorm.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    08 Nov 2009
    Geografisk sted
    Ribe
    Indlæg
    30
    Citat Oprindeligt indsendt af bstorm Se meddelelser
    Når du skal strikke p.13 til 20 anden gang, strikker du den 2 gange lige efter hinanden.
    Næste gang er det 3 gange lige efter hinanden.

    Håber det knækker koden.
    jeps det var lige det jeg skulle vide, men havde efterhånden selv regnet den ud, meeen ville jo være træls hvis det ikke var rigtig alligevel

    har så lige fundet ud af at mønsterrapporten skal gentages TO gange ekstra i anden gentagelse i stedet for 1... Og det gik i kludder at trevle op, så starter lige forfra igen

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •