Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 21

Emner: Vejledning til taske/kurv

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307

    Vejledning til taske/kurv

    I min tråd 'mormal 2010' under 'genbrug' viste jeg nogle kurve/tasker i en teknik, som jeg kalder løbbinding på maskine. Her er en lille billedserie om, hvordan man laver dem.

    1. Stoffet (her et gammelt dynebetræk) skæres i ca. 2 cm brede strimler (afhængig af tykkelse på stof og snor).

    2. En stofstrimmel vikles om enden på snoren. Her er brugt en forholdsvis tynd snor lagt dobbelt.

    3. Snorenden vikles som en snegl, og der sættes knappenåle i.

    4. Så skal der bare zigzagges fra midten og rundt. Jeg bruger nål nr. 100 eller 110 med almindelig sytråd.

    5. Der syes rundt og rundt, mens snoren trykkes let ind mod 'sneglen' (pas på fingrene!).

    6. Og rundt...

    7. Når der vikles stof om snoren, er det nemmest, hvis den fastgøres. -Jeg bruger en kraftig 'klemme' - og har den anden ende af snoren under mit lår.

    8. Når der sættes en ny stofstrimmel på, kan den fastgøres med en knappenål.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Mormal.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Fortsat...

    9. Når bunden har den ønskede størrelse bukkes den i den ønskede vinkel, mens man fortsætter med at sy på samme måde.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Mormal.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Wow.. det ser godt nok flot ud. Gid jeg kunne sy på maskine.. altså bedre end jeg kan.. hvilket er nærmest ikke *g*
    Zuzzan

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Woouw hvor er den god den vejledning tusinde TAK
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Tak for en super god vejledning!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    2200
    Indlæg
    49
    Skønt at se det så detaljeret. Mange tak.

  7. #7
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Der findes en bog der hedder Patchwork på snor og på Hendes Verdens hjemmeside ligger der også anvisninger og ideer til den slags.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    KANON vejledning.. lige til at gå til.. jeg må i resterne... MEN...Hvilken snor og tykkelse snor bruger du??
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Citat Oprindeligt indsendt af "Brumby" Se meddelelser
    KANON vejledning.. lige til at gå til.. jeg må i resterne... MEN...Hvilken snor og tykkelse snor bruger du??
    Jeg har prøvet mig lidt frem m.h.t. snor.

    Billede nr. 1: Meget kraftig papirsnor (den type, der bl.a. bruges til flettede stolesæder). Den gav en utrolig stabil kurv, MEN den satte symaskinen på ret hårdt arbejde, OG resulterede i utallige knækkede nåle...

    Billede nr. 2: Tynd snor kaldet polykordel. Jeg lægger den dobbelt, hvilket selvfølgelig ikke giver én rund snor at vikle på, men jeg synes, resultatet er okay. Og den er billig!

    Billede nr.3: Tykt papirbånd. Det går bare SÅ hurtigt at arbejde med dette, fordi det er så bredt. Men jeg synes heller ikke, at resultatet er så flot som ved brug af tyndere snor.

    Jeg ved, at nogle bruger tøjsnor (den uden plastik omkring), men jeg har ikke selv prøvet det endnu. Har noget liggende, men blev så vild med polykordel'en, at jeg blev hængende dér.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Mormal.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Jeg har lavet en enkelt taske af hvid tøjsnor - det kaldes polyline og er 4-6 mm tykt. Det kan købes overalt, men i Tigeren har jeg indtil nu fundet det billigste. Jeg har brugt rester af jerseystof, der lægger sig pænt rundt om snoren og ikke trævler og min gode, gamle Husqvarna syer uden vrøvl i det med en jeansnål. Jeg har planer om at lave flere tasker for det var sjovt og resultatet godt.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •