Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: hundeuld - Pap-stramajnål-blyant

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld - Pap-stramajnål-blyant

    Da jeg selv var barn, brugte vi meget at få et stykke pap ,
    så kunne vi tegne noget på det, der blev lavet huller i det tegnede, med en stoppenål/stramajnål.
    I de huller syede vi så forskellige farver, så tegningen fik farver,
    efterhånden som vi blev bedre til det, så trak vi tråde over hele tegningen,
    stoppe vinduerne med stoppe sting osv.
    Jeg har ikke noget af det, men jeg lavede også det med min egen datter.

    En herlig ting, som ikke koster alverden, vi brugte restegarn, og pap fik vi fra havergryns pakkerne, vi brugte bagsiden.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hanne

    Åh ja! Dem har jeg lavet mange af, kan jeg huske. Min mor tegnede kaffekander, biler, dukker og meget mere, som jeg så syede. Og da mine drenge var små, fik jeg dem faktisk til at lave et par stykker på nemme papirklipmodeller. En skam, de er væk!
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet 42

    Åh ja, det lavede min mor med os , jeg har lavet det med mine unger børnebørn og nu oldebørn, det går vist aldrig af mode, og bare man har et stykke pap, så er det godt til en regnevejers dag, man kan så indhegne det med skaller fra stranden, så er der et billed
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet LoneS

    Ren nostalgi, jeg kan faktisk godt huske dem. Hmm, gad vide, om jeg stadig har nogle af dem, min datter har lavet, det må jeg vist checke
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er det noget man bruger endnu
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    cubik Gæst
    Dem har jeg også lavet en del af...en billig og lærerig måde at underholde børnene med. Jeg har lært mine børnebørn det også og de elsker at lave deres egen kreationer.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Her har vi brugt paptallerkner - både runde og firkantede (pølsebakker) er velegnede.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2011
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    2

    Panduro

    Det sjoveste er selvfølgelig at tegne motivet selv, men hvis evnerne eller inspirationen mangler sælger Panduro hobby pakker med forberedte motiver. De kommer i pakker med 8-12 stk og hullerne er prikket i forvejen, på forskellige farver karton. Min søn er helt vild med at lave dem for tiden og giver dem som gaver til alle omkring ham :-)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •