Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 35

Emner: Ravelry

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    43

    Læs her Ravelry

    Hej med jer
    Jeg vil gerne lige høre om nogen af jer kender den side på internettet der hedder Ravelry. Jeg har mange gange læst rundt omkring på hjemmesider, at folk nævner Ravelry. Har været inde på den, men kan se det kræver medlemskab at kunne se noget som helst derinde.
    Er der nogen der ved om det koster noget at være medlem?
    Kan se siden er på engelsk, vil derfor gerne høre om alt på siden foregår på engelsk?
    Er det en god side?
    Er der nogen af jer der er medlem?
    Tusind tak for hjælpen.

    Betteberg

  2. #2
    Enaj Gæst
    Jeg er medlem af Ravelry og vil for alt i verden ikke undvære den side.
    Det er helt gratis at blive medlem derinde.
    Det foregår på engelsk, men der er danske grupper derinde, så man kan sagtens begå sig derinde selvom man måske ikke er en ørn til engelsk.
    Der er tonsvis af strikkeopskrifter derinde så skynd dig at blive medlem :-)))

  3. #3
    Clausen Gæst
    Du kan roligt melde dig ind - der flest opskrifter på engelsk, men det
    er en god (og tidsrøvende...) side, hvis man søger ideer og inspiration.
    Hilsen
    Clausen

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg er også medlem. Bruger ikke siden så meget, men det er af tidsmæssige årsager.
    Knus Rita

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Jeg er også medlem..til stor fornøjelse..om ikke andet så kan jeg se med når der linkes til noget der er benævnt her inde på rokken..

    De engelske benævnelser lærer man efterhånden men ellers er det også lækkert at se billeder..

    Og som før nævnt er der også danske grupper derinde..

    Meld du dig med det koster kun besværet og det er det værd,ellers kan du jo fordufte igen
    Marianne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Jeg bruger også siden - MEGET. Det er som sagt gratis, men man kan donere, nøjagtig som på Rokken her, hvis man har overskud og lyst dertil.
    Det gode ved Ravelry, er at der er så mange special grupper, at man altid kan finde nogle at nørde sammen med. Og indimellem er vi jo nogle, der har særinteresser.
    Det er et godt forum, hvor folk opfører sig ordentligt overfor hinanden. Personligt har jeg fået mange kontakter rundt i verden. Det har været helt fantastisk og givende.
    Det værste er nok at man bliver så frygtelig inspireret, og virkelig får sin evne til at udvælge og prioritere sat på prøve. Det kræver stor selvdisciplin at holde sig til opgaverne, for der kommer nye tiltag og ideer til projekter konstant og i mængder man ikke ser herhjemme. Sådan må det jo være når så mange er samlet.
    Sproget er kun en barrierre i begyndelsen. Jeg er ingen ørn til det, men idag efter et par år er det uden betydning - bare man har en ordbog. Det er dog yderst sjældent, jeg bruger den.
    Jeg kan virkelig anbefale det forum.
    Husk, der er også en gruppe; Rokkens Venner, samt andre danske og nordiske grupper, og her er det på de respektive landes sprog, det foregår.
    Strikke Marie

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Jeg har lige oprettet min egen forum på ravelry. Det er desvärre på engelsk fordi så mange mennesker var interesseret i at vide om livet heroppe i Sverige. Groupen hedder Långbacken- navnet på min gård.

    Ellers er jeg meste inde på antique spinning wheels.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2009
    Geografisk sted
    7870 Roslev
    Indlæg
    75
    Jeg har også for kort tid siden oprettet mig som medlem - har dog ikke brugt siden meget endnu (tiden rækker ikke pt) men fandt dog ud af, at der er nogle af opskrifterne der er oversat til flere sprog som man kan vælge imellem (også dansk hvis man er heldig) og jeg er sikker på, at jeg vil komme til at bruge det meget mere. f.eks. dette tørklæde kan hentes på norsk - tysk og spansk udover engelsk http://www.ravelry.com/patterns/libr...titch-scarf-2#

    Vidste ikke, der var en rokkegruppe derinde - så det var en god oplysning
    Ha' en go' dag
    /NInse

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Her er også et Ravelry medlem. Men jeg er der ikke så tit. Jeg er også med i Rokkens venner derinde. Det er lidt indviklet at finde rundt derinde. Jeg har været inde i nogle forskellige "patterns" = mønstre/opskrifter derinde. Men jeg er ikke begyndt at strikke noget af det endnu. Jeg var bare nysgerrig og kiggede lidt rundt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af MaBaPe Se meddelelser
    Jeg er også medlem..til stor fornøjelse..om ikke andet så kan jeg se med når der linkes til noget der er benævnt her inde på rokken..

    De engelske benævnelser lærer man efterhånden men ellers er det også lækkert at se billeder..

    Og som før nævnt er der også danske grupper derinde..

    Meld du dig med det koster kun besværet og det er det værd,ellers kan du jo fordufte igen
    Jeg er også medlem - og kigger mest BILLEDER, ligesom MaBaPe.

    Men er også medlem til nogle danske grupper.
    supersine669

    carpe diem

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •