Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: For en 20'er

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Hvem er dog det, der gør sådan noget, Tina?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Hvem er dog det, der gør sådan noget, Tina?
    Gør hvad ?

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Gør hvad ?
    Ødelægger gode bøger! Du skrev jo, at de skulle makuleres. Det er sådan noget, man gør med papir, der ikke må komme i forkerte hænder. Så laver man det nærmest til konfetti.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Tina Gæst
    Nå .... jeg ved ikke lige hvorfor det hedder et makuleringssalg !
    Men det er jo bøger de ikke regner med de kan sælge til fuld pris.
    1. time er for medarbejdere ( og så er jeg jo heldig at min søster arbejder derinde)
    2. time for abonneter af Politiken.
    3. time åbnes der for alle.
    Og om det er gode bøger ell. ej, det er jo smag og behag.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Ødelægger gode bøger! Du skrev jo, at de skulle makuleres. Det er sådan noget, man gør med papir, der ikke må komme i forkerte hænder. Så laver man det nærmest til konfetti.
    Jeg skal prøve at komme med et par forklaring her.

    1: Bøgerne er blevet ødelagt på lageret eller i fragten. Det vil sige at de har fået stødte hjørner eller ridser i omslaget. Disse bøger kan ikke sælges til fuld pris i boghandlen. De kommer så på "markuleringsalg" hos forlaget eller kørt til forbrændningen*

    2: Forlaget har trykt for mange af den samme bog eller satse på en title som bare ikke sælger. Her er Stein Bagger et godt eksemple, tro der kom 6 bøger om ham - det er nok i overkanten til det danske marked. De bøgerne ender tit som slagtilbud i supermarkederne eller på bogudsalget.

    3: Bogen er blevet for gamel. Her er det typisk lærerbøger eller jurabøger. Der er kommet nye love og regler og derfor skal der nye udgaver til. De bliver kørt til forbrændningen*

    4: Bøgerne sælger ikke mere. Hvis en bog ikke har solgt i x-tid stiger lagerlejen med 2 eller 3 gange leje. Man vælger derfor at lave et slagtilbud eller køre bøger til forbrændningen* Man har ikke råd til at betale dyr lagerleje i disse tider.

    *Når jeg skriver forbrændningen, mener jeg at bøgerne enten bliver genbrugt til nyt papir eller bliver brændt. Ældre bøger indholder en lim, som gør at man ikke kan genbruge papiret.

    Der hvor jeg er ansat gennemgik cheferne alle vores titler i efteråret. En del er kørt til forbræningen* eller solgt/bliver solgt i løbet af i året til meget nedsat pris. På bogmesen i Forum i november solgt vi bøger der normalt koster 200 kr. til 10 & 20 kr. Det gøre vi også med andre bøger på andre messer i år. En del af bøgerne er også solgt til supermarkeder og boghandlerkæder.
    Det gør lidt ondt at "markulere" bøger, men det er en nødvendighed at lave en lagertrimning, elser ender det med at vores løn går til lagerleje for usælge bøger.
    Bogormen


  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der egentlig nogen steder hvor man kan læse om hvornår det er
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Når jeg går på bogudsalg på nogle af bibliotekerne her i Aalborg, finder jeg tit nogle bøger, jeg ikke har set/hørt om før til billige priser. Så der kan ikke have været reklameret særlig meget for de bøger, da de var nye, siden man kan finde ukendte bøger på udsalg.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •