Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Brug af overlock maskine!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Feb 2007
    Geografisk sted
    Jyllinge
    Indlæg
    19

    Blinker Brug af overlock maskine!

    Jeg har fået en længe ønsket overlock maskine. Meen troede jo at brugsvejledningen ville indeholde lidt ideer og inspiration og det gør den bare ikke. Alle de sømme der er vist er "tegnede" og det er svært helt at regne ud hvilke man skal bruge til hvad!!
    Det er en Pfaff hobbylock 4764.

    Er der nogle af jer der kender til bøger eller hjemmesider som har lidt ideer til brugen af en overlock?? Har kigget på Pfaff hjemmesiden, men det gav ikke meget!!

    Håber I kan hjælpe
    Knus
    Henriette

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    23
    Jeg har engang lånt en bog på biblioteket, kan ikke huske titlen, udover noget med overlock. Jeg syns den var inspirerende, så jeg vil foreslå at du gå en tur på dit lokale bibliotek.
    Håber du finder noget, især at "der er et liv før og efter at man har fået en overlocker".
    God fornøjelseog god søndag
    /Sofie

  3. #3
    Laila Nielsen Gæst
    Jeg har også en Pfaff, og har været på kursus i en syforretning i Roskilde i brugen af maskinen, dette gav mig en god start i brugen af overlock og kan anbefales. Jeg tror at mange stof og symaskineforretninger laver sådanne kurser prøv at forhør dig i dit område. mange hilsner fra Laila Nielsen

  4. #4
    dytbåt Gæst
    Det kan godt ske at jeg spørger dumt, men kan en overlocker ikke kun sy en søm?
    Jeg har 2 overlocker, den ene er en indystri overlocker, godt nok en ældre maskine, og enkeltnålet, den syr kun overlock. Den anden er 2 nålet og en såkaldt husholdningsoverlock, og den syr da også kun overlock

  5. #5
    Dorado Gæst
    Det er da ikke et dumt spørgsmål.
    Nogle maskiner kan kun sy en slags søm, men hvis du leger lidt med stingtæthed, afskæringsbredde og forskellig tykkelse sytråd, kan du faktisk lave rigtig mange forskellige sømme.
    Andre maskiner kan indstilles til at sy forskellige sømme. Det kommer an på model, hvor mange nåle og hvor mange tråde maskinen kan køre med.
    Min industrilocker kan f.eks lave en slags rullesøm, hvis jeg syr tæt, og med en tyk tråd øverste griber, og strammer tråden i underste griber.
    Man kan også få sømmene til at flane/bølge.
    Du må vist hellere afsætte en fridag til at lege lidt med maskinerne.
    Det er ret sjovt, at finde ud af hvad de kan.

  6. #6
    dytbåt Gæst
    Jeg kan da også stille på mine, med dif. ...... ved ikke hvordan det staves, men det er den man stiller på alt efter hvad stof man syr i. Det der med at prøve forskellige tykkelse tråde, det har jeg godt nok ikke tænkt på.
    Jeg er gammel syerske, og for mig er en overlock en maskine man syr sammen med, så sømmene bliver pæne og ikke trævler, kanter af med den og det er hvis det. Pynte sømme og diverse, der bruger jeg min broderimaskine.
    Hvis du har nogle billeder af det du laver med din overlocker, vil jeg da gerne se dem.

  7. #7
    Dorado Gæst
    Differencialtransport. Det er den man bruger, når stoffet skal ligge glat, trækkes sammen eller bølges. (laver difference i transporten af stoffet.Desværre har vi først fået digitalkamera i december, så billeder er ikke lige det jeg har mest af. Jeg bruger også locken uden kniv til elastikpåsyning. Man lærer det bedst ved et kursus/demonstration eller ved at lege. Og leg har jeg brugt rigtig meget tid på. Det er hygge.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •