Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Papirlygter søges!!!!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2008
    Geografisk sted
    Frederikshavn, Nordjylland
    Indlæg
    7

    Papirlygter søges!!!!


    Hallooo mon der er nogen herinde der kan hjælpe mig

    Jeg arbejder i Norge 3 uger af gangen, og har min egen lejlighed.
    Jeg vil så gerne hygge med sterinlys og fyrfadslys, spaecielt i denne mørke periode vi går ind i nu, men jeg har ikke så meget lyst til at købe alt for meget, det skal jo hjem engang....

    Jeg har engang fået en papirslygte af en da værende veninde, den var foldet på en stjerne agtig måde i noget olieretpapir, og kunne have et fyrfadslys stående i et lille glas inden i.
    Er der nogen der kender den lygte og evt. kan sige mig hvor jeg kan finde mønsteret og arbejdsgangen til den????

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Indlæg
    92
    hej den tror jeg at jeg kender tror jeg har mønstret i mine gemmer - skal lige lede så kommer jeg tilbage

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Indlæg
    92
    hej igen denne gang er jeg hurtig jeg har mønstret på en fyrfadslampe den er fra fredensborg indkøbscentral den fylder tre sider, så du kan "låne" mømstret hvis du sender mig din mail adresse

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Indlæg
    92
    jeg har prøvet at oploade opskriften men kan ikke få den frem i indlægget hvad skal jeg trykke på ellers må i sende jeres mailadresser til mig på pm PAS NU PÅ DET ER PAPIR OG ILD (STERINLYS)
    MVH Husmor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    En almindelig hvis papirspose med lidt sand i bunden ( ca 2 cm) sæt fyrfadslyset i sandet, vupti så har du en lampe , måske af genbrug fra bagerens pose.

    Vi bruger dem udenfor om sommeren, da vinden ikke kan blæser lyset ud.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Nette Gæst
    Jeg kender dem godt. Jeg fik engang en i julegave af min kusine, men det er tyve år siden. Jeg genså dem så her sidste år, men jeg kan ikke lige huske, hvor det var.

    Men kan du ikke bare tage en underkop og stille nogle fyrfadslys på? Det er da mindre risikabelt end noget med papir. :-)

    Nette

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2008
    Geografisk sted
    Frederikshavn, Nordjylland
    Indlæg
    7

    Tak for jeres hurtige svar

    Jeg er overvældet inden for meget kort tid har jeg fået flere gode svar.

    Husmor: jeg har sendt dig min mail adresse, jeg kan næsten ikke vente.

    Hundeuld: tak for tippet, det vil jeg prøve, selv om der ikke er for meget sand her oppe i norge, men et champingonglas i en pose med sten i er nok også sød.

    Nette: jeg bruger tallerkner, glas m.m. lige nu, men det er nu lidt hyggeligt med de der papirs lygter for alt afhængi af hvilket papir og mønster der er brugt giver det mere hygge. Hvis man sætter fyrfadslysene i glas så er det mindre risikabelt, det skal ikke være lys i papirsposer el lignende.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Jeg ville købe noget glasmaling og dekorere nogle syltetøjsglas, sennepsglas og lign. Eller selv klippe/skære motiver i papir og sætte på glasene.

    Jeg ville nok også købe noget - og forære det væk senere eller tage det med hjem lidt ad gangen.
    Mvh
    Salvia

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Servietter kan lamineres og så laves der 2 huller med hulklipperen til bånd. Indeni sættes et glas fra champignoner med et fyrfadlys i.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Rita : 20-11-2008 kl. 22:09 Årsag: Indsat billede
    Knus Rita

  10. #10
    Viktoria Gæst
    Rita - de er rigtige søde og hyggelige.

    Inden jeg laver hullerne klipper jeg hele vejen rundt med en saks med møsnster det ser også flot ud.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •