Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 87

Emner: Taske af papir

  1. #71
    Thestesen Gæst
    jeg har ikke tape på , og jeg har prøvet med gavepapir.og jeg prøver på ikke at trække formeget i snoren .

  2. #72
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Thestesen Se meddelelser
    jeg har ikke tape på , og jeg har prøvet med gavepapir.og jeg prøver på ikke at trække formeget i snoren .
    Ja så har jeg kun , at du kan prøve med tapen midt på papiret på den lange led inden du folder, for alle de andre ting gør jeg også og mit papir er ikke revnet.
    Hvilken slags snor/tråd bruger du ?

  3. #73
    Thestesen Gæst
    hej
    jeg har prøvet med bomuldsgarn , har også prøvet med tandtråd, men tror måske at jeg skal prøve ikke at stremme , skal lige have finger fornemmelsen men det skal da prøves igen .

  4. #74
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Thestesen Se meddelelser
    hej
    jeg har prøvet med bomuldsgarn , har også prøvet med tandtråd, men tror måske at jeg skal prøve ikke at stremme , skal lige have finger fornemmelsen men det skal da prøves igen .
    Jeg bruger denne tråd: bomuldsgarn natur 12/6 art.nr 021880 fra Panduro (det er på store ruller) ellers kan almindelig bomuldsgarn til madlavning bruges.
    Tandtråd vil jeg mene er al for skarp - især fordi man nogen steder er nødt til at stramme tråden

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2010
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    2
    Jeg bruger selvklæbende, gennemsigtigt bogbind, så tasken kan tåle lidt fugt. Det kan købes i alle boghandler.

    Har ikke selv prøvet med tape, men forestiller mig at det er virkelig bøvlet??

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Det er ikke mere bøvlet, når man lige får taget på det. Rul noget tape ud - f.eks. i dit spisebords længe på den korte led. Vend "klistersiden" opad. Læg en strimmel ned på - sørg for at tapen ligger udstrakt og forsøg at ramme, så tapen sidder midt på papiret. Så lægger du næste strimmel i forlængelse af den 1. på samme måde. Når du har lagt f.eks. 3 strimler på, og der ikke er mere udrullet tape, så ruller du bare noget mere ud og gentager.

    Såfremt der er mellemrum mellem dine strimler - altså så du kan se tape imellem - så er du nødt til at klippe dem fra hinanden og klippe overskydende tape fra. Hvis der ikke er mellemrum kan du bare fortsætte med at sætte strimler på, inden du klipper dem fra hinanden.

    Jeg synes selvklæbende bogbind er lige så besværligt med mindre du sætter det på hele siden inden du klipper strimler, og så er det en meget dyrere løsning end tapen
    Knus Rita

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Jeg bruger også tape, og synes, det er okay, når man lige har fået taget på det. Det er nemmest, når det bruges på lidt kraftigt papir, men jeg har lige lavet en ret stor taske i reklamer beklædt med tape, og det virkede.

    Min fremgangsmåde er dog lidt forskellig fra Ritas, idet jeg klipper stykker af tapen, og sætter på de enkelte stykker papir. Og ikke helt ud til kanten, da jeg kun synes, der er nødvendigt at dække dét, der bli'r synligt efter foldning.
    Mvh. Mormal.

  8. #78
    lis ai Gæst
    Jeg bruger også tape og klipper også de enkelte stykker til som Mormal.
    Hvis papiret er meget levende ligger jeg 1 krone i et hjørne på papiret og så bliver det liggende til tapen er kommet på. Jeg kommer det også kun på det stykke af papiret der er synligt efter foldningen.
    Jeg køber den 5 cm brede tape i Tiger og vil mene at det er billigere end selvklæbende bogplast.

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2009
    Geografisk sted
    8920 Randers NV
    Indlæg
    26
    Jeg vil også forsøge mig med at flette tasker, tænker på en lille en uden hank. Hvordan finder jeg ud af str på strimlerne?

    Hilsen Karina.

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Vi har jo brugt bogbind da de tren vi valgte var for store til tapen ( 19 cm x 9 cm ) og da jeg fandt noget som butikken havde "glemt" at mærke op har jeg kunnnet få til 2,5 taske for 150 kr så det vil være MEGET dyrere at bruge bogbind - men jeg syntes det er mennere at have med at gøre for vi har også prøvet tape 5 cm til de små tern.

    Man kan jo selv lave str på dem forholdet skal bare passe sammen. Lige nu laver vi een med 18 cm x 8 men har også lave med 11,5 x 5,5 ...

    Jeg har fundet et sted på nettet hvor man kan købe tape i 8 cm bredde dog er det ikke til at komme til for man skal købe for mindst 2500 kr ;-). Det er hos "storck emballage"...

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •