Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 87

Emner: Taske af papir

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    25 Aug 2009
    Geografisk sted
    sydfyn - 5600
    Indlæg
    55

    hvordan fletter man i papir?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ege Se meddelelser
    Der er jo osse en dansker som har udviklet en fletteform i papir hendes bog kan lånes på Bibliotetet
    Papirflet /tasker og kurve af Dorte brunø
    Har netop lånt denne bog på biblioteket, men er der ikke andre måder at flette på? Hvis der er - hvordan så?
    hilsen fra Stumpe

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det var jo lige den slags fletninger, Vandhunden og Olde66 lavede i lørdags, da vi andre ordnede strimler og flettede kurve.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    04 Sep 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    35
    Citat Oprindeligt indsendt af vibeke skau Se meddelelser
    hej det er rigtig godt at bruge limlak når man har flettet færdig husk at begynde at lakere på ydersiden først da ellers der kommer helligdage på forsiden. det kommer der ikke hvis man tage ydersiden først og lader det tørre. mange hilsner vibeke (dekupagelak er også godt)

    Trælim kan også bruges
    Medlem af
    Dialog er vejen frem..

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    11 Jun 2009
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    9
    Jeg skal selv til et privat arrangeret kursus i midten af november, hvor vi skal flette tasker. Det er netop metoden med de lange strimler. Det må simpelthen være hurtigere end det jeg har begivet mig ud i. Jeg har regnet mig frem til at jeg har brugt omkring 600 stykker papir....egentlig et tosset projekt. Jeg skal til at finpudse den nu.
    Men jeg tror at underviseren har mange fif som jeg kan bruge til min Anders And taske, bla efterbehandling, knapper og hanke, så jeg har lagt Anders And lidt fra mig pt.
    Men ingen tvivl om at jeg skal have fat i den bog....der kunne være nogle gode ideer i. Men ideen med at bruge Børsen er genial :-)

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    04 Sep 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    35
    Det lyder bare spændende!
    Medlem af
    Dialog er vejen frem..

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der nogen der har lavet andre ting af de strimler , for så vil vi da gerne se dem
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    2200
    Indlæg
    49
    Hej Snoske
    Super flot taske. Jeg er også netop selv startet. Men har det problem, at jeg har brugt A4-papir til de første små wrappers. Og der er formatet altså et andet, end det amerikanske letter-format. Det kan godt lade sig gøre - men det bliver ikke helt det samme... Hvilken størrelse har dine stykker papir?
    På forhånd tak.
    Dorte

  8. #28
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af dortes Se meddelelser
    Hej Snoske
    Super flot taske. Jeg er også netop selv startet. Men har det problem, at jeg har brugt A4-papir til de første små wrappers. Og der er formatet altså et andet, end det amerikanske letter-format. Det kan godt lade sig gøre - men det bliver ikke helt det samme... Hvilken størrelse har dine stykker papir?
    På forhånd tak.
    Dorte
    Jeg har til mine første tasker brugt strimler på 6 x 14 cm; Men er nu gået over til 8 x 16,5 cm, da jeg så kan få et lidt større motiv frem.

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    05 Sep 2009
    Geografisk sted
    syddanmark
    Indlæg
    2
    den er godt nok mega flot. Min datter og jeg er ved at prøve og lave en.
    Men vi kan ikke rigtig finde ud af hvor stor stykkerne skal være.
    Håber at du kan hjælpe os vider.

    Tak

  10. #30
    Molly Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Snoske Se meddelelser
    Jeg synes, at sammensyningen er vist rigtig godt på denne hjemmeside.

    http://www.candywrapperpurse.blogspot.com/

    Jeg har nær-kigget de billeder mange gange, og når bare man holder for øje, at der er, det hun kalder en positiv og negativ side, så er det faktisk temmelig nemt at sy ringene sammen.

    Men jeg skal nok prøve at tage nogle billeder og lægge ind i løbet af ugen.

    Jeg tror jeg kommer til at bruge omkring 10 Anders And blade. Min skabelon er 8x16,5 cm.

    hilsen snoske
    En rigtig god side, mange tak for linket.
    Hilsen Molly

Side 3 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •