Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Strømper, hvor meget garn?

  1. #1
    susja Gæst

    Strømper, hvor meget garn?

    Jeg har nogle forskellige rester strømpegarn som jeg gerne vil udnytte.
    Er der nogen der kan fortælle mig hvor meget garn jeg skal regne med at bruge til strømper i str ½ år, 3 år og 5 år?
    Vh susja

  2. #2
    JanJac Gæst
    Det kan jeg ikke sige dig, men jeg bruge ca. 65 gram til et par strømper str. 39 i garn med løbelængde 210 m pr. 50 g.

    Hvis du strikker fra tåen og op og begge strømper på en gang kan du jo lave skaftet i den længde som garnet rækker til.

    Janne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Del det garn du har i 2 nøgler altså hver farve, begynd at strikke til der ikke er mere garn, næste farve frem osv.
    Så har du det andet nøgle til den anden strømpe, og de bliver ens...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Strømper, hvor meget garn?

    når det er små rester garn, så vejer jeg garnet op på min bagevægt så er mna sikker på at der er lige meget garn i hver nøgle
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  5. #5
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Det varierer alt efter tykkelse, løbelængde strømpemodel osv. Det nemmeste er at se i den opskrift man ønsker at bruge - på Drops finder du mange forskellige opskrifter og i forskellige garntykkelser.

  6. #6
    susja Gæst
    På Drops står der jo ikke hvor meget garn man bruger, der står hvor meget man skal købe. Dvs at der står fx 50 gram selvom man kun skal bruge 30.
    Men når jeg tænker nærmere over det, så er der nok ikke så meget forskel på hvor meget jeg skal bruge til de små størrelser.

    At strikke fra tåen op og? Det lyder smart, det har jeg aldrig hørt. Ved du hvor jeg kan finde en opskrift?

    susja

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Jeg har lavet mig et lille "skema" med størrelser, maskeantal og ca garnforbrug til garn til pinde nr 2½ og 3 - det bruger jeg som udgangspunkt.
    Send en pb, hvis du har lyst til at se det.
    Derudover gør jeg som Vtj - vejer garnet.

  8. #8
    susja Gæst
    Mange tak for input til alle
    Vh susja

  9. #9
    Titia Gæst
    De 2 mindste størrelser skal du i hvert fald ikke bruge mere end 50 gram til et helt par!

    Tror kun du bruger ca. 20-25 gram til den mindste størrelse.

    Str. 5 år burde du kunne klare med 50 gram også.

  10. #10
    strikketøsen Gæst


    Jeg må lige skrive, at jeg er en voksen, som lever på en lille fod - nemlig en str. 35 og jeg kan altså lige få et par strømper til mig sæl' ....
    af et nøgle garn på 50 gram, hvis skaftet ikke strikkes højere end 11 cm.

    For længe siden strikkede jeg et par små strømper til en baby på omkr. 4 mdr. der blev brugt 3 forskellige farver Arwette strømpegarn og jeg
    mener, at kunne huske, at dette par strømper i færdig tilstand ikke vejede mere end 15 gram! (psst: der var lange skafter på).

    Garnforbruget afhænger - som andre vist også har skrevet her i tråden - i høj grad af, hvor store str. de små bruger, som du skal strikke til.

    Håber du kan bruge dette input!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •