Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Afskåret frisk pil!?

  1. #1
    Tippi Gæst

    Afskåret frisk pil!?

    Hej med jer!

    Har I ideer til hvad man kan flette/lave af afskåret frisk pil? Jeg skal bruge det til et eksamensprojekt om at være kreativ i naturen med naturens materialer - sammen med børn. Har foreløbigt bukket fisk og juletræer til pynt, men kan ikke rigtig finde på mere. Alle steder støder jeg bare på at man skal undgå at flette i frisk pil, fordi det trækker sig sammen, men der må da være noget man kan lave, hvor det ikke har (så stor) betydning?

    På fohånd tak!
    Stine - kommende friluftsvejleder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Oct 2007
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    87
    Hvad med at lave nogle lange kræmmerhuse til at have foderbolde i til fuglene. Det vil gavne fuglene og pilene tørrer ikke så hurtigt ind.
    Et blomsterstativ til at stille ved hoveddøren var måske også en ide. Dette kunne så senere pyntes med forårsløg, påskeæg osv.
    Elin
    Medlem af falkegruppen

  3. #3
    Inger1 Gæst

    Pil

    Jeg vil tro du kan finde noget i denne her bog for det er meget anderledes flet. Kan lånes på biblioteket.

    Inger
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Når du alligevel skal på biblioteket så lån også: Levende pileflet af Sine Jacobsen. Den handler om at få pilen til at gro :-) det vil det foreslåede plantestativ ved hoveddøren også gøre. Det vil give ungerne en længerevarende oplevelse at følge med i hvad der sker i løbet af sommeren og hjælpe til med at passe pilen.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    http://mcb.ipapercms.dk/CreativCompa...Lifekurveflet/

    her er også lidt inspiration. Ninsen kurven er god til børn og den skal nok holde selv om det tører. især hvis i ikke laver dem for store,
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •