Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Elise mønstre nr. S0504

  1. #1
    freja26 Gæst

    Elise mønstre nr. S0504

    Hej Jeg er lige begyndt at sy med perler igen efter mere end 15 år siden sidst.

    Jeg er nu begyndt på Elises mønstre nr. S0504, det er kuglen med kornblomst. Jeg har nu for 4. gang startet på det, og hver gang er der noget der går galt. (Jeg købte sættet gennem JM perler, med perler og mønstre.)

    Det er som om, at der mangler nogen informationer, og så er der steder hvor der står man skal tage 5v + 3g /, ialt 8 perler, men næste linie skriver bare at alt skal sys i midterperlen.. hvilket jo giver et problem med de 8 perle. Det leder jo helt naturligt frem til at mønstret ikke passer.

    Er der nogen af jer som har prøvet at sy det mønstre som kan sige hvad jeg gør galt?

    Hilsen

    Freja

  2. #2
    Tina Gæst
    Kan kun gi' dig ret, det lyder ikke rigtigt.
    Man tager aldrig et lige antal perler på midt i et arbejde.
    Har desværre ikke opskriften.
    Men tænkte på, om det kommer til at passe i mønsteret, hvis du kun tager 5v og helt undlader 3 g.
    Så kan du ihvertfald på næste omg. sy i midterste perle.

    Håber enten du finder ud af det, eller at der kommer en, der selv har syet denne kugle.

  3. #3
    freja26 Gæst
    Jeg har nu forsøgt at sy de sidste par omgange om, med bl.a. at dele det op, så jeg ikke tager 3+5 perler på i samme syning, men først 3 og bag efter 5, men det virker heller ikke.. Der er et eller andet galt jeg ikke kan se mig ud af..
    Jeg har mest lyst til at smide det lang væk igen, det kan ikke passe det skal være så vanskeligt at sy efter en opskrift.
    Sidst redigeret af freja26 : 14-02-2010 kl. 09:14 Årsag: stavefejl

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    15 Jul 2009
    Geografisk sted
    8981 Spentrup
    Indlæg
    7
    Hejsa.

    Jeg har godt nok ikke syet kuglen, men jeg har opskriften. Har du en idé om hvor det går galt?

    Jeg kan lige skrive lidt af starten.

    1: 8V bilda ring.
    2: (5V hoppa över 1). Sy 2 fram O.S.V.
    3: (3V hoppa över 1, 3V sy i 2:a).
    4: (5V/)
    5: (3V hoppa över 1, 3V sy i 2:a).
    6: (3V/).
    7: (3V/ 5V/).
    8: (3V sy i 2:a, 3V hoppa över 1, 3V/).
    9: (3V/).
    10: (5V/ 2ggr 3V/).

    Håber at det var til lidt hjælp, ellers bare skriv igen.
    Et hjem uden dyr, er et fattigt hjem.

  5. #5
    freja26 Gæst
    Karumski du stoppede lige et par omgange før problemerne startede, men jeg skal prøve at skrive det ned her:

    14: 2G+1V/3V/3V sy i 2:a, 3V hoppa över 1, 3GGR 3V/ 3G sy i 2:a, 3G hoppa'over 1, G+1V+1G/
    15: 2G+1V/ 5GGR 3V/ 3GGR 3V/ 1G+1V+1G/

    Det giver ingen mening at man skal have 6 eller 8 perle på snoren, når alt skal syes i midterperlen i næste omgang. Jeg har prøvet, at dele dem op, så det blev 3GGR/ 3V/ men det gør at omgangen ikke kommer til at passe. så har jeg forsøgt at sy igennem de to midter perler når jeg kom dertil, men heller ikke det kan jeg få til at passe... så jeg er kommet frem til at jeg gør noget galt, jeg ved bare ikke hvad.

  6. #6
    freja26 Gæst
    Det kan godt være jeg har problemer med at sy kuglen, men jeg har da lige syet denne klokke, bare for at trøste mig selv med at jeg godt kunne sy med perler
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    tReaX Gæst
    Er GGR en farve?

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    15 Jul 2009
    Geografisk sted
    8981 Spentrup
    Indlæg
    7
    Citat Oprindeligt indsendt af freja26 Se meddelelser
    Karumski du stoppede lige et par omgange før problemerne startede, men jeg skal prøve at skrive det ned her:

    14: 2G+1V/3V/3V sy i 2:a, 3V hoppa över 1, 3GGR 3V/ 3G sy i 2:a, 3G hoppa'over 1, G+1V+1G/
    15: 2G+1V/ 5GGR 3V/ 3GGR 3V/ 1G+1V+1G/

    Det giver ingen mening at man skal have 6 eller 8 perle på snoren, når alt skal syes i midterperlen i næste omgang. Jeg har prøvet, at dele dem op, så det blev 3GGR/ 3V/ men det gør at omgangen ikke kommer til at passe. så har jeg forsøgt at sy igennem de to midter perler når jeg kom dertil, men heller ikke det kan jeg få til at passe... så jeg er kommet frem til at jeg gør noget galt, jeg ved bare ikke hvad.

    Det her er hvad der står i opskriften:
    14: (2G+1V/ 3V/ 3V sy i 2:a, 3V hoppa över 1, 3ggr 3V/ 3G sy i 2:a, 3G hoppa över 1, 1G+1V+1G/).
    15: (2G+1V/ 5ggr 3V/ 3ggr 3G/ 1G+1V+1G/).
    16: (2G+1V/ 3V/ 5V/ 2ggr 3V/ 3G/ 2ggr 1G+1V+1G/ 3G/ 1G+2V/).

    Jeg læser ingen steder at du skal have 6 eller 8 perler på tråden. Når der står 5GGR 3V betyder det jo 5 x 3V. Mon ikke det kan være der du gør fejlen???
    Et hjem uden dyr, er et fattigt hjem.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Citat Oprindeligt indsendt af Karumski Se meddelelser
    Det her er hvad der står i opskriften:
    14: (2G+1V/ 3V/ 3V sy i 2:a, 3V hoppa över 1, 3ggr 3V/ 3G sy i 2:a, 3G hoppa över 1, 1G+1V+1G/).
    15: (2G+1V/ 5ggr 3V/ 3ggr 3G/ 1G+1V+1G/).
    16: (2G+1V/ 3V/ 5V/ 2ggr 3V/ 3G/ 2ggr 1G+1V+1G/ 3G/ 1G+2V/).

    Jeg læser ingen steder at du skal have 6 eller 8 perler på tråden. Når der står 5GGR 3V betyder det jo 5 x 3V. Mon ikke det kan være der du gør fejlen???
    Det er nok som Karumski sier. Så prøv du,så regner jeg med at dette går helt glatt nu.

  10. #10
    freja26 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Karumski Se meddelelser
    Det her er hvad der står i opskriften:
    14: (2G+1V/ 3V/ 3V sy i 2:a, 3V hoppa över 1, 3ggr 3V/ 3G sy i 2:a, 3G hoppa över 1, 1G+1V+1G/).
    15: (2G+1V/ 5ggr 3V/ 3ggr 3G/ 1G+1V+1G/).
    16: (2G+1V/ 3V/ 5V/ 2ggr 3V/ 3G/ 2ggr 1G+1V+1G/ 3G/ 1G+2V/).

    Jeg læser ingen steder at du skal have 6 eller 8 perler på tråden. Når der står 5GGR 3V betyder det jo 5 x 3V. Mon ikke det kan være der du gør fejlen???

    det lyder da heldigvis mere logisk end det jeg har gjort, så det helt sikkert nok den fejl jeg har lavet

    Kan jeg ikke bruge den undskyldning det er lang tid siden jeg har syet med perler? ;-)

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •