Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: orden på pindene

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133

    orden på pindene

    Jeg har længe været træt af at mine strikkepinde lå og rodede. Tit kunne jeg ikke finde dem jeg skulle bruge....tja måske fordi ikke lige var kommet på plads efter sidste strikkeprojekt. Så nu skulle det være. På hovedet ned i stofbunken og frem med symaskinen. Nu er det hele sat i system. Rundpinde er sat i ringbind med lommer.

    Hilsen LPN
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Det er så smart :)
    Jeg har også gået med tanken om at sy sådan nogle til mine pinde.
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det ser godt ud. Har du 'bare' dobbelt stof eller er der noget imellem de to lag? Jeg spørger fordi jeg havde lavet noget lignende dine, men med polyestervat mellem lagene og de blev klodsede. De fungerer fint efter hensigten, men det er et par ordentlige basser at have liggende, så jeg er ikke helt tilfreds med dem.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    85
    Det ser da rigtig godt ud.. du har vel ikke et mønster på det... for kunne godt tænke mig sådan et sæt men er en fjols med en sy maskine men har en veninde der er super til det så ville logge hende til at lave nogle hvis bare jeg kunne få et mønster til dem...

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2008
    Geografisk sted
    8722 Hedensted
    Indlæg
    304
    Hej LPN!
    Hvor er dine pindeholdere super fine.
    Kunne du ikke sy nogle og sælge til os der absolut
    ikke ved hvad der er op og ned på en symaskine,
    Jeg er en af slagsen???
    Hilsen hotcat55

  6. #6
    susja Gæst
    Sådan nogle pindeholdere lavede min mor for rigtig mange år siden. Hun lavede blot stoffet så langt, så det kunne foldes ned over pindene og rulles med rundt når man lukker. På den måde forhindrer man, at pindene falder ud, hvis man vender bunden i vejret.
    Jeg skrev p nr på - så er det nemmere at finde det man skal bruge - især strømpepindene.

    Rundpinde: Der lavede min mor noget lignende, altså en slags "kuvert" til pindene. Så er der én til 40 cm, en til 60 og en til 80. Altså bare et langt stykke stof, hvor den ene ende er bukket ind og syet fast i siden, og den anden ende kan klappes ind over. De kan selvfølgelig ikke rulles, men bindes foran.
    Vh susja

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133
    Tak for roserne...

    Det er bare 2 stykker stof der er syet sammen og vendt. Derefter kantet med skråbånd. Nej, jeg har ikke et mønster, Jeg har bare taget mål efter pindene og syet lommerne så de bliver lidt bredere i den ene ende til de tykke pinde. Når stykket bliver rullet sammen falder pindene ikke ud.

    Hilsen LPN

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Sikke nogen fine strikkepinde tasker du har fået lavet
    Kig gerne forbi min blog

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    85
    Tror jeg sender linket til min svigermor hun er menlig en knag til at sy og høre hende om hun måske kunne hjælpe mig ved bare at se på billederne om hvordan de er lavet...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2009
    Geografisk sted
    7870 Roslev
    Indlæg
    75
    det er simpelthen bare 10-14 i orden - flotte etuier, jeg har mine pinde i glas fra champignon eller pastasovs mærket med klistermærke med størrelse og rundpinde i ringbind med karton i plastlommen og en "post-it" med størrelse og længde - nemt, hurtigt og billigt
    Ha' en go' dag
    /NInse

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •