Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hyggehækler 2010

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    20 Jan 2010
    Geografisk sted
    5600 Fåborg
    Indlæg
    161

    Hyggehækler 2010

    Kære alle,
    jeg brænder også efter at vise nogle af mine ting, når jeg ser alle de flotte ting I laver

    Her kommer de første 4 billeder det lykkedes mig at få ind.... jeg prøver igen senere .... næh, det lykkedes faktisk at få alle billeder med ind....


    PICT4777.jpg

    PICT4780.jpg

    PICT4781.jpg

    PICT4784.jpg
    Disse hagesmæk hæklede jeg til vores søn

    PICT4785.jpg
    Dette sjal er hæklet af råsilke

    PICT4789.jpg

    PICT4792.jpg
    Alle sjal er store, så billederne er blevet taget langt fra
    PICT4796.jpg
    Halstørklæde og kasket - har det skønt når jeg har det på
    PICT5056.jpg
    2 sprutter der kan vaskes (har fyldt dem med engangsvaskeklude)
    PICT5059.jpg
    Gemmenissen - den kan gemme på cho, kager, slik....
    PICT5060.jpg
    ....for hovedet kan skrues af !
    KH Hyggehækler

    (ps... hvordan kan man sætte billederne ved siden af hinanden?)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    20 Jan 2010
    Geografisk sted
    5600 Fåborg
    Indlæg
    161
    Citat Oprindeligt indsendt af amay84 Se meddelelser
    hej igen.. Jamen det må du meget gerne... og hvad for noget garn hvor meget, pind nr osv. det ville være super.. Tak..
    Hej amay84
    Så har jeg fundet sjalet frem og talt lidt op. Havde lige en 3 års børnefødselsdag, der skulle overstås i weekenden og det tager energi

    Jeg har brugt garnet Snowtime (50 % superwash Uld og 50 % Akryl. 50 g ca 52m). Hæklenål 7,5.
    Har slået 149 lm op,
    1.rk: 1 fm i den 3. lm fra nålen, "5 lm, spring 3 lm over, 1 fm", gentag " rækken ud = 48 buer
    2. rk: vend og hækl 3 fm i den første bue (=indtagning), "5 lm, 1 fm i næste bue". Gentag " rækken ud = 47 buer.
    Osv. indtil kun 1 bue. Jeg har puttet frynser på tilslut.
    Brugt 240g garn.

    Du må ikke helt hænge mig op på antallet af masker, for som sagt fifler jeg gerne frem med tingene . Men sig til igen hvis det er helt hen i skoven.
    Hyggehækler

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    20 Jan 2010
    Geografisk sted
    5600 Fåborg
    Indlæg
    161

    Nyt maj 2010

    Så fik jeg endelig taget nogle billeder af lidt produktion...desværre blev billeder af sommerfugle og blomster ikke helt skarpe, men det kan da ses PICT5320.jpg

    PICT5322.jpg

    PICT5324.jpg Dette indkøbsnet har jeg lavet til min veninde, for hun var så sød at sende noget garn til mig, som hun ikke kunne bruge. Dejligt at kunne sende overraskelse retur . Nettet er så stort, at det kan bruges til at hænge over skulder.

    PICT5317.jpg Og endelig min vest! Armen var ikke lang nok til at tage billedet i hel figur

    PICT5326.jpg Men jeg har næsten ikke haft vesten af, siden enderne blev stoppet ind
    fra Hyggehækler

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    20 Jan 2010
    Geografisk sted
    5600 Fåborg
    Indlæg
    161
    Det er nu ikke så meget jeg har fået lavet siden sidst - har haft lidt travlt med at have kvalme og være kanon-træt .
    Men nu er jeg nået over de første 3 mdr, og så skulle det lindre.... står der i alle bøgerne!! Jo, det har hjulpet, ikke så meget kvalme mere.
    Jeg har dog fået lavet denne lille rangle:
    PICT5429.jpg

    Er der nogle der har prøvet at eksperimentere med at putte ting ind i "kronbladene" der kan knitre eller hårde ting??
    fra Hyggehækler

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    20 Jan 2010
    Geografisk sted
    5600 Fåborg
    Indlæg
    161

    Rangler NYT 18.aug 2010

    Med inspiration i blomsterranglerne, som Bubbihund lavede opskrift til, har jeg lavet nogle rangler... og været så super heldig at nogle piger, der vil til at starte en butik med brugskunst og alt muligt andet, vil have dem liggende til salg - JUBBIIIIIII...
    PICT5532.jpg

    PICT5534.jpg

    hmmmm, hvordan kan man ændre i den aller første overskrift i tråden?
    Sidst redigeret af Hyggehækler : 18-08-2010 kl. 13:31 Årsag: tilføjelse
    fra Hyggehækler

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •