Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 26

Emner: Perlemønster

  1. #11
    Tut Gæst
    Hvis jeg forstår det rigtigt, så er det jo kopiering.

    Jeg er ikke nogen ørn på en PC

    fra Tut

  2. #12
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tut Se meddelelser
    Hvis jeg forstår det rigtigt, så er det jo kopiering.

    Jeg er ikke nogen ørn på en PC

    fra Tut
    Du har helt ret for at et mønster kan sendes via epost skal det scannes ind og det er mangfoldiggørelse eller kopiering om man vil så det er ikke ok

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Hvis jeg forstår jer ret så må man godt sende de originale opskrifter rundt - har Stenboden sagt og det kunne jeg så heller ikke se hvordan de skulle kunne forhindre der står jo ikke på dem hvem der har købt dem.. Jeg har da også før været på loppemarkeder hvor de små hefter lå og blev solgt - hvis man tømmer dødsbo osv...Det kan man jo heller ikke forhindre nogen gør
    Det byder sig selv at e-post også er KOPIERING og derfor IKKE i orden....

  4. #14
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg er så ikke helt sikker på at den der med videresalg af opskrifterne er ok. Og faktisk står der noget kringlet i Copy Right omkring videresalg og distribution samt at det er til eget brug og en hel masse underpunkter.

    Forstår så slet ikke Stenboden helt med at man godt må bytte deres opskrifter - så begynder copy right at skride lidt i retning af mangfoldiggørelse eller også har de bare indsat hvordan kreative mennesker er indbyrdes - at vi er glade for at dele de glæder og goder vi har.

  5. #15
    Birgitma Gæst
    [QUOTE=Jeanne Thøgersen;263192]
    Forstår så slet ikke Stenboden helt med at man godt må bytte deres opskrifter

    Det syndes jeg lyder meget fornuftigt, jeg laver ikke sådan perle ting selv, men kunne godt forestillie mig det bliver kedeligt at blive ved med at lave den samme opskrift og hvis ikke man vil lave den mere vil det være ok at bytte med en anden.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Næææ Det er ikke sikkert sådan videre salg er lovligt men hvis man sælger ud af et dødsbo hvordan i al verden vil de så forhindre det ? Så får de godt nok travlt hvis de skal ud og undersøge HVERT eneste loppemarked der afholdes - i hvert til fald her i Jylland er der MANGE af dem om sommeren..

  7. #17
    Jeanne Thøgersen Gæst
    [QUOTE=Birgitma;263239]
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Forstår så slet ikke Stenboden helt med at man godt må bytte deres opskrifter

    Det syndes jeg lyder meget fornuftigt, jeg laver ikke sådan perle ting selv, men kunne godt forestillie mig det bliver kedeligt at blive ved med at lave den samme opskrift og hvis ikke man vil lave den mere vil det være ok at bytte med en anden.

    Jeg syntes jævnligt der slås slag her for at bevare copyright. Hvis du vil acceptere bytningen af perleopskrifter er det også strikkeopskrifter og patchworkmønstre og alle opskrifter/mønstre der skal frigives og så er der ingen grund til at få copy right på.


    Selv har jeg min holdning til de ting og hele debatten denne gang skyldes at folk ville bytte herigennem :-))

  8. #18
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Janneha Se meddelelser
    Næææ Det er ikke sikkert sådan videre salg er lovligt men hvis man sælger ud af et dødsbo hvordan i al verden vil de så forhindre det ? Så får de godt nok travlt hvis de skal ud og undersøge HVERT eneste loppemarked der afholdes - i hvert til fald her i Jylland er der MANGE af dem om sommeren..

    Ved det bor lige ved siden af sådan en kræmmerhal og ja utrolig hvad folk slæber ud derfra. Jeg prøvede blot at fortolke loven og mener at man mangler klare retningslinier for hvad man vil accepterer lige på det område.

    Mine mønstre må folk da bytte som de vil blot skal de ikke begynde at sælge dem videre.

  9. #19
    Tut Gæst
    Jeg har lige talt med Stenboden igen. Indehaveren er der ikke før i eftermiddag, der ringer jeg igen.
    Så der en gang for alle kan komme klarhed over dette.

    fra Tut

  10. #20
    Birgitma Gæst
    [QUOTE=Jeanne Thøgersen;263250][QUOTE=Birgitma;263239]


    Jeg syntes jævnligt der slås slag her for at bevare copyright. Hvis du vil acceptere bytningen af perleopskrifter er det også strikkeopskrifter og patchworkmønstre og alle opskrifter/mønstre der skal frigives og så er der ingen grund til at få copy right på.


    Selv har jeg min holdning til de ting og hele debatten denne gang skyldes at folk ville bytte herigennem :-))


    Det jeg mente var at hvis stenboden syndes det er ok er det fint man kan bytte.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •