Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 26 af 26

Emner: Perlemønster

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Jeg tænker også lidt at hvis man vil bytte eller på anden vis fremskaffe sig mønstre på forskelligt så er det - med copyright-loven in mente - underligt man gentagne gange ser folk spørge om det herinde - der er vel andre muligheder for at komme i kontakt med hinanden end på et offentlig forum - vi har vel vores profiler liggende hvor man kan komme i kontakt uden alle kan ss det - og så kan man jo i "ro og mag" tage stilling til hvordan man vil forholde sig til den pågældende situation.

    Ikke dermed sagt jeg vil opfordre nogen til at gøre det men at man igen og igen forsøger sig "offentligt" det fatter jeg ikke en bjælde af..

    Og pr scanning og email jo det kommer godt nok ikke ud på papir hos afsender men det er i høj grad også kopiering. Det troede jeg var indlysende

    Og ja.. klare regler er at foretrække...

  2. #22
    Jeanne Thøgersen Gæst
    [QUOTE=Birgitma;263536][QUOTE=Jeanne Thøgersen;263250]
    Citat Oprindeligt indsendt af Birgitma Se meddelelser


    Jeg syntes jævnligt der slås slag her for at bevare copyright. Hvis du vil acceptere bytningen af perleopskrifter er det også strikkeopskrifter og patchworkmønstre og alle opskrifter/mønstre der skal frigives og så er der ingen grund til at få copy right på.


    Selv har jeg min holdning til de ting og hele debatten denne gang skyldes at folk ville bytte herigennem :-))


    Det jeg mente var at hvis stenboden syndes det er ok er det fint man kan bytte.

    Hvis det er tilfældet for deres firma bør de ikke sætte copyright på deres ting

  3. #23
    Tut Gæst
    Jeg har lige talt med ejeren af Stenboden.

    Originale opskrifter må gerne byttes indbyrdes.

    Opskrifter der sælges på loppemarkeder er også OK.

    Kopiering er ikke tilladt.

    fra Tut

  4. #24
    Birgitma Gæst
    [QUOTE=Jeanne Thøgersen;263568][QUOTE=Birgitma;263536][QUOTE=Jeanne Thøgersen;263250]


    Hvis det er tilfældet for deres firma bør de ikke sætte copyright på deres ting



    Copyright betyder det ikke at man ikke må lave kopier af deres opskrifter, det bliver der jo heller ikke gjort, der bliver byttet orginaler.

    Tak for svaret Tut.

  5. #25
    Jeanne Thøgersen Gæst
    [QUOTE=Birgitma;263615][QUOTE=Jeanne Thøgersen;263568][QUOTE=Birgitma;263536]
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser


    Hvis det er tilfældet for deres firma bør de ikke sætte copyright på deres ting



    Copyright betyder det ikke at man ikke må lave kopier af deres opskrifter, det bliver der jo heller ikke gjort, der bliver byttet orginaler.

    Tak for svaret Tut.
    Copyright er lidt mere end blot retten til at kopiere - den omhandler også den brede destribution og videregivelse af materiale - eks.v står der at man må bruge dele af et materiale i egen tekst og kun med kildeangivelse.

    For min skyld må folk gøre hvad de lyster men man kan da gøre det bare lidt skjult og ikke ligefrem reklamere med det - smadder dobbelt moralsk ved det men sådan er jeg altså også :-)

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu tror jeg der er skrevet nok her, så inden den kører helt af sporet så lukker jeg


    MEN EN TING ER SIKKERT ROKKEN.DK OPFORDER IKKE NOGEN TIL AT BRYDE NOGEN REGLER OM DET HEDDER DET ENE ELLER DET ANDET - VÆR RAR AT TÆNKE PÅ DET.


    Jeg vil meget nødigt have at man omtaler rokken.dk som steder hvor alt er tilladt, det er det ikke
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •