Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Strikkelisen igen igen - børns alder?

  1. #1
    Tippi Gæst

    Strikkelisen igen igen - børns alder?

    Hejsa!
    Jeg har lige lavet en strikkelise til et projekt på mit studie. Hvor gamle skal børn være for at kunne strikke på sådan én tror I? 5-6 år? Eller yngre?

    Håber I kan hjælpe mig.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg tror godt, at et barn på 5 år kan lære at lave en hestetømme på en strikkelise (og sikkert også at strikke på en strikkering).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg tror godt, at et barn på 5 år kan lære at lave en hestetømme på en strikkelise (og sikkert også at strikke på en strikkering).
    Mit barnebarn brugte en strikkelise sidste år og der var han 5 år

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Børn på 5-6 år kan godt lære at bruge en strikkelise, men de taber mange masker, strikker stramt og de får ikke altid strikket alle masker. Når de bliver 7-8 år kan de se den slags og forstår, hvordan de undgår at stramme garnet og så går det meget bedre. De større børn kan desuden sidde længere med strikkelisen end de små, som hurtigt taber koncentrationen, når det er svært. Det er mine erfaringer fra en aldersintegreret institution.

  5. #5
    Tippi Gæst
    Tusind tak for jeres svar!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    2200
    Indlæg
    49
    Har netop i sidste uge haft en strikkeliste med på ferie til min kærestes 5-årige niece. Hun var begejstret og brugte mange timer på den. Man skal dog være opmærksom på, at garnet skal være kraftigt og ikke så nemt at "dele". Hun kom nemlig til kun at få halvdelen af garnet "med over", når hun strikkede. Og så måtte tante til for at redde trådene ud...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Fingernemme 4 årige kan godt klare det, men finmotoriken er først udviklet tilstrækkeligt omkring de 6 år og de fleste drenge kan nok først håndtere det lidt senere. Er så sikker da jeg er uddannet børnehavepædagog og skolelærer Samtidig med at jeg har brugt det i praksis både i børnehave og de små klasser. De store børn finder det interessant når vi strikker med metaltråd og det giver nogle spændende smykker. Held og lykke med projektet.

  8. #8
    Tippi Gæst
    Hej igen

    Susoe; Det lyder rigtig spændende med at strikke med metaltråd også! Det må jeg prøve :D Tak for din ekspertise! Er selv folkeskolelærer (bl.a. med sløjd på linje), men har mest arbejdet med børn fra 4.kl. og op.

    dortes; tak for dine tips - er selv opmærksom på det med garnet, rammer selv tit "forkert" og får delt garnet.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •