Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 25

Emner: Skisokker på maskine uden at sy sammen, på enkeltmaskine

  1. #11
    jannie Gæst
    Det er smart at man kan sy dem sammen samtidig Det må jeg lære Må nærkigge dine billedserie lidt mere for jeg syr dem sammen i hånden og tåen har min ældre veninde syet sammen for mig Det tager mig en krig nemlig og hende tager det 5 minutter

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Citat Oprindeligt indsendt af jannie Se meddelelser
    Det er smart at man kan sy dem sammen samtidig Det må jeg lære Må nærkigge dine billedserie lidt mere for jeg syr dem sammen i hånden og tåen har min ældre veninde syet sammen for mig Det tager mig en krig nemlig og hende tager det 5 minutter
    Det kender jeg godt..prøvede en alm opskrift hvor tå og side skulle sys sammen..jeg opgav ..der var for maaaaange masker
    sy i hånden er bare ikke mig.

    Sew as you go opskrifterne købte jeg her og downloadede med det vons som E-book.. jeg købte alle 4 e-books hun har skrevet ..med strik sammen teknikken på strikkemaskine. Hendes opskrifter er rigtig nemme at forstå trin for trin

    Link til strømper, knæstrømper http://easypeasybooks.webs.com/sockpatternbook.htm

    Link til handsker vanter http://easypeasybooks.webs.com/glovespatternbook.htm

    Link til huer, halstørklæder, sjælevarmere http://easypeasybooks.webs.com/hatss...atternbook.htm

    Link til futter, sutsko http://easypeasybooks.webs.com/slipperpatternbook.htm

  3. #13
    jannie Gæst
    Tak for linkene Dem skal jeg da bare ha fat i også

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Citat Oprindeligt indsendt af JanJac Se meddelelser
    Tak for oplysninger og links. Jeg har en My Rock, som jeg aldrig har fået rigtig gang i, men sidste weekend lavede jeg en opskrift til en kjole/lang tunika, som skal strikkes i Lima multifarvet superwash på min My Rock. Jeg ville først strikke leggings på min Brother - og det har kostet mange forsøg, men nu er det lykkedes mig at få strikket det ene men. Desværre blev det med sammensyning for ved rundstrikning smed den masker undervejs. I dag skal jeg have lavet det andet ben og i aften syet sammen. Disse er lavet i mørkebrun Arwetta. I morgen skal jeg have min Passap Duomatic fundet frem fra pulterkammeret for jeg har garn til to par leggings mere, og det skal gerne blive til rundstrikning. Et par i Mayflower strømpegarn - stribet i mørk violet, grønne og blå nuancer og Kaffe Fassetts Exotic strømpegarn.

    Nu må vi se om det lykkes at strikke kjolen på My Rock'en også denne weekend.
    Jeg har en ide om at lave ribben ved at droppe masker og hækle dem op. For at ramme den rigtige række har jeg tænkt at ri en glat tråd eller fiskesnøre ind i den række hvor ribben skal starte, så løber maskerne ikke længere ned end de skal.

    Janne
    Yo Janne flittige maskinstrikker

    Gosh noget lækkert garn du holder dig..savle savle...smart at du lægger fiskesnøre ind hvor ribben skal starte..TAK ..
    Mht at hækle rib på MyRock..så jeg på videoen til den, at det anbefales at hæklenålen er 2 til 3 numre mindre.
    jeg er kun nået til strømperne på Myrock..alle tips modtages med kyshånd glæder mig til at se kjolen færdig efter week-enden

    Din brother maskine smed masker ved rundstrikning..Øvvvvv...hmmm jeg er ny i maskinstrik ..så jeg kan desværre ikke råde dig her.har nemlig ikke prøvet mit ribapparat til knitmasteren 328 endnu..Håber at din Passap er 10 gange bedre til dine legging..dem vil jeg oxo meget gerne se når de er færdige.. jeg krydser fingre for at maskerne bliver på nålene

  5. #15
    Mosterkoster Gæst
    Jeg må vist også downloade de bøger. Jeg ejer også en My Rock, men er ikke helt tilfreds med den. For min smider maskerne. Det gør rundstriksokkerne til gengæld ikke. jeg må vist lave nogen og lægge dem ind her, måske som en billedserie også, hvis nogen kan bruge det.

    Jeg må vist prøvekøre din opskrift en dag, men lige nu er min maskine på ferie og kommer ikke frem før vi har bygget ud, så det varer lige lidt.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Billed serie modtages med kyshånd, det er dejligt også at kunne se ikke bare forstå ordene.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    JanJac Gæst
    Ja jeg har ikke fået strikket endnu. Jeg endte med at ringe til Birte Risbjerg, som jeg har købt min gamle Passap af, for at høre lidt om en grundig rengøring, så nu ligger alle støtter og nåle i petroleum og olie. Om lidt bliver de tørret af og sat tilbage i maskinen. Forhåbentlig kommer den til at køre som en drøm i eftermiddag. I aftes syede jeg benet, som jeg havde fået strikket sammen, men det bliver en ommer for det blev skævt. Det er svært at tage lige meget i begge sider. Jeg overvejer at trævle op og begynde forfra med rundstrik. Hvis altså Passap'en kommer til at køre som en drøm.

    Janne

  8. #18
    JanJac Gæst
    Det blev ikke til strømpebukser eller kjole i denne weekend, men 1½ par strømper strikket på min gamle Passap. I forhold til før rensningen kører den godt, men som en drøm bliver vist først, når den er smurt og brugt noget mere, og derefter en grundig rengøring igen. Jeg tror stadig der sidder noget fastgroet olierester og støv i den, men den strikker godt nok til at få indøvet lidt rutine i elementær brug.

    Janne

  9. #19
    marion Gæst
    hejsa heddimor

    har teori om at du også er på maskinstrik.dk kan det passe

    har selv lige fået en maskine dog ikke en grovstrikker tror sørme jeg vil spare sammen til sådanne en sag hvor tykt garn kan den gå op til i pinde størrelse

    nå men det var egentlig slet ikke det jeg ville spørge dig om jeg ville spørge om du mon lå inde med en opskrift på strømper som jeg kan prøve på min maskine som er en brother kh 864
    har ledt lidt men nok ikke nok.. den kan max gå op til pind nr 3

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Marion - kender du dette link http://maskinstrik.homepage.dk/ Der er mange gode ting at hente. Se især kapitel 6 om strømpestrikning.
    Knus Rita

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •