Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 25

Emner: Skisokker på maskine uden at sy sammen, på enkeltmaskine

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085

    Skisokker på maskine uden at sy sammen, på enkeltmaskine

    Strik skistrømper med grovstrikkeren f.eks her min MyRock eller alm. strikkemaskine uden ribapparat, teknikken er den samme.

    (Laver man et ombuk med falsk rib, er man dog nødt til at sy ribben sammen i hver side. )

    Samtidigt med at maskinen strikker #sys# hver side på sokken sammen ..ved at man tager løkken mellem 2knuder i siden og sætter op på nålen modsat slæden..kører over og gør det samme i modsatte side...Sy medens du strikker...sew as you go..man kan strikke 2 sokker samtidigt på denne maskine ..MyRock... fedt!


    Disse billeder viser bare en måde at gøre det på!
    Jeg bruger ikke ombuk til mine skisokker..2 garner..100% natur uld og strømpegarn sammen..for at filte lidt vasker jeg på ..uld 40 grader

    MyRock grovstrikkern er superfed og enkel at betjene.
    har en knitmaster 328 m rib i forvejen..bruger kun hovedapparatet og er rigtig glad for den oxo.
    jeg har brug for at strikke tykke sokker til at lave LUGGA med.. har nemlig købt bogen her http://www.123hjemmeside.no/lugga

  2. #2
    klasus Gæst
    Du er da bare en "svedske"............TAK

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det ser indviklet ud. Men det er nok fordi jeg ikke forstår mig på strikkemaskiner.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af Heddimor Se meddelelser
    Strik skistrømper med grovstrikkeren f.eks her min MyRock eller alm. strikkemaskine uden ribapparat, teknikken er den samme.

    (Laver man et ombuk med falsk rib, er man dog nødt til at sy ribben sammen i hver side. )

    Samtidigt med at maskinen strikker #sys# hver side på sokken sammen ..ved at man tager løkken mellem 2knuder i siden og sætter op på nålen modsat slæden..kører over og gør det samme i modsatte side...Sy medens du strikker...sew as you go..man kan strikke 2 sokker samtidigt på denne maskine ..MyRock... fedt!


    Disse billeder viser bare en måde at gøre det på!
    Jeg bruger ikke ombuk til mine skisokker..2 garner..100% natur uld og strømpegarn sammen..for at filte lidt vasker jeg på ..uld 40 grader

    MyRock grovstrikkern er superfed og enkel at betjene.
    har en knitmaster 328 m rib i forvejen..bruger kun hovedapparatet og er rigtig glad for den oxo.
    jeg har brug for at strikke tykke sokker til at lave LUGGA med.. har nemlig købt bogen her http://www.123hjemmeside.no/lugga
    Jeg har læst tidligere, at MyRock skulle være super god, og nem at betjene.

    Har du noget ide om, hvad sådan een koster?
    supersine669

    carpe diem

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    He He..Klasus..selv svedske

    Yo supersine669.. 2695kr plus forsendelse .. instruktionshæfte og video følger med..3 nice bluseopskrifter i farver, i hæftet m forskellige strikke teknikker.

    se video på youtube.com..En anden maskine vises , men teknikken er den samme som på MyRock..dog er garnet på MyRock foran..

    Der er vist omkring nogleogtyve trin for trin ..så kan du få en fornemmelse om MyRock er noget for dig
    http://www.youtube.com/watch?v=vDkq1...eature=related

    Forhandlerens Birthes hjemmeside

    http://www.myrock.dk/myrock.html

    og her lidt flere billeder af #dyret#
    http://www.myrocks.com/ENG/ENG_index.htm?Flag=UK

  6. #6
    JanJac Gæst
    Tak for oplysninger og links. Jeg har en My Rock, som jeg aldrig har fået rigtig gang i, men sidste weekend lavede jeg en opskrift til en kjole/lang tunika, som skal strikkes i Lima multifarvet superwash på min My Rock. Jeg ville først strikke leggings på min Brother - og det har kostet mange forsøg, men nu er det lykkedes mig at få strikket det ene men. Desværre blev det med sammensyning for ved rundstrikning smed den masker undervejs. I dag skal jeg have lavet det andet ben og i aften syet sammen. Disse er lavet i mørkebrun Arwetta. I morgen skal jeg have min Passap Duomatic fundet frem fra pulterkammeret for jeg har garn til to par leggings mere, og det skal gerne blive til rundstrikning. Et par i Mayflower strømpegarn - stribet i mørk violet, grønne og blå nuancer og Kaffe Fassetts Exotic strømpegarn.

    Nu må vi se om det lykkes at strikke kjolen på My Rock'en også denne weekend.
    Jeg har en ide om at lave ribben ved at droppe masker og hækle dem op. For at ramme den rigtige række har jeg tænkt at ri en glat tråd eller fiskesnøre ind i den række hvor ribben skal starte, så løber maskerne ikke længere ned end de skal.

    Janne

  7. #7
    Inger1 Gæst

    Tillykke med maskinen

    Tager hatten af, for sikke et gåpå mod du har fået med maskin -strikkeriet. Super flotte sokker.
    Men du kan ikke lokke mig til at købe en igen, tror jeg holder mig til fladskærmssokkerne, så kan man jo undreholde manden samtidig.
    God weekend
    Inger

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319

    My rock

    uha Heddimor, jeg har haft kik på den maskine sidste år,---nu rykker det i mig igen.
    Jeg har også købt Lugga hæftet, hvis vintrene bliver ved på denne måde er de superfine-----og flotte er de jo.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hold da op for en flot serie
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Aug 2008
    Geografisk sted
    nordjylland
    Indlæg
    27
    Det er bare en rigtig fin serie du har lavet, og jeg forstår nu hvordan du strikker sammen.
    Ja man får helt lyst til sådan en strikkemaskine.
    Venligst Karie

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •