Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Nogen der ved, hvad dette kaldes?

  1. #1
    Maja. Gæst

    Nogen der ved, hvad dette kaldes?

    Hej.

    Jeg har nogle gange set nogle smukke og vidunderlige kjoler med noget krøl forneden, i kanten. Jeg ved ikke, hvad det hedder, og hvordan man laver det. Så hvis der er nogen der lige sidder og ved det ville jeg blive glad :-)

    Her er et billede af kanten, med krøler:
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Er det ikke flæser af tyll som er syet på kjolen? Det er lidt svært at se hvad billedet forestiller.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jo, det ligner tyl.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Clausen Gæst
    Det ligner Organza

  5. #5
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Maja. Se meddelelser
    Hej.

    Jeg har nogle gange set nogle smukke og vidunderlige kjoler med noget krøl forneden, i kanten. Jeg ved ikke, hvad det hedder, og hvordan man laver det. Så hvis der er nogen der lige sidder og ved det ville jeg blive glad :-)

    Her er et billede af kanten, med krøler:

    hvid du mener flæsen for neden er det ganske almindeligt tyl der er rynket og enten syet inden under kjolen eller syet på et underskørt der "hænger forneden" - her tror jeg umiddelbart, at det er det første.........

    Det ligner umiddelbart en dansekjole, hvilke jeg har syet en del af til mig selv og senere til min datter, og der findes flere måder at placere tyl på, alt efter hvilken effekt man ønsker denne skal give

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2009
    Geografisk sted
    7870 Roslev
    Indlæg
    75
    Jeg mener at kunne huske, at måden man får det til at "bølge" sådan er, at man syr en fiskesnøre eller nylonsnor ind i den yderste kant af flæsen, og så skal den rynkes sammen og syes sammen med skørt eller flere flæser i den øverste kant, hvis det var det du mente?
    Det lille billede ser dog ud til at være blot en flæse af enten organza eller tyl som der skrives i foranstående indlæg eller andet skinnende tyndt stof som blot er rynket meget sammen. Stoffet skal helst kunne "bære sig selv" for at kunne blive en flot flæse ellers klasker den bare sammen
    Sidst redigeret af Ninse : 05-02-2010 kl. 07:12 Årsag: glemte noget
    Ha' en go' dag
    /NInse

  7. #7
    Maja. Gæst
    Tak Tak for jeres svar, nu har jeg da i hvert til fald nogle ideer at gå i gang med

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •