Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 23

Emner: Smertelindrende ris-poser

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Min mor plejer at bruge en ganske almindelig varmedunk.

    Og mod kolde tæer kan man tage et par uldne sokker eller et par termosokker på.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Hej Molly. Tusind tak. Det tror jeg helt sikkert jeg kan finde ud af nu. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg går helt i sort når det kommer til syning. Men som sagt, nu giver det mening efter din fine forklaring, og jeg vil prøve at sy en sådan pose.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    Bornholm
    Indlæg
    194

  4. #14
    liliestjerne Gæst
    Jeg er selv igang med at forsøge mig med projektet, og det kræver lidt øvelse. Men jeg er blevet glad for resultatet
    Jeg sad dog at blev ret misundelig på "Bromby"'s futter med varme, er der nogen der ved hvordan man syr sådan nogle.
    For der er ved at blive lidt fod koldt her.
    Jeg håber at i kan hjælpe.

  5. #15
    Nora Gæst
    Jeg har med glæde læst de mange gode indlæg i denne tråd og fået lyst til at sy en varmepose til min skulder/nakke. Jeg har derfor været rundt i SuperBrugsen, Lidl, Rema 1000, Bilka, Føtex og Kvickly, men ingen steder kan jeg finde hele hvedekorn!!!! Det eneste hele korn jeg kan finde er Økologisk Perlespelt i vores helsekost til kr. 39,95 pr. 500 g!!! Det syntes jeg er for dyrt. Jeg kan finde knækkede hvede, men jeg ved ikke om det er lige så godt og jeg er bange for, at det støver for meget. Jeg kender ingen landmand jeg lige kan få et kg korn hos, så hvor har i andre købt jeres hvede? Og er det evt. meget dårligere at bruge ris? Og i givet fald hvilken slags?
    Nora

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Jeg har en nakkevarmer , der er grødris i og den fumgerer ganske udmærket ....

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af Nora Se meddelelser
    Jeg har med glæde læst de mange gode indlæg i denne tråd og fået lyst til at sy en varmepose til min skulder/nakke. Jeg har derfor været rundt i SuperBrugsen, Lidl, Rema 1000, Bilka, Føtex og Kvickly, men ingen steder kan jeg finde hele hvedekorn!!!! Det eneste hele korn jeg kan finde er Økologisk Perlespelt i vores helsekost til kr. 39,95 pr. 500 g!!! Det syntes jeg er for dyrt. Jeg kan finde knækkede hvede, men jeg ved ikke om det er lige så godt og jeg er bange for, at det støver for meget. Jeg kender ingen landmand jeg lige kan få et kg korn hos, så hvor har i andre købt jeres hvede? Og er det evt. meget dårligere at bruge ris? Og i givet fald hvilken slags?
    Nora
    Prøv at gå ind på http://www.abc-lavpris.dk/ og find den, der ligger nærmest ved dig. De har dem og i et andet indlæg blev nævnt at Superbest også sælger dem.

  8. #18
    Nora Gæst
    Så fandt jeg hel hvede i Kvickly i Vejle! Sidste gang kiggede jeg ved mel, men denne gang kom jeg forbi økologiske pasta, ris og mel og der var sandelig både hel hvede, rug og spelt. Det var enda på tilbud, så jeg måtte kun af med kr. 15,50 for et kg hvede (normalt kr. 21,-). Det er ok når man kun skal bruge et kg.
    Ellers tak for hjælpen.
    Nora

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Varmepuder m kirsebærsten er det bedste :-)

    Det er fuldstændig rigtigt at hvede kornene holder bedre på varmen men i mods, til både ris og hvede kan poserne ikke gå i vaskemaskinen det kan poserne med kirsebærsten derimod, så ud og slås med fuglene om stenene ( eller køb dem på nettet) man bruger ca 900 gr sten til 1 pose . Jeg har lige erfaret at nogle sundhedsplejersker anbefaler at bruge dem til kolik børnenes maver :-)

  10. #20
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nanse Se meddelelser
    Det er fuldstændig rigtigt at hvede kornene holder bedre på varmen men i mods, til både ris og hvede kan poserne ikke gå i vaskemaskinen det kan poserne med kirsebærsten derimod, så ud og slås med fuglene om stenene ( eller køb dem på nettet) man bruger ca 900 gr sten til 1 pose . Jeg har lige erfaret at nogle sundhedsplejersker anbefaler at bruge dem til kolik børnenes maver :-)

    jeg har syet 10 poser til en fysioisk klinik som bruger flittigt Netop fordi de kan vaskes og kun skal i mikroovnen et par minutter Jeg har også syet en kæmpe varmepude til en rideskole hvor de bruger dem til hestene når de skal have varmepude på Det var nu ret morsomt at sy til dem Jeg købte mine økologiske kirsebærkerner på nettet

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •