Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 39

Emner: Hvor meget sne idag den 2-2 og 3-2 2010

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Nu er jeg så kommet hjem. S-togene kørte næsten til tiden. Det tog dog 15 min længere at går fra station og hjem, en gå tur på normalt 20 min.
    Det blæser kræftigt nu og det der kommer ned er nærmest is - det gør ondt at blive ramt af, når man går. Der er vel kommet ca. 5 cm. sne.

    Her prøver man at holde de større veje rydet. Vi har oplevet at de har rydet vejene i det villakvater vi bor i 4 gange i 2010.
    Gladsaxe har i de snart 11 år vi har boet i kommune, altid været gode til at ryde cykelstier (jeg har flere gange oplevet at komme hurtige frem på cykel ind bilerne på vejen) og holde de store veje rydet.
    Da vi var hjemme hos mine forældre i Svendborg i juledagene var de store vej i byen ikke rydet. Da jeg gik på handelskolen var det nemt at se hvad der var kommunevej og amtsvej. Amtsvejen var altid rydet og saltet - det kan man ikke sige om kommunevejene.

    Nu kan jeg sætte mig i sofaen og nyde en kop te (jeg mangler en te-drikkende smil...) og finde frem
    Bogormen


  2. #22
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Her ved Vordingborg har det småsneet siden 13-14-tiden, ikke store mængder men det fyger. Jeg har faktisk været en tur i Næstved og kørte hjemad mod Vordingborg kl. 14.15. Der kom også lidt foroven af, men det var sådan noget fint noget der føg godt rundt. Da jeg i trafikradioen hørte, at politiet frarådede al unødvendig udkørsel på bl.a. Sydsjælland, var det fine veje jeg kørte på. Selvfølgelig føg det lidt, men der var ingen problemer med kørslen. Et enkelt sted på motorvejen, lige før Udby-frakørslen var det ene spor hvidt med et tyndt lag sne, det andet spor stadig fint rent. Jeg mødte 3 x 2 sneplove og en enkelt på de 30 km. jeg kørte. Men inde i selve Vordingborg og Ørslev hvor jeg bor, bliver der ikke ryddet sne, så der fedter man godt rundt, så jeg undgår nok ikke en tur med sneskovlen i morgen.

    Jeg tager nogle billeder i morgen, når det bliver lyst, og vi kan se "skadernes" omfang.

    Iøvrigt dejligt at læse/se hvordan det er andre steder i landet.

  3. #23
    Dorit Gæst

    Så har Danmark været gavmilde

    overfor Sverige....jeg skal da lige love for at det vælter ned....jeg tror ikke at vi kommer ud i morgen.....det blæser en halv pelikan...

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Velkommen i klubben Dorit
    og Julemor

  5. #25
    Dorit Gæst

    mange tak

    men øv øv afligevel....har en forelæsning i jødendom på universitetet i morgen....som jeg helst ikke vil gå glip af....

  6. #26
    annedav Gæst
    Her ved fem-tiden var vejret slået helt om, der var ikke en vind der rørte sig, og det var holdt op med at sne, utroligt på så få timer at det kan vende sådan, men skønt var vejret at være ude i. Her kommer lige et par billeder hvor alt var stille igen.

    Hilsen annedav
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi melder ca 16 cm sne i haven idag , det sneer ikke mere og her er vind stille Håber ikke der kommer mere i nat, der er depot åben i morgen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    29 Oct 2009
    Geografisk sted
    4700 Næstved
    Indlæg
    196
    Jeg gik en tur til Netto, sammen med min søn. Var nu ikke så slemt, dejlig frisk tur, godt med tøj på. Kort tid efter vi kom hjem (omkring kl 17), faldt der ro på. Jeg er lige vågnet kl er 02.20, Dejligt vejr udenfor, ca 10 cm sne foran min terassedør, måtte lige ud og have mit lammeskind ind som var begravet i sneen, uuhmm nu dufter det dejligt frisk.
    Varmt Knus & Kram.


  9. #29
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Her kommer så det første foto fra Bornholm. Nu kan man næsten gå ud af vinduerne i stuen og videre på sneen, hvis ellers den ku' bære

    Selvom flere medier allerede til aften igår "afblæste" snestormen og konstaterede, at Danmark var sluppet nådigt igennem, så rasede den altså først her på øen i aftes og i nat. Idag blæser og sner det stadig en del. Skoletransport er indstillet. Regionalbusserne er gået i drift for lidt siden. Så er det spændende, hvordan det går det - på deres sidste ture ved 17-18-tiden igår sad 5 busser fast rundt omkring. Idag kan man nu køre ud med STOR forsigtighed.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Nu er der lidt mere lys og tager man et kig igennem min rosenbue, så kan man vist se snefygningen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •