Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: RIGELIGT sne i Sønderborg :(

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210

    RIGELIGT sne i Sønderborg :(

    JEG ER TRÆT AF SNE.

    Fredags fik jeg hjælp til en ukendt mand, og et andet ukendt par, der fik min bil startet via mandens start-kabler.

    I dag kunne jeg først ikke komme ud og køre, der var så meget sne. Fik hjælp fra gårdmanden (med hans feje/skovle bil), så jeg kunne hente Tommy i centrum.

    Busserne kørte nemlig ikke, og Tommy var heldig, og fik et lift fra hans arbejde.

    Kørte jo endelig til centrum (Tommy havde også ringet, hvor jeg blev af). SÅ kunne bilen ikke starte.

    Meget logisk tænkt, eftersom jeg startede den ca 10 gange, for at komme ud fra indkørslen. Selvfølgelig havde batteriet ikke mere strøm.

    Er medlem af Falck, men i fredags, hvor jeg ringede til Falck, fik jeg at vide, der var ca 1 ½ time. DYBT SUK igen.

    Prøverde derfor at ringe til familie. Min svoger var så flink at hente os, og min søster og svogeren starter bilen i aften, og kommer med bilen.

    JEG VIL HAVE EN FIR-HJULS-TRÆKKER, ja jeg vil...............
    supersine669

    carpe diem

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Har du en direkte forbindelse til ham deroppe så han kan opfylde dine ønsker.

    Jeg er ikke træt af sneen endnu, men i morgen skulle der komme en dyne så får vi se, her hvor vi boer er der ingen sne rydning, overhoved på noget tidspunkt.men man står fast i ren sne når man går, det er bedre end når det er smattet.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    jeg er nu heller ikke træt af sneen, men det er svært at fotografere, det hele er jo hvidt
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Jeg synes der er utrolig smukr med sne men jeg behøver helder ikke nødvendigvis at skulle ud i det og hvis jeg skal handle ind skal jeg bogstavelig talt kun over vejen så er jeg på Kvickly ig Netto´s parkeringsplads så der skal meget sne til før jeg ikke kan få hentet rundstykkerne Men jeg kan godt forstå dem der skal ud og køre hver dag eller som min mand arbejde ude i snevejret (han er vinduespudser) og der er jo ikke ret mange der rydder hele vejen rundt om huset og ind til vinduerne så hen ønsker sig tøvejr og regn så al sneen forsvinder, vi kan jo ikke leve af ar han sidder herhjemme og drikke kaffe sammen med mig hele dagen,

  5. #5
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af susana Se meddelelser
    jeg er nu heller ikke træt af sneen, men det er svært at fotografere, det hele er jo hvidt
    Jamen susana, det er da nogle skønne billeder, så du har ikke spor svært ved at fotografere, selvom det (meste) er hvidt derude

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det er alt for glat, så jeg har hæklet et par 'futter' af groft tæppegarn til at tage udenpå støvlerne, så jeg kan stå fast. Vi har ikke fået tømt skraldespand i år fordi den store skraldevogn ikke kan komme hertil. Vores vej er bred nok til personbiler, men langs siderne ligger sneen stablet op i en meters højde.
    Men det er et herligt vejr at trave i og jeg ser en masse fugle, som ellers ikke kommer så tæt på at man kan se dem og jeg har set spor efter en mårhund. Ikke så godt, men rart at vide.
    Man kan mærke at dagene er blevet længere - der er håb forude.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Ja, det er nogle flotte billeder. Især det af istapperne.

    Vi har heldigvis en Superbest lige i nærheden. Det tager mig ikke 5 min., at gå derover. Og hvis jeg går ca. 15 min. i den anden retning, så kommer jeg til Superspar og Fakta. Så jeg skal nok få købt ind.

    Det er værre for min mor. Hun har 7 km til den nærmeste købmand.

    Det var en smart ide med overtræksfutter, IngeK.!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Bare jeg havde en Jeep -så ville jeg ELSKE sneen

    Jeg bor i udkanten, og busserne kører ikke for tiden. Heller ikke by-busserne......
    supersine669

    carpe diem

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Vi burde allesammen anskaffe os en slæde og et par slædehunde. Så kunne vi komme langt omkring her i sneen. Eller hvad med en snescooter? For ikke at tale om en hest og en kane. Min mor har de fine gamle kanebjælder, der har tilhørt min farmor og farfar engang. Jeg elsker at gå og rasle med dem. Det lyder bare så hyggeligt.

    Som jeg skrev i bornholmer tråden, så tror jeg, det har sneet lidt her i Aalborg her til aften. Det snepudder, der ligger på stien nedenfor mit soveværelsesvindue, var der ikke, da jeg var ude at handle.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    symadammen Gæst
    Jeg er absolut træt af sneen. Jeg kan da godt se at det ser smukt ud, men hvor er det besværligt. Jeg har kun min cykel som transportmiddel og det er ikke sådan lige til at cykle, når der ligger så meget sne og her i Køge nord hvor jeg bor, rydder de kun de store veje. Nu er jeg heldigvis ikke på arbejdsmarkedet mere, så jeg holder mig hjemme så meget som muligt, men lidt skal man jo ud og handle en gang imellem.

    Et andet minus - jeg har fået fygesne på mit loft, så sønnen måtte op på loftet med spande og baljer og fjerne det og nu gruer jeg for hvor meget der kommer ind i morgen når snestormen kommer

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •