Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 22

Emner: Snestorm på Bornholm -med gode ideer

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser

    Min mor havde nogle gammel kagedej, hun lagde ud i tagrenden til småfuglene. Det var mig, der foreslog hende at lægge det i tagrenden, fordi der kan kattene ikke nå det. Vi har før lagt brød ud til fuglene som kattene har spist og fået dårlige maver af.
    Ja se den med katte og tagrender kan jeg fortælle ikke passer. Alle vore 4 katte ynder at gå rundt på hus- og garagetage hele året, uanset om de er flade eller "almindelige", og netop om vinteren bruger de tagrenden på naboens hus som "bund" for den er ikke skrå, for så har de overblik over det hele. Sidste forår fandt min mand ud af (adrv, sagde han mange gange), at kattene også havde besørget i vores egen tagrende op til flere gange, da han skulle rense den.

    Vi har såkaldte "skjulte tagrender", så dér har de rigtig god mulighed for at stå fast, fordi trækanten jo stikker lidt op over selve tagkanten.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Idag hjalp pigerne mig med at lave en snelygte

    Og nu laver jeg et forsøg... Vi skal i nat have det temmelig koldt. Så nu har jeg fyldt 3 balloner med vand og stillet dem ud. Forhåbentlig bliver det til fine islygter, jeg kan vise en af dagene.
    En hyggelig snelygte, i har lavet, men den med ballonnerne kan jeg ikke lige se for mig, så jeg glæder mig til at se mere......

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Min mors katte går aldrig på taget.

    Ja, Zep! Det er godt at have gode, rare naboer, der har traktorer, så de kan være med til at rydde de mindre veje, hvor sneploven sjældent eller ikke kommer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den med katten kan vi tale med om, det er lige ud i den første snebunke sætte sig og så ind igen, vi kan godt mærke missern er ved at være oppe i alderen 18 og 16 år, for før i tiden så legede de i sneen, men nu ind med det samme.

    Men det ser godt ud Zep med den sne iglo
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg har en søster der bor i Stavreby, lidt nord for Gedser på Falster, og de bor ret langt nede af en sidevej, og der kører ingen, absolut ingen, snerydningskøretøjer. Så hvis de ikke havde en god bekendt i byen, med en traktor med grab, ja, så sad de stadig og hyggede sig ved brændeovnen. De siger, at der hvor de bor, er det værre end snevinteren 78/79, hvor falster også var hårdt ramt.

    Men hvor er det dejligt at høre, at der derude er mennesker der er villige til at hjælpe, selvom man ikke kender dem personligt.

  6. #16
    Mosterkoster Gæst
    Glæder mig til at se det med ballonerne og islygter, for jeg kan heller ikke se det for mig.
    Mht kat, så er min "kun" 11 år, men kold i r.... og derfor skal hun heller ikke ud, kun i aller yderste nødstilfælde, som kun opstår 1 gang i døgnet.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nej! Katte og sne det er vist ikke nogen god sammensætning. De skal nok holde sig inde, hvor der ikke er nogen sne. Det er noget andet med hunde. De elsker at komme ud og lege i sneen. Og min mors katte er udekatte. Min mor vil ikke have alle deres lopper eller efterladenskaber inde i huset. De bor i laden.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu tror jeg, at det er begyndt at sne her. Der ligger et fint lag sne på stien nedenfor mit soveværelsesvindue. Og det var der ikke, da jeg var i byen. Jeg kan bare ikke se at det sner.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det har ikke været koldt nok, der hvor jeg har haft ballon'erne... Så et nyt forsøg bliver sat igang. Meningen er, at det skal være islygter og de skulle gerne være højere. Det er fyrfadslys, jeg har puttet i forsøget her, men jeg kunne godt forestille mig dem med farvede flydelys.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    DET SER GODT UD ! Hvad med lidt frugtfarve i vandet?

    Men om jeg forstår, hvordan du får dem hule

    Hvis du putter vand i en ballon, bliver det så ikke bare en rund iskugle?

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •