Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Problemer med theposefoldninger

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Problemer med theposefoldninger

    Gartner:

    Jeg er jo også ejer af flere af de smadder gode thepose-foldningsbøger. Og jeg beundrer billederne meget!
    Men når jeg så kaster mig ud i at folde, så syntes jeg aldrig det ligner

    Er der et specielt udgangspunkt (altså måden man ligger posen på) når man begynder at folde?
    F.eks. har Pickwick flere hvor der er et lille thehus eller en elefant på. Og det ser smadder godt ud i bogen. Der er det lige kommet frem i foldningen. Men jeg får bare en snabel med, eller toppen af huset

    Har I et godt råd?
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Totte

    Jeg har haft samme problem i starten. Men jeg sidder altid og vender og drejer posen og folder lidt den ene vej og lidt den anden - indtil jeg får det billede frem som jeg gerne vil ha.
    Det kommer jo også meget an på hvilken foldning du bruger.
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Connie

    Jeg har ind imellem valgt at "ofre" en pose som jeg har foldet helt i stykker for at "øve" en bestemt foldning. Jeg er stadig så grøn at jeg helst folde af de samme poser som står ud for billederne i den bog jeg har købt mig. I den bog er også illustreret hvilken del af posen man ser når den er foldet færdig og det er en stor hjælp.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Sørig

    Tag et stykke smørrebrødspapir, og fold det, så skraverer du foldningen, når du folder den ud igen, og lægger papiret over teposen, kan du se hvad der bliver synligt af teposen.

    Håber det giver mening.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet gartner

    Tak for Jeres råd, jeg begynder allerede at kunne se lidt mere mening i posens lumske foldninger
    Men hvis man bare folder derud af, kan man faktisk også få nogle smadder flotte mønstre. det er jo så det jeg har gjort mest
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bibber

    Jeg vurderer også gerne udfra mønstret hvilken foldning der vil være den bedste til lige netop dét tebrev. Er mønstret nederst i en hjørne er det måske den og den foldning, jeg vælger - og er mønstret midt på er det måske en anden foldning, jeg vælger.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    kamaha Gæst
    HVis du går på biblioteket og låner min bog: Den store bog om TEBREVSFOLDNING, så er der skabeloner i til at finde det rigtige udsnit af teposen.
    Hvis du sidder med de små hollandske bøger, så skal du være opmærksom på, at teposerne har et andet udseende i Holland.
    Sidst redigeret af hundeuld : 30-01-2010 kl. 12:03

  8. #8
    jane72 Gæst
    Skal lige høre om alle slags the-poser kan bruges... ikke at jeg folder selv... må hellere holde mig til strikkeriet, men jeg drikker af og til the, så jeg kunne jo samle, hvis det bare er alm. poser

  9. #9
    huginnbrogaard Gæst
    Alle poser kan bruges, så det er bare gemme dem.
    Der skal nok komme en aftager
    Sidst redigeret af hundeuld : 30-01-2010 kl. 12:04

  10. #10
    vhs Gæst
    jag önskar att ni som kan göra stjärnor av tepåsar.Hade ett totalt nybörjar mönster ni kunde dela med er av.
    eller ännu bättre för min del.GÖR EN BILDSERIE
    snälla snälla jag ligger på knä och ber
    kommer aldrig att klurra ut det min bok

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •