Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 37 af 37

Emner: Falseben

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Citat Oprindeligt indsendt af Ballemosen Se meddelelser
    Hej Gydda !!!!

    hmm jeg har forlænge siden købt lyskasse og falseben men har ikke rigtig fået det brugt nogen af delene men de der blomster er vildt flotte jo kan du på en eller andet måde skære det ud i pap til mig hvordan man gør fra start til slut ??? altså hvis ikke det kræver for meget
    Må indrømme jeg nogen gange er lidt fatsvag

    Æhm . . . . . det er nok ikke sådan lige til at forklare (det tager ikke mange minutter at vise det - men det er straks værre at beskrive det i ord !!) - og jeg har i mellemtiden også lært en del nyt om punchede blomster siden dengang jeg skrev indlægget i denne tråd, så det er sjældent jeg bruger falsebenet efterhånden . . . . .
    Men kort sagt, så kan falsebenet bruges til at bukke kronbladene på blomsterne med - sådan nærmest ligesom når man krøller gavebånd med en saks (altså at man trykker lidt med tommelfingeren ovenpå, mens man trækker falsebenet udad mod bladets spids) !!

    Hvis du nogensinde kommer forbi Samsø, så vil jeg hjertensgerne vise dig nogle teknikker - eller måske kunne vi engang være så heldige at vore veje krydses ved et rokketræf !??
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  2. #32
    Ballemosen Gæst
    hej
    Det lyder fint, jeg vil prøve at gøre som du beskrev i første omgang

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    21 Jul 2008
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    16

    Mit falseben

    Så nåede jeg til denne tråd og vil fluks vise mit falseben, der er af elfenben (den stakkels elefant, men det er fra dengang, hvor der ikke var forbud mod import og nok heller ikke mangel på elefaner - vel nok fra omkring 1920). Den har tilhørt min mors faster. Det er ca. 28 cm langt og knap 3,5 cm bredt - bliver lidt smallere og tyndere i toppen. Det er uundværligt for mig. Jeg bruger det, når jeg skal folde papir, for jeg kan lave knivskarpe folder. Og det er også godt til at få papir til at curle.

    Jeg har også to dimser (ved nogen, hvad de kaldes?), som jeg bruger til at mærke af med - især linier til fold i papir. De kommer også fra min mors faster, som var uddannet syerske, og jeg synes at kunne huske, at hun brugte dem til at lave mærker i stoffet.

    Mange hilsner
    Lone T.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mit rodede skrivebord er ikke et tegn på kaos - det er et tegn på kreativitet, ja - det er så!

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Hej Jeg er gammel bogbinderske, og et false ben er et knivlignene redskab lavet af ben som du når ud har foldet parpiret stryger hen over foldekanten, så bliver det knivskarpt.
    Benet kan købes i forretninger med kontorting.
    Hilsen Grethe

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der flere der har falseben liggende og bruger dem ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #36
    klasus Gæst
    En lille kuriositet:

    Hos Volvofabrikkerne og -forhandlere har falseben eget varenummer - Alle autoriserede mekanikere har et sådan i deres værktøjssæt (det bruges til at tage clips ud med, når man skal fjerne dørrammer)

    Manden fortalte det først, da jeg brokkede mig oger, at jeg ikke kunne finde mit eget falseben, og vidste ikke at det egentligt er et "bukke-redskab"

  7. #37
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Er der flere der har falseben liggende og bruger dem ?
    Ja jeg har et falseben som jeg bruger jævnligt. Jeg bruger det, når jeg laver æsker med stof og skal ha ` stoffet glattet helt ud og ind i hjørner.

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •