Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 29 af 29

Emner: køb i udlandet

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319

    Pigsko....please

    Jeg har lige selv siddet en time på forskellige udenlandske hjemmesider for at købe pigsko....da de åbenbart ikke er så alm. i Danmark. Amazon har en del, jeg har prøvet at bestille, men de kan ikke leveres til Danmark, siges der...hvad man jo ikke forstår.....Er der nogen der ved hvor man skal købe dem i Danmark?

  2. #22
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af 2ve2ve Se meddelelser
    Jeg har lige selv siddet en time på forskellige udenlandske hjemmesider for at købe pigsko....da de åbenbart ikke er så alm. i Danmark. Amazon har en del, jeg har prøvet at bestille, men de kan ikke leveres til Danmark, siges der...hvad man jo ikke forstår.....Er der nogen der ved hvor man skal købe dem i Danmark?
    Prøv at søge ordet pigsko ude på forsiden, så skal du bare se løjer.....

  3. #23
    lillebi Gæst
    Du kan risikere at Told og Skat også gerne vil have en bid af kagen og du så kommer til at betale told afgifter.
    Det bedste du kan gøre , er hvis du har nogle du kender i USA at få dem til at købe det for dig og sende dig det som en "gave".
    Det hedder sig ellers at du kan købe til "husbehov" men det svinger meget med de mængder du må indføre ved forsendelser.
    Jeg sendte en hel del hjem da jeg boede i USA og den eneste måde vi kunne slippe for de ekstra udgifter, var ved at sende det som "gaver"
    Og det er den samme måde jeg gør det på i dag, når jeg får hjem fra staterne, vennerne sender det som "gaver"

  4. #24
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af 2ve2ve Se meddelelser
    Jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtigt, men jeg mener at jeg engang så på en hjemmeside, at når man importerer varer(det var vist fra USA), så er der forskel på om man køber lidt til privatforbrug eller noget til videresalg. Og at hvis afsenderen skriver på papirerne at det er en privat ting, så er satsen anderledes? Er der nogen der ved det? Der er jo forskel på om du køber nogle spændende strikkepinde til dig selv, eller har videresalg?
    Moms, told og afgifter er de samme uansat om det er til eget brug eller til videresalg - Et køb fra USA vil derfor være - Varens pris + fragt + afgift (normalt 4%), og til summen af dette skal lægges 25% moms, og dertil kommer toldbehandling (jeg mener at det fx. hos postvæsenet koster 150 Kr.) Det er kun hvis du modtager en gave fra en personlig bekendt at du kan slippe, selvom du også her kan blive udsat for påkrav om moms og afgifter, men slipper som regel, hvis du kan påvise, at det er en gave.

    Der hvor forskellen kommer ind er egentligt i regnskabet omkring moms og afgifter der jo hos et firma er fradragberettiget, og samtidigt kan de fleste selv fortolde.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    18 Feb 2007
    Geografisk sted
    9560 Hadsund
    Indlæg
    76
    tak for et dejligt præsist svar.

    nu kommer så opgaven at finde nogen, jeg kan komme til at kende i USA.

    eller er der nogen, der ved, hvordan man kan farve sit eget uld.

    Jeg har hørt, at man kan bruge mikroovnen. men jeg ved ikke hvilke farver, der skal anvendes eller teknikken, der ligger bag.

  6. #26
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af elbit Se meddelelser
    tak for et dejligt præsist svar.

    nu kommer så opgaven at finde nogen, jeg kan komme til at kende i USA.

    eller er der nogen, der ved, hvordan man kan farve sit eget uld.

    Jeg har hørt, at man kan bruge mikroovnen. men jeg ved ikke hvilke farver, der skal anvendes eller teknikken, der ligger bag.
    Hvis du skriver farvning i søgefeltet på forsiden, kommer der en hel del tråde op om det at farve garn - har ikke lige tid at se alle igennem, men jeg mener at der også er en der handler om farvning i microovn, hvilket jeg selv har prøvet og det er meget nemt.

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    22 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sønderjylland, 6093
    Indlæg
    22
    Der findes denne her side: http://www.shopusa.com/ hvor man så får en adresse i USA, som ens pakke først bliver sendt til og derefter videre til Danmark.

    Så kan man komme uden om told. Hvordan det fungere osv. har jeg ingen anelse om, men det kan du vel læse dig frem til.
    Livet er så smukt, som man gør det til.
    Carpe diem.

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    18 Feb 2007
    Geografisk sted
    9560 Hadsund
    Indlæg
    76
    tak
    jeg kigger lige-

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Måske nogen kunne bruge disse oplysninger igen .
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •