Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Vagabond mærker i gammel tid

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Vagabond mærker i gammel tid

    Tove O har fra sine forældres gemmer fundet denne seddel med vagabond mærker .
    Mærkerne var nogen de farende svend brugte til at fortælle hinanden hvad men kunne få på den her gård/hus.

    Læs og kig måske på evt mærker på hegnepæle, hvis du boer på en gammel gård, der kan være mærker endnu.

    vaga.jpg
    Tryk på billedet x2
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Inger1 Gæst
    Tænk det vidste jeg slet ikke og har aldrig hørt om det, men sjov er den. Måske har der været nogen her engang vores er fra 1875................

    Inger

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Sjov at se listen. Min far (som er årgang 54) og specielt min farmor har talt om disse tegn, men jeg har aldrig set dem.
    Nu ved jeg at det ikke er en gamel "familie-skønne", men at det var sådan tegn man helt sikkeret har kunne finde på min farmor og farfars gård. Vel at mærke det tegn, hvor man altid får noget - for min farmor gik meget op at man skal del det man har med andre - det har vist smidtet lidt af...
    Bogormen


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det ville være spændende hvis i finder nogen rundt omkring og i tog et billed og lod os andre se det.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det kan jeg huske, at min far fortalte om engang. Han sagde, at de snittede dem ind i træer. Jeg kan ikke huske, om der var nogle på de vejtræer, der stor i nærheden af vores hus i Sorø.

    Min mor gav dem altid et par rugbrødsmadder og en kop kaffe og de fik gerne lov til at sidde i vores entre ved et lille bord og spise og drikke.

    I Thy synes jeg sjældent, at jeg ser vagabonder.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    lillebi Gæst
    som barn kom jeg meget ude på en gård i Havreholm og der var sat vagabond mærker. Det ældre par i huset ,havde overtaget gården fra hans forældre og, kunne mange sjove historier om vagabonder, der kom på besøg

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Lidt oplysninger
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •