Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Ægkanter

  1. #1
    symadammen Gæst

    Ægkanter

    En forholdsvis ny dille indenfor Patchwork er at sy udelukkende af ægkanterne. Jeg synes det ser spændende ud og har derfor "skalperet" en del af mine stoffer - så nu er det bare om at gå i gang. Billedet viser min bunke af ægkanter indtil nu - senere skal jeg nok vise hvad der bliver ud af dem.
    Hvis I gerne vil se hvad der kan komme ud af disse ægkanter så tag et kig på denne blog http://selvageblog.blogspot.com/
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    sikke en sjov ide, og nogle seje ting på siden, glæder mig til at se hvad du får lavet.
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Det ser rigtig spændende ud. Og jeg kan godt li' idéen med, at intet går til spilde. Glæder mig til at se, hvad du får lavet.
    Mvh. Mormal.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Hadsten
    Indlæg
    49
    Denne taske er den førstre jeg lavede med ægkanter, siden er der kommet et par stykker til, det er sjovt at arbejde med, kun fantasien sætter grænser.
    Hilsen Esther
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    den taske "kan´t" jeg da slet "ægge" stå for
    skøn ide og sk-æg effekt, der bliver på resultatet.
    flot arbejde
    kinoll

  6. #6
    symadammen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af patchworker Se meddelelser
    Denne taske er den førstre jeg lavede med ægkanter, siden er der kommet et par stykker til, det er sjovt at arbejde med, kun fantasien sætter grænser.
    Hilsen Esther
    Den er da rigtig sød din taske -utroligt hvad man kan få ud af "ingenting". Før skar man jo bare ægkanterne af og smed dem væk.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    08 Sep 2007
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    57
    Sikke en sjov ide... :-)

  8. #8
    NaJoSi Gæst
    Superflot taske og fantastisk hjemmeside som du linker til.

    Har I set nederdelen? Den der er i cowboystof foroven og med en flæse af ægkanter forneden? Den er bare lækker.

    Hvor brede skærer du forresten ægkanterne? Vel noget breddere end selve kanten, -eller hva'?

  9. #9
    symadammen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af NaJoSi Se meddelelser
    Superflot taske og fantastisk hjemmeside som du linker til.

    Har I set nederdelen? Den der er i cowboystof foroven og med en flæse af ægkanter forneden? Den er bare lækker.

    Hvor brede skærer du forresten ægkanterne? Vel noget breddere end selve kanten, -eller hva'?
    Jeg skærer min. 1 cm stof ud over selve ægkanten, men jeg har også set nogle der skærer dem bredere altså så der er mere stof - på den måde kan man sy dem sammen så man får en stribe af stoffet synligt mellem ægkanterne.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Det var da virkelig en sjov idé

    Men de æg-kanter hun har på sin blog er da også rigtig flotte. Jeg synes egentlig det er sjældent der er flotte ægkanter på de stoffer jeg køber...men nu laver jeg heller ikke patchwork, så der er muligvis flottere ægkanter på patchwork-stof end på "almindeligt" stof
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •