Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 6 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 58

Emner: Lad os se jeres fastelavns ting

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Lad os se jeres fastelavns ting

    Når i nu skal igang med at lave til til fastelavn med jeres dejlige unger, lad os andre følg med i hvad i laver herinde...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg er foreløbig i tænkeboks...

    Den ældste vil være kat, hvilket "kun" giver overvejelser vedr. hale.

    Men den yngste vil være hest...
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg var lige ved at foreslå en "fjerboa" agtig ting til kattehalen. Men det er måske dumt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Jul 2007
    Geografisk sted
    4230 Skælskør
    Indlæg
    146
    Denne "mariehøne" lavede jeg til min 2 årige datter for 24 år siden -den blev "genbrugt" sidste år til hende`s 4 årige søn ...

    Den er syet som et "slag" med ærmer,men åben i ryggen så det danner vinger - syet af noget rødt bomuldsstof med sorte velour prikker ...

    Så skal man bare i føres en sort t-shirt og sorte strømpebukser - ha malet lidt røde kinder samt en sort næsetip - vupti - så er man mariehøne ...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Fortsat god dag...
    Hilsen Lene.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Min datter vil gerne være havfruen Ariel i år, så jeg skal til at i gang med at kreere... Jeg har købt pailletstof i lange baner i havets farver og har et billede i hovedet af hvordan det skal blive... Spændende om det også bliver sådan når det er færdigt?
    - Carpe Diem! -

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    scan0002.jpg

    Hvis det ellers lykkedes har jeg også et bud på hjemmelavet udklædning.. Mon ikke det er ca 20 år siden de så sådant ud
    Marianne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg har det sådan med fastelavn, at jeg efter den har en masse idéer til udklædning. Men inden kan jeg godt synes, opgaven er lidt uoverkommelig. Det har jo heldigvis hjulpet, at de er blevet ældre, så de selv kan bidrage en del. For 14 dage siden, ville den ene være en kat og den anden en hest... Var jeg lige vild i hovedet eller hvad Hvordan laver man lige en hest?!!

    Nå men katten blev så til en Ninja og det holder endnu. Hun har et sort træningssæt i velour med hætte. Så flænsede jeg igår et halvt rødt lagen i strimler til arme, ben og mave. Den anden dag købte hun et eller andet ninjasværd og så mangler der kun "masken" til at have over mund og næse (muligvis en rullekrave indenunder).

    Hesten blev i mellemtiden til en alfeagtig pige ala rollespillene. Der skulle så iflg. hende selv en laset kjole til... Jeg var ikke lige så vild med at skulle pjalte noget af det, jeg havde Så altså afsted igår. Men søndag begyndte hun også at snakke om måske at være klovn, fordi jeg fandt en fjollet hat, vi havde liggende. Til det havde vi noget, men manglede stadig noget. Og hun var ikke sikker.

    Så i genbrugen fandt jeg noget til en klovn (et par vide bukser, et slips og en flot vest). Jeg fandt også en sort kjortel med hætte, som kunne lases og en trøje i naturfarve med "pelskant", som jeg mente var sådan alfe/elveragtig. Den idé fangede hun ikke helt at dømme efter det blik, hun sendte mig (tror jeg beholder trøjen selv, for jeg kan godt lide den). Den sorte kjortel kan desuden bruges til "manden med leen" - og det bliver den nok til efteråret, hvor den yngste vil holde halloween-fødselsdag

    For nu at have noget at "falde tilbage på", så investerede jeg også i en kinesisk/japansk inspireret ting. Sammen med den kunne håret sættes op og pyntes med spisepinde og ansigtet males. Og der var det lige før, Ninjaen havde ombestemt sig, da hun så den. Hun er nemlig bidt af en gal "japaner" for tiden.

    Alt i alt har jeg brug kr. 155,- på tøj, så der faktisk kan blive min. 4 udklædninger. Tilbehøret har tilsammen kostet under kr. 100,-. Den yngste bestemte sig for klovnen, så hun kørte med sin far ind og købte en rød skumgumminæse og sminke igår sidst på dagen.

    Ninjaen og klovnen kan jeg først præsentere fredag, for de har allerede "raget" tøjet til sig selv. Men her er, hvad jeg har "til over" til en anden gang.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Tilbage i 2003 var min yngste søn juletræ, syet af nervøs velour med en hulahop-ring forneden. Jeg havde syet lys og kugler på, og samlet nogle små æsker der blev pakket ind i julepapir og syet på. Stjernen i "toppen" er syet i gul filt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Tilbage i 2003 var min yngste søn juletræ, syet af nervøs velour med en hulahop-ring forneden. Jeg havde syet lys og kugler på, og samlet nogle små æsker der blev pakket ind i julepapir og syet på. Stjernen i "toppen" er syet i gul filt.
    Superduperflot
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Skærbæk
    Indlæg
    51
    Sejt juletræ.

    Den må jeg huske, måske kan et sådan træ en gang komme til at medvirke i et juledrama.
    Prædikernes bog 10:10 - Husk at file din Motorsav

Side 1 af 6 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •