Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 30

Emner: Strikkeringe: Dobbeltgarn

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169

    Strikkeringe: Dobbeltgarn

    Nu er jeg ikke begyndt endnu, er lige blevet færdig med halsedissen.
    Næste projekt skal være en hue fra "Strik uden pinde" af Jette Hilger, side 31.
    Den skal strikkes med dobbelt garn, og man får så, som billedet viser, en hue i to farver.
    Ydersiden er blå, indersiden er grå.
    Men jeg kan ikke fatte, at man ikke bare får en meleret hue?
    V.h. Betteklaus 9210

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det kan jeg ikke svare dig på, Betteklaus. Når jeg bruger flere farver samtidig, så bliver huen meleret. Det andet ved jeg ikke, hvordan man gør.

    Jeg skal selv til at strikke en sort varmestuehue om lidt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Haster til med svar.... Det er ikke en hue af dobbelt garn, men en dobbelt-hue - altså en to-i-en-hue. Først strikker du et stykke i den ene farve, bagefter strikker du videre i den næste farve. Der lukkes af og begge ender sys sammen, så du får et lukket rør. Herefter skubber du den ene ende sådan ligesom hen imod/ind i den anden ende så det bliver til en hue med hver sin farve henholdsvis udenpå og indeni.

    Det lyder indviklet på skrift, men er altså vildt simpelt, når du står med det i hænderne. Sig til hvis du slet ikke fatter en meter af det, jeg har skrevet, så prøver jeg igen Da jeg så opskriften første gang, skulle jeg også lige have hjernen lidt op i gear, for lige at kunne se det for mit indre blik. Det er simpelthen opskriften der er skrevet smadder rodet pga det pynt der bliver brugt på huen og som skal sættes på inden den sys sammen.
    Mange hilsener

    Kastanje

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Tusind tak, Kastanje. Jeg har forstået det hele. Så ved jeg ikke rigtig, om det er noget. En hue strikket i tykkelse af ialt 4tråde. Den må være tyk.
    Oprindelig var tanken, at huen skulle være til min mand. Så ville jeg bare rynke den sammen for oven. Den er lavet i e-masker. Men i mit hoved vil det blive utroligt tykt at sy sammen?
    V.h. Betteklaus 9210

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Glæder mig til at se din færdige hue..flittige betteklaus

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det lyder næsten, som når jeg engang imellem laver en tyk, bred, dobbeltkant forneden på en hue bare med én farve (eller flere så den bliver meleret) og så bukker den nederste ende op og sætter på pindene igen og strikker sammen med de masker, der i forvejen sidder på pindene. Men det øverste af huen laver jeg ikke dobbelt. Det er kun stykket ved ørerne (for at varme ørerne lidt ekstra), jeg laver dobbelt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Det blir vist et større arbejde. Vi får se, - jeg har købt garnet og skal til at slå op.
    Og til den med "flittige betteklaus", jeg hedder Lise, så det kan være det passer i dette tilfælde.
    V.h. Betteklaus 9210

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jamen så er du jo "Flittiglise"!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Citat Oprindeligt indsendt af betteklaus Se meddelelser
    Det blir vist et større arbejde. Vi får se, - jeg har købt garnet og skal til at slå op.
    Og til den med "flittige betteklaus", jeg hedder Lise, så det kan være det passer i dette tilfælde.
    He he.. det passer i dir tilfælde FlittigLise
    Måske skal det fremover være dit nye bruger navn

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169

    Færdig med huen.

    Så blev jeg færdig med huen. Er strikket som et rør i 2 farver, syet sammen for enderne. Derved bliver huen firkantet.

    Så vendes den ene farve inderst, og der laves et ombuk på huen.
    Den er lavet på ring 24cm/ 36p. Og af garn med strikkefastheden 70m på 10cm.

    Desværre har jeg ikke mulighed for at lægge et foto ind.
    V.h. Betteklaus 9210

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •