Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 21

Emner: Zep 2010

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak

    Jeg eksperimenterer med sommerfugle af teposer til ophængning. Her er for- og bagside på den seneste...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg knokler som en tam, vild (kanin ) i disse dage for at forvandle vores gamle møgsamler af en gård til noget, der ligner påske/forår. Tidligere var gården mest for vores lille hunds skyld. Men da hun gik bort i efteråret, vil gården nu blive brugt mere som opholdssted med planter, da der nu ikke er nogen til at vælte eller grave i dem... Jeg nåede ikke meget, før vinteren jo satte en brat stopper for enhver idé. Men nu er den sidste sne kørt ud og SÅ skal en masse, som sneen har dækket jo også væk (nogen er ikke så gode til at rydde op efter sig og gården har før sneen ligefrem virket som en magnet på alskens opsamling). Så det er lige før, jeg ligger med en tandbørste og renser revner.

    Men lidt er der da at vise nu, som jeg selv holder af at kigge på
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Takker Susana

    Nej hund kommer der ikke igen, medmindre skæbnen ankommer med et "kræ", som ikke har andre steder at gå til. Vi fik marsvin i huset. De løber ihvertfald ikke sådan hjemmefra eller gør af alle

    Ellers er jeg mest til katte. Der er altid mindst en i nærheden, når jeg roder udenfor (hvis de da ikke ligger herinde og fiser husleje af). Se bare ham her, som næsten kom med på hvert foto, jeg tog igår
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Beklager Hundeuld, jeg har brugt rub og stub og kan dårligt bevæge benene for slet ikke at tale om den, jeg sidder på. Det er lige alt det, at fingrene orker... Men jeg har nu nået at gøre 2/3 af gården beboelig og fri for skidt og ukrudt. Og jeg blev færdig med med at tilplante "potter og pander" og fik ryddet sartere ting af vejen, så de ikke smadrer rundt, hvis vi får uvejr i nat... SÅ jeg er godt tilfreds med mig selv, selvom det indendørs nu ligner en ulykke!

    God arbejdslyst med græsset. Vores have ligner en regulær katastrofe ovenpå vinteren og bare tanken om at skulle igang med den, tager næsten modet fra mig. Så meget desto bedre, at der er ved at være "opholdsrum" i gården nu Termometeret nåede op på 14,9 grader her idag!!

    I får lige lidt billeder af blomster.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Trods X-factor, trods travlhed i gården i mange dage, så er jeg blevet færdig med et par forårsfriske hulmønstrede sokker med boomeranghæl og en lille flok zommerfugle i gaveæske til min dejlige svigerinde. Det skal hun have imorgen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak Kinoll
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja man må løbe, mens man kan Hvem ved, hvad jeg kan "imorgen".

    Sådan en buket Stedmoderblomster dufter næsten lige så godt som Ærteblomster

    Jeg får da helt lyst til lige at vise "julezværmerne", jeg netop har lagt sidste hånd på. Det sidste foto viser for og bagsiden af de to forskellige zværmere i flokken. Det er svært at fotografere grene, synes jeg.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal I have

    Igår fik jeg også lavet de sidste zommerfugle, som skal foræres til min fars kone, når vi kommer og drikker kaffe på søndag. Jeg har så selv 7 af de første forsøg, som jeg hænger op herhjemme (idag går påskeoprydning/rengøring igang). Om så julezværmen bliver hjemme helt til jul og om jeg får lavet andre efter påske, må tiden vise Sådan er det jo med zommerfugle; De kan ikke holdes fanget

    Jeg er blevet spurgt, hvorfor jeg ikke sælger af mine ting - og skriver så lige svaret her. Generelt er min "husflid" til gaver og familiens ve og vel. Det er en del af idéen med at være hjemmeløbende. Jeg har simpelthen ikke tid til masseproduktion. MEN hvis nogen skulle blive meget begejstret for noget af mit, så er det ok at sende mig en pb og høre, om jeg vil bytte med noget andet eller lave og sælge.

    Boomeranghælen ligger der et link til længere tilbage her i min tråd krj og jeg har også lagt et nærbilled af mit første forsøg med den. Det er en hæl, jeg er blevet superglad for at strikke

    Julesokkerne strikker jeg selvfølgelig stadig på, når jeg falder om i sofaen om aftenen

    OG så tilbagemelding om majssokkerne... Jeg har nu brugt dem en del og også vasket dem et par gange eller tre. De holder faconen fint og er udmærkede at gå i. Helt så bløde som mine uldne sokker er de dog ikke.
    og Julemor

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hjælp min Ananas er blevet invaderet af en kæmpebille
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Takker

    Vejledningen ligger oppe i mit hoved og jeg har alt for få timer i døgnet iøjeblikket. Men måske er du alligevel lidt heldig... Jeg lavede for sjov et foto af, hvordan jeg foldede julezværmen. Måske kan du blive klog af det. De er rigtig gode til troldgrene ja
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •