Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 21

Emner: Zep 2010

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Zep 2010

    Jeg strikker på livet løs. SOKKER. Denne vinter har jo ligesom bevist, at de er uundværlige. Så de nærmeste står i kø nu De første 8 par er vandret videre, før jeg nåede at tage billed. Men idag skal vi til 3x fødselsdag... Egentlig skulle de have 3 par hver, som man måske kan gætte at billedet. Men det sidste par må de have til gode til næste uge, for jeg kunne ikke nå at få dem færdige.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Zep : 21-08-2010 kl. 08:48
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal I have Jeg er helt enig sannemor! Sokkerne bliver også ved med at hoppe af pindene her næsten uden ende...

    Men det er nok lidt ensformigt at blive ved med at se på sokker i min tråd. Så jeg vil lige vise noget andet, der også kan bruges her i vinterkulden. En ufo er det, med et par år på bagen. Det er et halstørklæde strikket efter metoden med at tabe masker til sidst, som jeg stødte på her på rokken. Jeg kalder "Dag og Nat", fordi det er lyst og mørkt... Det er så langt, at det også kan bruges til at holde en hue på plads og skærme kinderne lidt, hvis det blæser. Eller det kan vikles mange gange om halsen - eller man kan have enderne til at hænge dekorativt. Hvem der skal have glæde af det, ved jeg ikke endnu.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja de er rødglødende denne vinter Der er nærmest et umætteligt bebhov for en gangs skyld. Til gengæld, så har jeg ikke lavet et eneste kort eller en dekoration efter nytår...

    Her kommer første forsøg på et filtet hjerte ala Strikke Marie.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Nyt 19/3: Zep papir 2010

    Jeg har ikke lavet kort i adskillige måneder. Og ihvertfald ikke siden alle takkekortene i oktober. Men idag blev materialerne endelig hevet frem igen til en personlig hilsen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Zep : 19-03-2010 kl. 16:21
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Efter 22 par uldne vintersokker har jeg nu for første gang nogensinde strikket et par forårssokletter i et specielt garn og med hulmønster (fundet hos Drops). Det særlige ved garnet er, at en ret stor del af det er lavet af majs Jeg er lidt spændt på, hvordan de holder faconen og er at gå i.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Takker

    Ja det er slet ikke dårligt, at Bornholm har haft flest snevejrsdage denne vinter

    Og lad os håbe, at jeg kan blive ved med at bunde Hundeuld. Jeg har nemlig begivet mig længere ud... Idag har jeg for første gang slået et par sokker op fra tåen og tilmed på rundpind, hvilket jeg heller ikke har prøvet før. Men det ser da ud til at gå meget godt indtil videre.

    Sokkerne er til mig selv og er i "Panda Silk DK" med Bambus, uld og silke. Endnu et par forårssokker om alt går vel.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg hyllede hælen op, som jeg ellers lige havde lavet på denne sok og lavede mit første forsøg på en boomeranghæl. Det kan nok blive pænere med lidt øvelse. Men den er mere tæt end den, jeg plejer at lave. Jeg udsatte den tilmed for gemalen... Hver gang jeg har strikket sokker, så kommer han med kommentar om, at de ser for luftige ud ved hælen. Men denne blev "godkendt"
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg tror også, du bliver glad for den. Jeg fandt lige linket igen - så er det også her: http://strikkekurven.blogspot.com/20...merang-hl.html Men efter at have strikket det igennem 1 gang, så kan jeg det faktisk udenad - dejligt nemt, når ti-øren lige falder.

    Midtvejs i boomeranghælen, strikker man to hele omgange - altså også op omkring vristen.

    Jeg var næsten færdig med mine nye sokker fra tå/på rundpind. Meeeen de skal da også have pæne hæle, så
    og Julemor

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal I have og tak for din mening Betteklaus

    Du har været medinspiration til det, jeg sidder og "fumler" med lige nu. For at lave en lidt festlig indpakning til en påskeværtindegave, er jeg, efter den vejledning Birgitma har lavet, nået frem til denne sommerfugleæske.

    Jeg har fotograferet den fra flere vinkler for at give et bedre billed af helheden, når nu fotos ikke kan vise i 3D.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så er det første klar til "Julemors gavesæk" (det er ikke kun julemanden, der har sådan en ). Det er også de første "Sokker til jul 2010": http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=20129 Her i huset starter julen så småt op allerede i oktober, så fødselarer i oktober/november/december hører ind under den gavesæk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •