Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 22

Emner: Hjælp jeg kan ikke komme videre.

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ishøj Sjælland
    Indlæg
    25
    Ihhh tak tak... Jeg var allerede begyndt at gøre det fokert. dvs. Jeg var begyndt med 1v 6 ret 2v 6ret 2v 6r Puha, Jeg er også så træt af at pille op, jeg har desværre et svagt syn, grøn stær, og også efterstær, så dumt at strikke koksgråt på denne årstid, men jeg vidste ikke at noget af det koksgrå var i restordre, det har jeg ventet meget længe på, så det nåede at blive blev meget mørkt inden jeg kom rigtigt igang.
    Men tusind tak til I søde strikkevenner der så lynhurtigt trådte i aktion for at hjælpe mig. TUSIND TAK! Dorthe Hanne

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ishøj Sjælland
    Indlæg
    25
    Hovsa, hvis jeg strikker 1v, 4r, 2v, 4r,1v, så bliver vrangmaskerne forskudt i forhold til den første omgangs vrangmasker, hvis de skal være efter diagrammet, skal jeg vist nok have 1v, 6r, 2v, 6r,1v, osv nu er jeg da vist ved at blive skør, eller tager jeg helt fejl???

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ishøj Sjælland
    Indlæg
    25

    scannet diagram

    Jeg har forsøgt at sætte et billede ind af diagrammet, jeg ved ikke om det er lykket for mig, da jeg aldrig har brugt denne scanner før. Så hav nåde hvis det går galt..Dorthe Hanne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #14
    JanJac Gæst
    Nej jeg tror ikke du tager fejl.

    Før indtagningerne strikkede du 2 vrang, 8 ret omgangen rundt
    Indtagningsomgangen strikkede du 2 vrang, 2 ret sammen, 4 ret, 2 ret sammen omgangen rundt.
    Efter indtagningerne strikker du 2 vrang, 6 ret omgangen rundt.

    Efter næste (anden) indtagningsomgang skal du sikkert strikke 2 vrang, 4 ret omgangen rundt og efter tredje indtagningsomgang er det sikkert 2 vrang, 2 ret omgangen rundt.

    Det er mit bud uden at have set mønsteret.

    Janne

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ishøj Sjælland
    Indlæg
    25
    Jeg kan godt se det ikke blev så stort..

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Ved du hvad, Dorthe! Det kan lige så godt være os andre, der sidder og "dummer os" og har noget, vi ikke kan finde ud af. Se nu bare, hvordan jeg kludrer i krydserne i det sjal vi lige er begyndt at strikke.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    JanJac Gæst
    Hej Dorthe

    Så vidt jeg kan se er din indtagningsomgang forkert. Den skulle have været 1v, 2 r sm, 2 r, 2 dr r sm, 2 v, 2 r sm, 2 r, 2 dr r sm, 1 v

    Det giver til næste omgang 2 vrang, 4 ret omgangen rundt.

    Janne

  8. #18
    JanJac Gæst
    Næste indtagningsomgang er 2 vrang, 2 ret sammen, 2 drejet ret sammen omgangen rundt

    Derefter får du 2 vrang, 2 ret

    Tredje indtagningsomgang er 2 vrang sammen, 2 ret

    Derefter får du 1 vrang, 2 ret omgangen rundt.

    God fornøjelse

    Janne

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ishøj Sjælland
    Indlæg
    25
    Jamen der er 4 hvide felter i mellem indtagningerne, det er nok svært at se, for billedet blev ikke så stort

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ishøj Sjælland
    Indlæg
    25
    foreløbig mange tusind tak for jeres hjælpsomhed, jeg vil hvile mine øjne lidt inden jeg fortsætter, det er ikke så godt med synet.Mange hilsner fra Dorthe Hanne

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •